Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Proje, yapıya yaklaşım ölçeğinden iç mekan ölçeğine kadar detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Bu kapsamda yöntem olarak, öğrencinin:
- Verilen probleme ilişkin kavramsal altyapının oluşturulması,
- Fonksiyon türüne tanım kazandırması ve işlev şemasının oluşturması,
- Çoklu fonksiyon ve işlev şeması ile mevcut mekânı ilişkilendirmesi, bu ilişki şekline dair alternatifler geliştirebilmesi,
- Ürettiği alternatifleri, ‘esneklik’ ve ‘değiştirilebilirlik’ kriterlerini göz önünde bulundurarak değerlendirebilmesi,
- Oluşturulan mekânın soyut bağlamını verilen konular dâhilinde ilişkilendirilebilmesi beklenmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
- Ching, D. K. (2016). İç Mekan Tasarımı (Resimli). Yem Yayınları.
- Balmer & Swisher (2013) Diagramming The Big Idea : Methods For Architectural Composition, Routledge
- Spankie, R. (2012). İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu. Literatür Yayıncılık.
- Panero, J. & Zelnik, M. (1992). Human Dimension and InteriorSpace. Whitney Library of Design.
- Neufert, E. (2015). Neufert Yapı Tasarımı. Beta.
Dersin amacı tanımlanan hacim içinde yeni mekânsal kompozisyonların oluşturulması ve mekânın içinde tasarım diline uygun yeni bir sistemin kurgulanmasıdır. Açık, yarı-açık ve kapalı mekân oluşumları, temel mimari elemanların keşfedilmesi ve duvar, zemin, tavan gibi mekân tanımlayıcı elemanların yeni biçimlenme ilişkilerinin tartışılması amaçlanmaktadır. Bu aşamada soyut olan tasarım dilinin verilen konu ve öğrencinin oluşturacağı senaryo üzerinden somut mekânsal karşılığı aranmaktadır. Verilen proje kapsamında tasarım ilkeleri ele alınarak, mekân üzerinde insan – işlev içeriği odağında çalışılması amaçlanmaktadır.
1. Verilen probleme ve geliştirilecek öneriye ilişkin tasarım kültürünün oluşturulabileceği bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve aktarma becerilerini geliştirir.
2. Strüktür ve malzeme alanlarında ince YAPI BİLGİSİ becerilerini geliştirir.
3. Işık, renk ve doku gibi mekansal değerlere duyarlılık geliştirir.
4. 2 Boyutlu (Teknik Aktarım ve Görselleştirme), 3 Boyutlu (Maket ve Animasyon) sunum becerilerini geliştirir.
1. Hafta: Projenin verilmesi; Amaç, Kapsam , İçerik
2. Hafta: SOYUT BAĞLAM: Proje Konusu, Hedef Kitle, Fonksiyon Analizi ve Araştırılması.
3. Hafta: SOYUT BAĞLAM: MÜZİK, GÖRSEL, METİN SUNUM, KAVRAM MAKETİ DEĞERLENDİRMESİ
4. Hafta: 1. ARA JÜRİ
5. Hafta: İŞLEV ŞEMALARININ TARTIŞILMASI VE TASARIM GEOMETRİSİ ESKİZLERİ GRİD ÜZERİNDE TARTIŞMA 1/50
6. Hafta: İŞLEV ŞEMALARININ TARTIŞILMASI, TASARIM GEOMETRİSİ, PLAN ESKİZLERİ 1/50
7. Hafta: 1/50 ÖLÇEKTE PLAN, KESİT, PERSPEKTİF VE MAKET ÜZERİNDEN İÇ MEKÂN KRİTİĞİ
8. Hafta: 2. ARA JÜRİ
9. Hafta: 1/50 ÖLÇEKTE PLAN, KESİT, PERSPEKTİF VE MAKET ÜZERİNDEN İÇ MEKÂN KRİTİĞİ
10. Hafta: 1/50 ÖLÇEKTE PLAN, KESİT, PERSPEKTİF VE MAKET ÜZERİNDEN İÇ MEKÂN KRİTİĞİ/RENK, MALZEME
11. Hafta: 1/50 ÖLÇEKTE PLAN, KESİT, PERSPEKTİF VE MAKET ÜZERİNDEN İÇ -MEKÂN KRİTİĞİ/RENK, MALZEME
12. Hafta: SUNUM, GÖRSEL, MAKET, PAFTA DÜZENİ, RENK VE MALZEME KRİTİĞİ
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme % 50
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|