Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı
Proje, yapıya yaklaşım ölçeğinden iç mekan ölçeğine kadar detaylı bir şekilde ele alınmaktadır. Bu kapsamda yöntem olarak, öğrencinin:
- Verilen probleme ilişkin kavramsal altyapının oluşturulması,
- Fonksiyon türüne tanım kazandırması ve işlev şemasının oluşturması,
- Çoklu fonksiyon ve işlev şeması ile mevcut mekânı ilişkilendirmesi, bu ilişki şekline dair alternatifler geliştirebilmesi,
- Ürettiği alternatifleri, ‘esneklik’ ve ‘değiştirilebilirlik’ kriterlerini göz önünde bulundurarak değerlendirebilmesi,
- Oluşturulan mekânın soyut bağlamını verilen konular dâhilinde ilişkilendirilebilmesi beklenmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
- Ching, D. K. (2016). İç Mekan Tasarımı (Resimli). Yem Yayınları.
- Balmer & Swisher (2013) Diagramming The Big Idea : Methods For Architectural Composition, Routledge
- Spankie, R. (2012). İç Mimarlıkta: İç Mekan Çizimi ve Sunumu. Literatür Yayıncılık.
- Panero, J. & Zelnik, M. (1992). Human Dimension and InteriorSpace. Whitney Library of Design.
- Neufert, E. (2015). Neufert Yapı Tasarımı. Beta.
Dersin amacı tanımlanan hacim içinde yeni mekânsal kompozisyonların oluşturulması, mekânın içinde tasarım diline uygun yeni bir sistem tanımlanabilir. Açık, yarı açık ve kapalı mekân oluşumları, temel mimari elemanların keşfedilmesi ve duvar, zemin, tavan gibi mekân tanımlayıcı elemanların yeni biçimlenme ilişkilerinin tartışılması amaçlanmaktadır. Bu aşamada soyut olan tasarım dilinin verilen konu ve öğrencinin oluşturacağı senaryo üzerinden somut mekânsal karşılığı aranacaktır. Temel hacim tasarım ilkelerinin kazandırılmasından hareketle, mevcut bir mekân üzerinde ve İnsan – İşlev içeriği odağında çoklu fonksiyonun yatay ve düşeyde çözümü barındıracak proje çalışılmasını içerir.
1. Verilen probleme ve geliştirilecek öneriye ilişkin tasarım kültürünün oluşturulabileceği bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve aktarma becerilerini geliştirir.
2. Strüktür ve malzeme alanlarında ince YAPI BİLGİSİ becerilerini geliştirir.
3. Mekanda fiziksel çevre kontrolüne (aydınlatma, akustik) dair uygulama becerisi ve farkındalık kazanır.
4. Işık, renk ve doku gibi mekansal değerlere duyarlılık geliştirir.
5. 2 Boyutlu (Teknik Aktarım ve Görselleştirme), 3 Boyutlu (Maket ve Animasyon) sunum becerilerini geliştirir.
1. Hafta: Projenin verilmesi; Amaç, Kapsam, İçerik
2. Hafta: Soyut Bağlam: Proje Konusu, Hedef Kitle, Fonksiyon Analizi ve Araştırılması.
3. Hafta: Soyut Bağlam: Müzik, Görsel, Metin Sunum, Kavram Maketi Değerlendirmesi
4. Hafta: 1. Ara Jüri
5. Hafta: İşlev Şemalarının Tartışılması ve Tasarım Geometrisi Eskizleri Grid Üzerinde Tartışma 1/50
6. Hafta: İşlev Şemalarının Tartışılması, Tasarım Geometrisi, Plan Eskizleri 1/50
7. Hafta: 1/50 Ölçekte Plan, Kesit, Perspektif ve Maket Üzerinden İç Mekân Kritiği
8. Hafta: 2. Ara Jüri
9. Hafta: 1/50 Ölçekte Plan, Kesit, Perspektif ve Maket Üzerinden İç Mekân Kritiği
10. Hafta: : 1/50 Ölçekte Plan, Kesit, Perspektif ve Maket Üzerinden İç Mekân Kritiği /Renk, Malzeme
11. Hafta: 1/50 Ölçekte Plan, Kesit, Perspektif ve Maket Üzerinden İç -Mekân Kritiği/Renk, Malzeme
12. Hafta: Sunum, Görsel, Maket, Pafta Düzeni, Renk ve Malzeme Kritiği
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme % 50
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|