İŞL419

Kaos, Kriz, İletişim ve Küresel Şirketler

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
İşletme
Ders Tanımı
Bu ders kapsamında yeni dünyanın gerçeklikleri olarak kaos ve kriz kavramları irdelenerek, risklerin hem ekonomi-politik ve örgütsel bağlamda hem de toplumsal yapılar üzerindeki etkileri ve çözüm yolları değerlendirilmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Öge, Serdar , “Düzen mi, Düzensizlik (Kaos) mi?
2. Kara, Zülküf (2013), “Zaman Mekan Sıkışması: Küreselleşme, Risk ve Belirsizlik”, içinde Bauman Sosyolojisi, 59-85.
3. Cilliers, Paul (2010), “Karmaşıklık, Yapıbozum ve Görecilik”,  Kaos ve Karmaşıklık: Düzenli Düzensizlik, Cogito Dergisi, Sayı:62.
4. Yıldız, Nuran (2013), “Kaos, Kriz ve Halkla İlişkileri Yeniden Düşünmek”, Halkla İlişkilerin KAZANCI, Ed. Melike A. Yamanoğlu, Pınar Özdemir, Ankara: De Ki Yayınları.
5. Kotler, Philip; Caslione, John (2010), Kaos Yönetimi, İstanbul: Optimist.
6. Bauman, Zygmunt (2001), Modernlik ve Müphemlik, İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
7. Beck, Ulrich (2011), Risk Toplumu: Başka Bir Modernliğe Doğru, Çev. Kazım Özdoğan, İstanbul: İthaki Yayınları
8. Beck, Ullrich (2012), Aşkın Normal Kaosu, Çev. Nafer Ermiş, Ankara: İmge Kitabevi Yayınları.
Ders Amaçları
Kaos ve kriz kavramlarını tanımlamak ve bugünün dünyasında bu kavramların yerlerini doğru biçimde belirlemek
Gelişen bilgi teknolojileri ve küreselleşme çerçevesinde örgütleri bekleyen risk ve belirsizlikleri tanımlamak
Olası kaos ve kriz senaryoları üzerinden sorunları tanımlayıp, çözümler geliştirmek
Risk ve belirsizlikler etrafında şekillenen ‘yeni dünya düzeni’ içerisinde örgütsel yapıların izlemesi gereken yol haritalarını belirlemek
Ders Çıktıları
1. Kaos ve krizlerin getirebileceği olası riskler konusunda öngörüde bulunabilir.
2. Örgütsel bazda risk yönetimi planlamaları ve çözümler geliştirebilir.
3. Kriz yönetimi ve kriz iletişimi konusunda bilgi sahibi olur.
4. Yeni dünya ve yeni normallik kavramları hakkında bilgi sahibi olur.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Kaos ve krize dair temel bilgiler
2. Hafta: Yeni dünyanın temel özellikleri
3. Hafta: Normallikten çalkantılara: Risk toplumu kavramsallaştırması
4. Hafta: Kaos ve yönetim hataları
5. Hafta: Kaos Modelleri: zayıflıkların ve Fırsatların Yönetimi
Dayanıklı bir Şirket İçin Yönetim Sistemlerinin Tasarımı
6. Hafta: Bilim felsefesi ve yeni bilim paradigması
7. Hafta: Dayanıklı şirketler için pazarlama stratejileri
8. Hafta: Çalkantılar çağında büyümek
9. Hafta: Çalkantılar Çağında dijital pazarlama
10. Hafta: Çalkantılar çağında dijital pazarlama
11. Hafta: Big data ve temel kullanım alanları
12. Hafta: Proje sunumları
Referens Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final Sunumu ve Projesi % 50
• Derse Katılım % 20
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ders Çıktısı
1
2
3
4