İÇT331

Mekan Tasarım Stüdyosu III

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
6
10
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
İÇT 222
Dersi Alan Programlar
İÇT
Ders Tanımı
Ders kapsamında öğrencilere iç mekan tasarımına işlevsel ve estetik değerler katabilecekleri analitik bakış açıları aktarılmaktadır. Her dönem öğrencilere verilen bir iç mekan tasarım problemi üzerinden tasarımcı bakış açılarını bu bağlamda geliştirmeleri beklenir. Özellikle 3. Sınıfta kendilerine hem işlevsel, hem kavramsal, hem de estetik değerlerini geliştirmeye yönelik uygun proje ödevleri verilmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
- Ching, F. D. (2004). Iç Mekan Tasarımı. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
- Ching, F. D. (2010). Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul: Yapı Endüstri Merkezi.
- Balmer, J. & Swisher, M. (2012). Diagramming the Big Idea: Methods for Architectural Composition. Routledge.
- Di Mari. (2014). Conditional design: an introduction to elemental architecture. Laurence King Publishing
- Clark, R. & Pause, M. (2012). Precedents in Architecture: Analytic Diagrams, Formative Ideas, and Partis. John Wiley & Sons
- Eckler, J. (2012). Language of space and form: Generative terms for architecture. Wiley
Ders Amaçları
Dersin öncelikli amacı öğrencilerin bir iç mekan tasarımı sorununu içerisinde var olan işlevi ile birlikte değerlendirebilmesidir. Bir işlevin ihtiyaçlarını mekanın verileri ile bir arada analiz edebilmek ve bu veriler doğrultusunda özgün tasarım önerileri sunabilmek dersin gerekliliklerindendir. Ayrıca tasarlanan mekanların kavramsal boyutta da irdelenmesi amaçlanır.
Ders Çıktıları
1. Verilen probleme ve geliştirilecek öneriye ilişkin tasarım kültürünün oluşturulabileceği bilgiye ulaşma, bilgiyi üretme ve aktarma becerilerini geliştirir.
2. Strüktür ve malzeme alanlarında ince YAPI BİLGİSİ becerilerini geliştirir.
3. Mekanda fiziksel çevre kontrolüne (aydınlatma, akustik, tesisat) dair uygulama becerisi ve farkındalık kazanır.
4. Işık, renk ve doku gibi mekansal değerlere duyarlılık geliştirir.
5. 2 Boyutlu (Teknik Aktarım ve Görselleştirme), 3 Boyutlu (Maket ve Animasyon) sunum becerilerini geliştirir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Dersin Tanımı Dersin Kuralları ve Kapsamının Aktarılması, Ders içeriğine yönelik teorik aktarım, Öğrenci gruplarının belirlenmesi (çalışma gruplarının kararlaştırılması)
2. Hafta: Tasarım fikri / kavramın belirlenmesi / Konseptin geliştirilmesi / Proje konsept sunumlarının yapılması
3. Hafta: Projeye dair ilk eskizlerin getirilmesİ, 1/100 ölçek konsept projenin getirilmesi
4. Hafta: ÖLÇEK 1/100 Genel organizasyon kararları, Teknik Çizimler + Maket + Model (Perspektif)
5. Hafta: 1.ARA JÜRİ, ÖLÇEK 1/100 Genel organizasyon kararlarının verilmiş olması beklenmektedir. Tasarım Fikri + Teknik Çizimler + Sunum Teknikleri
6. Hafta: ÖLÇEK 1/50 Teknik Çizimler + Animasyon + Malzeme kararları + Renk +Aydınlatma, Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi
7. Hafta: ÖLÇEK 1/50 Teknik Çizimler + Animasyon + Malzeme kararları + Renk +Aydınlatma Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi | Proje Defteri
8. Hafta: 2.ARA JÜRİ, ÖLÇEK 1/50 Teknik Çizim Geliştirilmesi, Sunum Teknikleri: Animasyon + Defter
9. Hafta: ÖLÇEK 1/50 Teknik Çizim ve detayların geliştirilmesi, Mobilya, Sunum Teknikleri: Animasyon + Defter, Ürünler ve Malzemeler
10. Hafta: ÖLÇEK 1/50 Teknik Çizim ve detayların geliştirilmesi, Mobilya, Sunum Teknikleri: Animasyon + Defter
11. Hafta: 3.ARA JÜRİ | PRE-FINAL, Proje final jürisinde beklenen ölçüde hazır gelinmelidir. ÖLÇEK 1/50 + Teknik Çizimler + Detaylar + Malzeme kararları + Renk +Aydınlatma + Mobilya + Maket + Defter + Animasyon
12. Hafta: Final öncesi son kritiklerin alınması beklenir. Finale hazırlık haftası olarak kullanılacaktır.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme % 50
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5