Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı
Blender Programının 3 Boyutlu mekan modellemeleri için temel kavramları:
Blender'ın arayüzü ve temel özelliklerinin tanıtımı.
Navigasyon, nesnelerin seçimi ve manipülasyonu.
Modelleme Teknikleri:
Primitif nesnelerle başlangıç.
Modifikatörlerin kullanımı.
Düzlemler, yüzeyler ve hacimlerin oluşturulması.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Öğrencilere Blender programını etkin bir şekilde kullanma becerisi kazandırmak. İç mekan tasarımına yönelik temel 3D modelleme yeteneklerini geliştirmek. İç mekanların tasarım ve görselleştirme süreçlerini anlama. İç mekan tasarım projelerini 3D modelleme ile daha gerçekçi ve etkileyici hale getirme yeteneği kazandırmak.
1. Teknik çizim kurallarını öğrenerek ölçü ve ölçek bilgisi kazanır.
2. Dijital tasarım ve görselleştirme araçlarını kullanarak, görsel ve mekansal algı yeteneklerini geliştirir.
3. Profesyonel standartlarda çizim tekniklerini öğrenir. Yapı ve yapım alanında teknik gereklilikleri uygulama becerisi edinir.
4. Estetik ve teknik açıdan etkili 2 boyutlu, 3 boyutlu ve 4 boyutlu görsel ifade becerilerini geliştirir.
1. Hafta: Derse Giriş
2. Hafta: Modelleme I
3. Hafta: Modelleme II
4. Hafta: Modelleme III
5. Hafta: Modify
6. Hafta: Modify II
7. Hafta: Ara Sınav
8. Hafta: Mekan Modelleme I
9. Hafta: Mekan Modelleme II
10. Hafta: Mekan Modelleme III
11. Hafta: Dönem Projesi I
12. Hafta: Dönem Projesi II
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Ödev % 30
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|