Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu ders, öğrencilere insanların tüketici olarak davranışlarını ve tüketimin insanların yaşamları ve toplum için önemini ve anlamını tanıtmak için tasarlanmıştır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M. (2006). Consumer Behavior: A European Perspective, 3. Baskı, Prentice Hall.
2. Magids, Scott, Alan Zorfas, and Daniel Leemon. (2015), "The new science of customer emotions." Harvard Business Review 76(11): 66-74.
Tüketicilerin davranışlarını tanıtmak ve insanların tüketim ortamında ne yaptıklarını, neden ve nasıl yaptıklarını analiz edebilme yetisi kazandırmak,
Tüketimin insanlar ve toplum için önemini ve anlamını tanıtmak,
Psikolojik, bilişsel, duygusal ve sosyo-kültürel faktörlerin tüketici davranışları üzerindeki etkisini anlamalarını sağlamak,
Tüketicileri, tüketimi ve pazarı anlamlandırmak için kullanılabilecek bazı teorik ve pratik araçları tanıtmak,
Güncel tüketim akımları, sürdürülebilir ve etik tüketim pratiklerini tanıtmak.
1. Tüketici davranışlarını şekillendiren psikolojik, sosyolojik ve kültürel faktörler hakkında bilgi sahibi olur.
2. Tüketicilerin davranışlarını şekillendiren faktörlerin etkileşimini anlayabilir ve stratejik pazarlama kararları için kullanabilir.
3. Tüketici ihtiyaçlarını ve davranışlarını analiz edip anlayabilir.
4. Tüketicilerin hedeflendiği pazar tekliflerini ve kampanyaları etik açıdan değerlendirebilir.
5. Çevresel ve sosyal refaha katkıda bulunmak için gerçek yaşamda tüketimle ilgili bilgileri uygular ve bunun için takım halinde çalışabilir.
6. İngilizce iletişim becerilerini kullanır.
1. Hafta: Tüketici Davranışlarına Giriş
2. Hafta: Çağdaş Pazarlama Ortamı
3. Hafta: Tüketim ve Kimlik
4. Hafta: Algı ve Duyular
5. Hafta: Motivasyon ve Katılım
6. Hafta: Tutumlar ve Değerler
7. Hafta: Öğrenme ve Hafıza
8. Hafta: Tüketici Karar Verme Süreci
9. Hafta: Duygular ve Tüketici Davranışları
10. Hafta: Tüketimin Sosyal Boyutları
11. Hafta: Kültür ve Tüketim
12. Hafta: Proje Haftası
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Grup Projesi % 30
• Final % 40
|
Program Çıktısı
**
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|