Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu ders, farklı bölümlerden gelen öğrencilerin öğrendikleri bilgileri kendileri ve toplumun yararına nasıl kullanabilecekleri anlamak ve bilimi etik yönleriyle ele almak amacını taşımaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Şenşekerci, Erkan, and Asude Bilgin. "Eleştirel düşünme ve öğretimi." Uludağ Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi 9.14 (2008): 15-43.
2. Seker, S. E. (2015). Motivasyon teorisi (motivation theory). Ybs Ansiklopedi, 2(1), 22-26.
3. SANAT FELSEFESİ Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Ders Notları, Doç. Dr. İ. Özgür Soğancı & Araş. Gör. Dr. K. Evren Bolat Aydoğan / Bahar 2014.
4. Slattery, M., Tatlıcan, Ü., Demiriz, G., & Balkız, Ö. (2010). Sosyolojide temel fikirler. Sentez Yayıncılık.
5. Tarı Kasnakoğlu, B. (2023). Araştırma Ve Yayın Etiği. Akademik Etik ve Bilim, 7. Bölüm.
Kritik (eleştirel) düşünmenin ne olduğunu ve nasıl yapılabileceğini uygulamalarla ortaya koymak
Tartışma yöntemlerini ve her konuda nasıl fikir alışverişi yapılabileceğini uygulamalarla ortaya koymak
Fizik, metafizik ve etik felsefelerini değerlendirmek
Devlet ve yönetim psikolojisi ve sosyolojisi üzerine tartışmak
Materyalizm ve tüketim sorgulaması yapmak
Sanat ve estetiğin etik ve toplumsal boyutlarını tartışmak
Bilim etiğini tartışmak
Kitap okumak ve kitap eleştirisi yapmak
Hayat Bilgisi ödevi ile kendimizi ve insanları daha iyi tanımak
1. Eleştirel düşünme prensiplerini öğrenerek, karmaşık konuları analiz etme ve doğru sonuçlar çıkarma yeteneği kazanır.
2. Farklı tartışma yöntemlerini uygulayarak, başkalarının görüşlerini değerlendirir ve kendi fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
3. Fizik, metafizik ve etik gibi felsefi konuları değerlendirerek, bu alanlar arasındaki ilişkileri ve etik sorunları tartışır.
4. Devlet ve yönetim psikolojisi ile sosyolojik teoriler üzerine derinlemesine tartışarak, toplumsal yapıyı ve insan ilişkilerini daha iyi anlar.
5. Materyalizm ve tüketim kültürünü sorgulayarak, modern toplumların tüketim alışkanlıklarını ve bunların toplumsal etkilerini analiz eder.
6. Sanatın toplumsal ve etik boyutlarını tartışarak, sanatın toplum üzerindeki etkilerini ve bilim etiğini ele alır.
1. Hafta: Bilim, Etik ve İnsan Kavramlarını Tanıma ve Derse Giriş Yapma
2. Hafta: Kritik Düşünme ve Misafir Konuşmacı
3. Hafta: Tartışma Yöntemleri ve Sınıf İçi Örnek Tartışma ve Münazara Günü
4. Hafta: Bilim, Etik ve Metafizik Tartışması, Misafir Konuşmacı ve 'Hayat Bilgisi' Sunumları
5. Hafta: Düşünme Ahlakı Tartışması ve Misafir Konuşmacı
6. Hafta: Devlet ve Yönetim, Misafir Konuşmacı ve Aykırı Düşünce Uygulaması
7. Hafta: Tarihsel Boyutu ile Kadın Hareketleri, Misafir Konuşmacı ve Birinci Ara Sınav
8. Hafta: Bazı Sosyoloji Teorileri ve Materyalizm ve Tüketim Semineri
9. Hafta: Sanat ve Toplum, Fotoğraf Çekme ve Yorumlama Etkinliği
10. Hafta: Bilim Etiği Tartışması ve Misafir Konuşmacı
11. Hafta: İkinci Ara Sınav ve Sanat Konusunda Misafir Konuşmacı
12. Hafta: Bazı Sosyoloji Teorileri
Referens Değerlendime Ölçütleri
• 1. Ara Sınav % 30
• 2. Ara Sınav % 30
• Final % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|