İÇT121

Temel Tasarım I

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
4
8
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
İÇT
Ders Tanımı
Temel Tasarım dersi, tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanılarak; tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve algı kuramları paralelinde, iki ve üç boyutlu soyut biçimlendirme çalışmalarını içerir. Mekanın Estetik İşlevine odaklanan çalışmalar yürütür.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Abbott, E. A. (2016). Düzdünya. (Ş. Çetin, Çev.) İstanbul: Sola Unitas.
Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
Atalayer, F. (1994). Temel Sanat Öğeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınevi.
Bielefeld, B., & El Khouili, S. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi
Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Cemal, A. (2015). Sanat Üzerine Denemeler. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
Ching, F. D. (2004). Iç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Çakmakçı, O. (2015). Konuşmanın İmkansızlığı Üzerine Bir Diyalog. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Eroğlu, Ö., & Yurdun, Ö. A. (2017). KANDINSKY Nokta ve Çizgiden Yüzeye. İstanbul: Tekhne
Gagg, R. (2012). İç Mimarlık Temelleri 05: İç Mmarlıkta doku + malzeme. İstanbul: 2013
Heskett, J. (2017). Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
Itten, J. (1975). Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later. Stuttgart: John Wiley & Sons
Onat, E. (1995). Mimarlık, Form ve Geometri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Ders Amaçları
Dersin amacı öğrencilerin tasarım bilgisini üretebilme; tasarımda (soyut) kavram oluşturma ve (somut) kavrama ulaşma deneyimlerini yaşatarak, biçimlendirme becerisi edinmesini sağlamaktır.
Ders Çıktıları
1. Verilen probleme ve geliştirilecek öneriye ilişkin tasarım kültürünün oluşturulabileceği bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve aktarma becerilerini geliştirir.
2. 2 Boyutlu, 3 Boyutlu ve 4 Boyutlu sunum becerilerini geliştirir.
3. Işık, renk ve doku gibi ESTETİK değerlere duyarlılık geliştirir.
4. Görme, işitme ve dokunma duyumlarının alanılarına giren TEKNİK PRATİKLERİN farkındalığını kazanır.
5. Strüktür, malzeme ve detay alanlarında YAPIM BİLGİSİ becerilerini geliştirir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Dersin işlenişine dair yapım ortamının aktarımı, Dersin işlenişine dair düşünce ortamının aktarımı, Görsel Not Alma, ÖNYARGI ÇALIŞMALARI
2. Hafta: "Kadrajında ne var?", TOBB ETÜ Teknoloji Merkezi Kadrajları, Teknik Gezi İstanbul Modern/İstanbul
3. Hafta: 2B Kompozisyon üzerine: Nokta Çalışmaları, 2B Kompozisyon üzerine: Nokta & Çizgi Çalışmaları, "Tasarım İlkeleri"
4. Hafta: 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları, 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları, "Gestalt Algı İlkeleri"
5. Hafta: 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları - TON, 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları - TON
6. Hafta: 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları - DOKU, 2B Kompozisyon üzerine: Çizgi & Yüzey Çalışmaları - DOKU, Seminer "Doku"
7. Hafta: ARA JÜRİ
8. Hafta: 2B'dan 3B'a geçiş: Rölyef Çalışmaları, 2B'dan 3B'a geçiş: Rölyef Çalışmaları Seminer, "Form"
9. Hafta: 2B'dan 3B'a geçiş: Rölyef Çalışmaları, 2B'dan 3B'a geçiş: Rölyef Çalışmaları
10. Hafta: 3B Kompozisyon üzerine: Katmanlar ve RENK, 3B Kompozisyon üzerine: Katmanlar ve RENK
11. Hafta: 3B Kompozisyon üzerine: Form ve IŞIK, 3B Kompozisyon üzerine: Form ve IŞIK, Seminer "Mekânsal Yüzeyler ve Işık İlişkisi Üzerine”
12. Hafta: 3B Kompozisyon üzerine: Form ve IŞIK/GÖLGE, 3B Kompozisyon üzerine: Form ve IŞIK/GÖLGE, Çalıştay, “Yüzeyler ve Işık Senaryoları"
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Performans % 10
• Derse Katılım % 10
• Derse Katılım % 10
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5