İŞL336

Pazarlamada Güncel Yaklaşımlar

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
İşletme
Ders Tanımı
Bu ders, öğrencilere, pazarlama kitaplarında veya ana akım pazarlama derslerinde yer almayan bazı güncel pazarlama yaklaşımlarını tanıtmak amacıyla hazırlanmıştır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Cova, Bernard (1996). "The postmodern explained to managers: Implications for marketing," Business Horizons, 39(6), 15-24.
2. Murphy, P. E., & Schlegelmilch, B. B. (2013). “Corporate social responsibility and corporate social irresponsibility: Introduction to a special topic section,” Journal of Business Research, 66(10), 1807-1813.
3. Pankratz, Derek M. et al. (2017). “Framing the Future of Mobility," Deloitte Review, 20, 94-111.
4. Dervojeda, Kristina et al. (2013). “The sharing economy: accessibility based business models for peer-to-peer markets.” Business Innovation Observatory, European Commission.
5. Kavadias, Stelios, Kostas Ladas, and Christoph H. Loch (2016). “The Transformative Business Model,” Harvard Business Review.
6. Lehmann, Steffen (2010). "Resource recovery and materials flow in the city: Zero waste and sustainable consumption as paradigms in urban development," Sustainable Development Law & Policy, 11(1), 28-38.
7. Sheth, Jagdish N., Nirmal K. Sethia, and Shanthi Srinivas (2011). "Mindful consumption: A customer-centric approach to sustainability," Journal of the Academy ofMmarketing Science, 39, 21-39.
8. “Sensory Systems” (2006), from Chapter 2 in Solomon, M., Bamossy, G., Askegaard, S., & Hogg, M. Consumer Behavior: A European Perspective, 3rd Edition, Prentice Hall, 39-48
9. Nunan, Daniel and Maria Laura Di Domenico (2013). "Market research and the ethics of big data." International Journal of Market Research, 55(4), 505-520. "
10. Jaffery, Bilal. “Connecting with Meaning: Hyper-personalizing the Customer Experience using Data, Analytics and AI.” Deloitte Review.
Ders Amaçları
Pazarlamanın güncel anlamları ve kullanım alanlarını disiplinler arası bir bakış açısıyla irdelemek
Tüketicileri, tüketimi ve pazarı anlamlandırmak için kullanılabilecek araçları tanıtmak
Öğrencilerin sürdürülebilir tüketim, paylaşım ekonomisi ve yeni iş modelleri, dijital dünyada tüketim/pazarlama, duyusal pazarlama ve tüketici aktivizmi gibi konularda bilgi sahibi olmasını sağlamak
Ders Çıktıları
1. Güncel pazarlama konuları ve çağdaş iş dünyasındaki kullanımları hakkında bilgi sahibi olur.
2. Tüketim ve pazarlama alanındaki son gelişmelerin şirketler için stratejik sonuçlarını tanır ve analiz edebilir.
3. Yeni iş fırsatlarını tanımlayabilir ve yeni iş modellerinin tasarımını ve uygulanmasını anlayabilir.
4. Güncel pazarlama uygulamalarını ve bunların tüketiciler ve toplum üzerindeki etkilerini eleştirel olarak değerlendirebilir.
5. Öğrendiği bilgileri takım içinde etkili şekilde kullanabilir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Derse Giriş & Tanıtım
2. Hafta: Güncel Pazarlamada Post-Modernite, Dijitalleşme & Artan Tüketici Gücü
3. Hafta: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (CSR)
4. Hafta: Dijital Dünyada Tüketim ve Pazarlama
5. Hafta: Sahip Olma, Kullanma & Paylaşma: Yeni İş Modelleri
6. Hafta: Yeşil Tüketim ve Sürdürülebilir Pazarlama
7. Hafta: Proje Çalışma Haftası
8.Hafta: Duyusal Pazarlama ve NöroPazarlama
9.Hafta: Tüketici Araştırması
10.Hafta: Pazarlamanın Geleceği
11.Hafta: Proje Sunumları
12. Hafta: Özet ve Final Sınavı Bilgilendirmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Grup Projesi % 40
• Final % 60
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5