Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Lisans Programı
Meslek kimliği ve profesyonel etik yaklaşımlarının değerlendirmeleri yapılır. İş yönetimi, sözleşme ve yükümlülükler aktarılır. Uygulamaya yönelik yönetmelikler aktarılır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Dersin amacı öğrencileri profesyonel yaşama hazırlamak üzere temel bilgilerin ve yaklaşımların aktarılmasıdır. Ticari hayatta profesyonel davranış biçimlerini aktarmak, mesleki sorumluluk ve teklif verme/uygulama sürecinde ortaya çıkabilecek sorunların irdelenmesi hedeflenmiştir. Bu ders kapsamında öğrencilerden meslek odası yönetmelikleri, yükümlülüklerinin anlaşılması, ilgili yasa ve yönetmelikler hakkında bilgilenilmesi beklenmektedir.
1. İletişim ve ifade becerilerini geliştirmeye yönelik teknik gerekliliklerle ilgili farkındalık kazandırır.
2. Disiplinlerarası işbirliği konusunda pratik bakış yeteneği kazanır.
3. Yasa ve yönetmelikler konusunda pratik bilgi edinir.
1. Hafta: Ders hakkında bilgilendirme, Genel Yaklaşımların Tartışılması
2. Hafta: Profesyonel olmanın tanımı -Mesleki Yükümlülükler
3. Hafta: Mesleki anlamda teorik gelişim ve profesyonel ilişkisi -İnsan-kimlik-imaj
4. Hafta: Seminer 1
5. Hafta: Mesleki dinleme-algılama-yorumlama -Hizmetin Algılanması -Olumlu İzlenim
6. Hafta: Seminer 2
7. Hafta: Ara Sınav
8. Hafta: TMOBB İç Mimarlar Odası Buluşması
9. Hafta: Seminer 3
10. Hafta: İçmimari Teklif dosyası, Tip sözleşme ve içmimari yükümlülüklerin tartışılması
11. Hafta: İçmimari Teklif dosyası, Tip sözleşme ve içmimari yükümlülüklerin tartışılması
12. Hafta: İçmimari Teklif dosyası, Tip sözleşme ve içmimari yükümlülüklerin tartışılması
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 40
• Final % 40
• Derse Katılım % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|