İÇT124

Mekan Kültürü

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
-
Dersi Alan Programlar
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı
Ders Tanımı
Ders kapsamında farklı işlevlere ait mekanlar öğrencilere tanıtılarak iç mimari ölçekte mekan analizleri yapılmaktadır. Ders, mekanlara ait grup araştırmaları, grup sunumları ve bireysel çizim olmak üzere araştırma, sunum ve çizim akslarını içermektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Ching, F. D. (2004). Iç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
Neufert. E. (2023). Neufert - Yapı Tasarımı. Beta Yayınları
Dodsworth, S. (2023). İç Mekan Tasarımının Temelleri. Literatür Yayınları.
Stone, S. & Brooker, G. (2011). İç Mekan Tasarım Nedir?. YEM Yayınları.
Ders Amaçları
Ders kapsamında öğrenci farklı işlevlerde kullanılan mekanları tanıtmaktadır. Ayrıca mobilya, aydınlatma, sirkülasyon ve kullanım şekilleri hakkında gözlem yapma becerisi kazanmaktadır. Sunum ve çizim adımları ile oluşturulan derste, öğrencilerin sunum becerilerini geliştirmeleri ve çizim yetilerini desteklemeleri hedeflenir. Tasarım iletişimi kapsamında bilgileri dinleme ve yorumlama becerisi elde etmektedir.
Ders Çıktıları
1. Tasarım iletişimi kapsamında mekan okuma becerisi edinir.
2. Mekan yorumlama becerisine ilişkin eleştirel bakış kazanır.
3. Mekan üretim becerisine ilişkin yaratıcı bakış açısı kazanır.
4. İletişim ve ifade becerilerini geliştirmeye yönelik teknik gerekliliklerle ilgili farkındalık kazanır.
5. Sosyolojik boyutta teknik gerekliliklerle ilgili farkındalık kazanır.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Dersin Tanıtımı & Temel Kavramlar, Çalışma gruplarının belirlenmesi
2. Hafta: Mekan Tipolojileri, Sınıf Alıştırması
3. Hafta: Müze Mekanları, Müze mekanlarına dair araştırma ödevi grupça sunulacaktır.
4. Hafta: Sunum | Öğrenci gruplarının müze mekanı sunumları, Müze mekanlarına dair dünyadan örnekler grupça sunulacaktır.
5. Hafta: Mekan tipolojilerine dair araştırma (sağlık & ofis & kültür & yeme-içme)
6. Hafta: Ara Değerlendirme
7. Hafta: Sunum | Ofis & kütüphane mekanları
8. Hafta: Sunum | Öğrenci gruplarının mekan sunumları, dünyadan örnekler grupça sunulacaktır.
9. Hafta: Sunum | Konferans & tiyatro mekanları
10. Hafta: Sunum | Öğrencilerin sunum yapması,Konferans & tiyatro mekanlarına dair araştırma ödevi grupça sunulacaktır.
11. Hafta: Sunum | Öğrenci gruplarının sağlık mekanlarına dair dünyadan örneklerin sunumları
12. Hafta: Sunum | Öğrenci gruplarının kafe & restoran mekanlarına dair dünyadan örneklerin sunumları
Referans Değerlendirme Ölçütleri
Etkinlikler Sayısı Katkı Payı (%)
Derse Devam / Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Ödev 3 %5
Proje - -
Sunum / Sözlü Sınav 7 %5
Alan Çalışması - -
Staj - -
Kurul - -
Kısa Sınav (Quiz) - -
Ara Sınav 1 %40
Final 1 %50
Toplam %100

Referans AKTS-İş Yükü Tablosu
Etkinlikler Sayısı/Hafta Süresi (Saat) İş Yükü
Ders Süresi (ilk 6 hafta) 6 3 18
Ders Süresi (son 6 hafta) 6 3 18
Laboratuvar - - -
Uygulama - - -
Ödev 3 10 30
Proje - - -
Sunum / Sözlü Sınav 7 5 35
Alan Çalışması - - -
Staj - - -
Kurul - - -
Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık - - -
Ara Sınav Hazırlık 1 15 15
Final 1 3 3
Final Hazırlık 1 20 20
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) 10 3 30
Toplam İş Yükü 169
Toplam İş Yükü / 30 169 / 30
5.633333
Dersin AKTS Kredisi 6
Program Çıktısı **
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5