Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Ders kapsamında mekân tasarımı üzerine temel kavramlar konu edilmektedir. Öğrencinin tasarım iletişimini güçlendirmek adına sunum paftası hazırlama yöntemleri tartışılmakta, bu doğrultuda yapı ve iç mekan okumaları yapılmaktadır. Mekan kapsamında ergonomi, built-in furniture, mutfak, ıslak hacim (banyo-wc) kavramları detaylandırılmakta, örnek projeler üzerinden tartışılarak, örnek uygulamalar üzerinden sınıfta çizim yapılmaktadır. Çizim yapılarak ölçek kavramı ve çizim diline alışma süreci gözetilmektedir. İstenilen ödevlerin sunum yöntemleri ile görsel tasarım dillerinin gelişmesi sağlanmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Ching, F. D. (2004). Iç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Neufert. E. (2023). Neufert - Yapı Tasarımı. Beta Yayınları
Dodsworth, S. (2023). İç Mekan Tasarımının Temelleri. Literatür Yayınları.
Stone, S. & Brooker, G. (2011). İç Mekan Tasarım Nedir?. YEM Yayınları.
Bu dersin amacı, iç mekan tasarımını mekanın tanımını ve ögelerini tanımak, onları oluşturan ölçütleri kavratmaktır. Dersler ve tartışmalar, stüdyo ortamında yüz yüze gerçekleşecektir. Öğrencilerin iç mekan ölçeğine inen projeleri inceleyerek mekan tasarımının temel prensipleri hakkında bir farkındalık geliştirmelerine yardımcı olur.
1. Tasarım iletişimi kapsamında MEKAN OKUMA becerisi edinir.
2. MEKAN YORUMLAMA becerisine ilişkin ELEŞTİREL BAKIŞ kazanır.
3. İLETİŞİM ve İFADE becerilerini geliştirmeye yönelik TEKNİK (ölçek) gerekliliklerle iligli farkındalık kazandırır.
4. İç mekanda insana yönelik TEKNİK (ergonomi) gerekliliklerle ilgili farkındalık kazanır.
5. İnsan ve iç mekanda yapılı çevreye yönelik TEKNİK gerekliliklerle iligli farkındalık kazandırır.
1. Hafta: Dersler ve üniversite yaşamı ile tanışma, Mekan tanımı nedir? / Örnek üzerinden tartışma / Ödev I'in verilmesi: İki adet yapı örneği bularak poster tasarımı yapmak
2. Hafta: Ödev I'in tartışılması, Yapılan araştırmalar üzerine konuşma / Ödev I'in devamı
3. Hafta: Ödev I'in tartışılması, Mekan analizinin tanımı ve ölçütleri / Ödev II'nin verilmesi: İki adet iç mekan örneği bularak poster tasarımı yapmak
4. Hafta: Ödev II'nin tartışılması, İç mekanı oluşturan unsurların mekan analizi özelinde tartışılması
5. Hafta: I.ARA DEĞERLENDİRME - POSTER SUNUMLARI, Poster çalışmasını finallenmesi ve vize olarak sunulması
6. Hafta: Metre, milimetrik kağıt, kalem ile ölçü alınması ve taslak kroki elde edilmesi, Ölçek kavramına giriş
7. Hafta: Ölçek nedir? Eskiz plan nedir? (A3 kağıt / çizim kalemleri / gönye / ince rulo eskiz kağıdı getirilecektir), Taslak krokinin ölçekli plana aktarımı
8. Hafta: II.ARA DEĞERLENDİRME - Verilen örnek uygulamanın sınıf ortamında ölçekli olarak kağıda çizilmesi (A3 kağıt / çizim kalemleri / gönye / ince rulo eskiz kağıdı getirilecektir) / Ödev III'ün verilmesi: Ergonomi ve Built-in furniture hakkında araştırma
9. Hafta: Ödev III'ün tartışılması Ergonomi nedir? Built-in furniture nedir? (örnek uygulamanın sınıfta ölçekli olarak kağıda çizilmesi) / Ödev IV'ün verilmesi: Mutfak hakkında araştırma
10. Hafta: Ödev IV'ün tartışılması / Mutfak Nedir? Mutfak üçgeninin tanımlanması (örnek uygulamanın sınıfta ölçekli olarak kağıda çizilmesi) / Ödev V'in verilmesi: Islak hacim hakkında araştırma
11. Hafta: Ödev V'in tartışılması / Islak hacim (banyo / wc) nedir? (örnek uygulamanın sınıfta ölçekli olarak kağıda çizilmesi
12. Hafta: Sınıfta çizim yapılması / Final tesliminin verilmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 50
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|