Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin amacı, temel pazarlama bilgisine sahip olan öğrencilere pazarlama ve tüketici davranışları konusunda küresel bir bakış açısı kazandırmaktır. Bu ders, öğrencilerin pazarlamayı küresel bir bağlamda keşfetmeleri, uluslararası pazarlama teorisi ve pratiği üzerinde düşünmeleri, uluslararası pazarlamada karar verme sürecini öğrenmeleri, küresel pazarlar hakkında eleştirel düşünmeleri ve kültürel farkındalıklarını artırmaları için tasarlanmıştır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Arnold, D. (2000). Seven rules of international distribution. Harvard Business Review, 78(6), 131-137.
2. Hall, E. T. (1960). The silent language in overseas business. Harvard Business Review, 38(3), 87-96.
3. Holt, D. B., Quelch, J. A., & Taylor, E. L. (2004). How Global Brands Compete. Harvard Business Review, 82(9), 68-75.
4. Keegan, W. & Green, M. Global Marketing, 3-10th Ed., Pearson. (belirtilen bölümler)
5. Ramamurti, R. (2012). Competing with emerging market multinationals. Business Horizons, 55(3), 241-249.
6. Svensson, G. (2001). “Glocalization” of business activities: a “glocal strategy” approach. Management decision, 39(1), 6-18.
Uluslararası pazarlama stratejilerinin temel ilkeleri hakkında bilgi vermek
Küresel pazarlama ortamının analiz edebilme ve seçme yetisi kazandırmak
Küresel pazarlara giriş yöntemlerini değerlendirme ve uygun metodu seçme konusunda bilgi vermek
Küresel pazarlar için pazarlama stratejileri geliştirme sürecini tanıtmak
1. Küresel pazarlama teorileri, planlaması ve uygulaması hakkında bilgi sahibi olur.
2. Küresel pazarlama operasyonları ve stratejileri geliştirmek ve uygulamak için gerekli olan eleştirel düşünme yeteneği, kültürel anlayış ve farkındalığa sahip olur.
3. Güncel ve doğru veriyi kullanarak küresel pazarlama ortamının analizini yapabilir.
4. Pazarlama stratejilerinin çağdaş küresel iş ortamına uygunluğunu değerlendirebilir ve bu stratejileri uygulayabilir.
5. Etkin sözlü ve yazılı iletişime sahiptir ve takım içinde çalışabilir.
1. Hafta: Temel Kavramlar ve Uluslararasılaşma için Motivasyonlar
2. Hafta: Uluslararası Pazarlamaya Yaklaşımlar
3. Hafta: Küreselleşme ve Uluslararası Pazarlamada Kritik Konular
4. Hafta: Uluslararası Rekabet & Politik, Ekonomik ve Ticari Bağlam
5. Hafta: Sosyo-Kültürel Dinamikler
6. Hafta: Uluslararası Pazarlara Giriş Stratejileri
7. Hafta: Küresel Pazarda Tüketim
8. Hafta: Küresel Ürün Stratejileri
9. Hafta: Küresel Marka ve İnovasyon
10. Hafta: Küresel Fiyatlandırma & Dağıtım Stratejileri
11. Hafta: Küresel Tutundurma Stratejileri
12. Hafta: Proje Sunumları
Referens Değerlendime Ölçütleri
• Grup Projesi % 40
• Final % 60
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|