1. Cova, Bernard (1996). "The postmodern explained to managers: Implications for marketing," Business Horizons, 39(6), 15-24.
2. Murphy, P. E., & Schlegelmilch, B. B. (2013). “Corporate social responsibility and corporate social irresponsibility: Introduction to a special topic section,” Journal of Business Research, 66(10), 1807-1813.
3. Pankratz, Derek M. et al. (2017). “Framing the Future of Mobility," Deloitte Review, 20, 94-111.
4. Dervojeda, Kristina et al. (2013). “The sharing economy: accessibility based business models for peer-to-peer markets.” Business Innovation Observatory, European Commission.
5. Kavadias, Stelios, Kostas Ladas, and Christoph H. Loch (2016). “The Transformative Business Model,” Harvard Business Review.
6. Lehmann, Steffen (2010). "Resource recovery and materials flow in the city: Zero waste and sustainable consumption as paradigms in urban development," Sustainable Development Law & Policy, 11(1), 28-38.
7. Sheth, Jagdish N., Nirmal K. Sethia, and Shanthi Srinivas (2011). "Mindful consumption: A customer-centric approach to sustainability," Journal of the Academy ofMmarketing Science, 39, 21-39.
8. “Sensory Systems” (2006), from Chapter 2 in Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M. Consumer Behavior: A European Perspective, 3rd Edition, Prentice Hall, 39-48
9. Nunan, Daniel and Maria Laura Di Domenico (2013). "Market research and the ethics of big data." International Journal of Market Research, 55(4), 505-520. "
10. Jaffery, Bilal. “Connecting with Meaning: Hyper-personalizing the Customer Experience using Data, Analytics and AI.” Deloitte Review.
Pazarlamanın güncel anlamları ve kullanım alanlarını disiplinler arası bir bakış açısıyla irdelemek
Tüketicileri, tüketimi ve pazarı anlamlandırmak için kullanılabilecek araçları tanıtmak
Öğrencilerin sürdürülebilir tüketim, paylaşım ekonomisi ve yeni iş modelleri, dijital dünyada tüketim/pazarlama, duyusal pazarlama ve tüketici aktivizmi gibi konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak
1. Hafta: Derse Giriş & Tanıtım
2. Hafta: Güncel Pazarlamada Post-Modernite, Dijitalleşme & Artan Tüketici Gücü
3. Hafta: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (CSR)
4. Hafta: Dijital Dünyada Tüketim ve Pazarlama
5. Hafta: Sahip Olma, Kullanma & Paylaşma: Yeni İş Modelleri
6. Hafta: Yeşil Tüketim ve Sürdürülebilir Pazarlama
7. Hafta: Proje Çalışma Haftası
8.Hafta: Duyusal Pazarlama ve NöroPazarlama
9.Hafta: Tüketici Araştırması
10.Hafta: Pazarlamanın Geleceği
11.Hafta: Proje Sunumları
12. Hafta: Özet ve Final Sınavı Bilgilendirmesi