Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
İşletme, Uluslararası Girişimcilik
Bu ders, hem kurumsal bir yönetim aracı hem de önemli bir toplumsal güç olan pazarlamanın temellerini tanıtmak için tasarlanmıştır. Öğrenciler, pazarlama stratejilerinin ve pazarlama karması tasarım sürecinin planlanması, uygulanması ve kontrolü hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. “Principles of Marketing” by Kotler, P. and Armstrong, G., 12.baskı, Pearson
2. “Marketing: An Introduction” by Armstrong, G. and Kotler, P. (11. baskı), Prentice Hall (tavsiye edilen)
3. “M: Marketing” by Grewal, D. and Levy, M., McGraw-Hill Education (tavsiye edilen)
İşletmeler için stratejik planlamada pazarlamanın fonksiyonlarını tanıtmak
Pazarlama ortamı, rekabet ve tüketici davranışlarını analiz edebilme yetisi kazandırmak
Bölümlendirme, hedefleme ve konumlandırma gibi temel pazarlama stratejisi kararlarının nasıl alınabileceğini anlamalarını sağlamak
Stratejik pazarlama karması (ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma) ile ilgili kararların değerlendirilmesi ve tasarlayabilme yetisi kazandırmak
Pazarlamada etik sorunlar ve değerler hakkında temel bilgiler sunmak
1. Pazarlama terimleri ve kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
2. Pazarlama ortamını ve rekabeti analiz edebilir.
3. Tüketici ihtiyaçlarını ve davranışlarını inceleyip anlayabilir.
4. Pazar bölümlendirmesi, hedefleme ve konumlandırma kararlarının nasıl verildiğini bilir.
5. Ürün, fiyatlandırma, dağıtım ve tutundurma ile ilgili stratejik pazarlama karması kararlarının nasıl alınacağını kavrar.
6. Pazarlama ile ilgili etik konularda farkındalığa sahiptir.
7. Derste öğrendiği konuları İngilizce olarak anlama ve ifade etme becerisine sahiptir.
1. Hafta: Pazarlamaya Giriş
2. Hafta: Pazarlama Ortamı
3. Hafta: Tüketici Davranışları
4. Hafta: Pazarlama ve Stratejik Planlama
5. Hafta: Pazarlama Verisi Yönetimi
6. Hafta: Bölümlendirme, Hedefleme ve Konumlandırma
7. Hafta: Pazarlama Karması - Ürün
8. Hafta: Pazarlama Karması - Fiyat
9. Hafta: Pazarlama Karması - Dağıtım
10. Hafta: Hafta: Pazarlama Karması - Tutundurma
11. Hafta: Pazarlamada Sosyal Sorumluluk ve Etik
12. Hafta: Özet ve Sınav Bilgilendirmesi
Referens Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 50
• Final % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|