Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı
Temel Tasarım dersi, tümdengelim ve tümevarım yöntemleri kullanılarak; tasarım elemanları, tasarım ilkeleri ve algı kuramları paralelinde, iki ve üç boyutlu soyut ve somut biçimlendirme çalışmalarını içerir. Mekanın Estetik ve Kullanım İşlevlerine odaklanan çalışmalar yürütür.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Abbott, E. A. (2016). Düzdünya. (Ş. Çetin, Çev.) İstanbul: Sola Unitas.
Arnheim, R. (2009). Görsel Düşünme. İstanbul: Metis Yayınları.
Atalayer, F. (1994). Temel Sanat Öğeleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları
Berger, J. (2010). Görme Biçimleri. İstanbul: Metis Yayınevi.
Bielefeld, B., & El Khouili, S. (2010). Adım Adım Tasarım Fikirleri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi
Brooker, G., & Stone, S. (2011). İç Mekan Tasarımı Nedir? İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Cemal, A. (2015). Sanat Üzerine Denemeler. İstanbul: Can Sanat Yayınları.
Ching, F. D. (2004). Iç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Çakmakçı, O. (2015). Konuşmanın İmkansızlığı Üzerine Bir Diyalog. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Eroğlu, Ö., & Yurdun, Ö. A. (2017). KANDINSKY Nokta ve Çizgiden Yüzeye. İstanbul: Tekhne
Gagg, R. (2012). İç Mimarlık Temelleri 05: İç Mmarlıkta doku + malzeme. İstanbul: 2013
Heskett, J. (2017). Tasarım. Ankara: Dost Kitabevi.
Itten, J. (1975). Design and Form: The Basic Course at the Bauhaus and Later. Stuttgart: John Wiley & Sons
Onat, E. (1995). Mimarlık, Form ve Geometri. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Dersin amacı öğrencilerin tasarım bilgisini üretebilme; tasarımda (soyut) kavram oluşturma ve (somut) kavrama ulaşma deneyimlerini yaşatarak, biçimlendirme becerisi edinmesini sağlamaktır.
1. Verilen probleme ve geliştirilecek öneriye ilişkin tasarım kültürünün oluşturulabileceği bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve aktarma becerilerini geliştirir.
2. 2 Boyutlu, 3 Boyutlu ve 4 Boyutlu sunum becerilerini geliştirir.
3. Işık, renk ve doku gibi estetik değerlere duyarlılık geliştirir.
4. Görme, işitme ve dokunma duyumlarının alanlarına giren teknik pratiklerin farkındalığını kazanır.
5. Strüktür, malzeme ve detay alanlarında yapım bilgisi becerilerini geliştirir.
1. Hafta: Ders içeriği, yöntemi ve akışının paylaşılması; İÇT121 Temel Tasarım I dersinden transfer edilmesi beklenen bilginin tanımlanması. Sınıf İçi Çalışma 1: Rölyef çalışmaları arasında ortak bir dilin saptanması.
2. Hafta: Maket alternatifleri ve üç boyutlu ilişki türleri üzerine değerlendirmeler.
3. Hafta: Maket alternatifleri ve üç boyutlu ilişki türleri kapsamında opaklık ve saydamlık üzerine çalışmalar.
4. Hafta: Işık ve Renk Üzerine. Fotoğraf kabinleri içinde “Gölgenin Ağırlığı”. Fotoğraf kabinleri içinde “Gölgenin Rengi”
5. Hafta: “Biçim Dili ve Arketipler Üzerine”; rölyefik değerler ve maketler üzerinden dil tanımlamaları. Üç boyutlu ilişki türleri bağlamında anahtar modül ve birim kavramları.
6. Hafta: Maket alternatifleri ve üç boyutlu ilişki türleri kapsamında anahtar modül ve birim üzerine çalışmalar. Ara Jüri
7. Hafta: “Eylem Alanları ve İlişkiler”; eylem-mekan ve eylem-beden araştırmaları.
8. Hafta: Mekan alternatifleri üzerine değerlendirmeler.
9. Hafta: Mekan alternatifleri üzerine değerlendirmeler.
10. Hafta: Mekan alternatifleri üzerine değerlendirmeler.
11. Hafta: Mekan alternatifleri üzerine değerlendirmeler. Pre Jüri.
12. Hafta: Sunum dili üzerine çalışmalar.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Performans % 10
• Derse Katılım % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|