Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Temel pazarlama prensipleri, pazarlama ve tüketici davranışları kuramları, tüketici karar verme süreci, pazarlamanın felsefesi, tüketim kültürü teorisi, alt kültür teorisi, taklit ürünler, feminist yaklaşımlar, netnografi, sembolizm, materyalizm.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Hunt (1976), The nature and scope of marketing
2. Anderson (1983), Marketing, scientific progress, and the scientific method
3. Varey (2010), The economics basis of marketing
4. Kimmel (2010), The psychological basis of marketing
5. Grønhaug and Kleppe (2010), The sociological basis of marketing
6. Veblen (1899), The theory of the leisure class
7. Bourdieu (1980), The aristocracy of culture
8. Fournier (1998), Consumers and their brands
9. Colquitt and George (2011), Publishing series.
Bu dersin amaçları: Öğrencilere pazarlama alanında temel bilgilerin ötesine geçerek, kuramsal düşünme becerisi kazandırmak ve pazarlama disiplininin entelektüel temellerini tanıtmak. Pazarlama ve tüketici davranışları literatüründe öne çıkan kuramları, yaklaşımları ve akademik tartışmaları kavratmak. Öğrencilerin akademik makaleleri eleştirel bir bakış açısıyla okuyabilmesini, değerlendirebilmesini ve sözlü/yazılı olarak tartışabilmesini sağlamak. Kuramsal bilgi ile güncel tüketici ve pazarlama olgularını ilişkilendirme yetkinliği geliştirerek, akademik ve analitik düşünme alışkanlığı kazandırmak.
1. Pazarlama ve tüketici davranışları alanındaki temel kuramsal yaklaşımları tanımlar ve birbirleriyle karşılaştırır.
2. Pazarlama alanında öne çıkan klasik ve çağdaş akademik metinleri eleştirel bir bakış açısıyla analiz eder.
3. Tüketici karar verme süreci, tüketim kültürü, altkültürler ve simgesel tüketim gibi kavramları kuramsal çerçevelerle ilişkilendirir.
4. Nitel araştırma yöntemlerinin pazarlama kuramlarıyla ilişkisini kavrayarak, bu yöntemleri yorumlar.
5. Akademik bir makaleyi özetleme, sunma ve tartışma becerisi geliştirir.
6. Pazarlama kuramının gelişiminde farklı disiplinlerin (psikoloji, sosyoloji, ekonomi vb.) katkılarını değerlendirebilir.
1. Hafta: Giriş - Konuk Konuşmacı: Pazarlama Alanında Akademik Kariyer
2. Hafta: Pazarlama Teorisine Giriş
3. Hafta: Çevrim İçi Akademik Araştırma Yapma ve Kaynak Gösterme - Araştırma Yöntemleri
4. Hafta: Okumalar
5. Hafta: Okumalar
6. Hafta: Ara Sınav I
7. Hafta: Okumalar
8. Hafta: Yayın Süreci (1-2-3-4-5-6-7 Aşamaları)
9. Hafta: Araştırma Etiği
10. Hafta: Ara Sınav II
11. Hafta: Soru-Cevap Oturumu ve Makale Tartışmaları - Konuk Konuşmacı: Nitel Araştırma Yöntemleri
12. Hafta: Makale Sunumları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav I % 30
• Ara Sınav II % 35
• Sunum % 35
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|