Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İşletme
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu ders kapsamında amaç dijital medya yönetiminde risk ve avantajların açık biçimde ortaya konması ve buradan hareketle pazarlama unsurlarını da kapsayacak biçimde dijital ortamda etkin marka yönetimi perspektiflerinin geliştirilmesini sağlamaktır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Aktuğlu, I. K., (2004). “Marka Yönetimi: Güçlü ve Başarılı Markalar İçin Temel İlkeler”, İletişim.
2. Batı, U. (2015). “Marka Yönetimi: Vazgeçme Çağında Yüksek Sadakat Markaları Yaratmak”, Alfa Yayınları.
3. Jarvis, J., (2012). “E-Sosyal Toplum”, Mediacat Yayıncılık.
4. Vaynerchuck, G., (2014). “Markanız İçin İnterneti Nasıl kullanmalısınız”, Mediacat Yayıncılık.
Dijital marka yönetiminin tarihi gelişimini ve özelliklerini irdelemek
Dijital platformların özellikleri ve kullanım gerekçelerini tanımlamak
Sosyal medya kullanımında bilinçliliği arttırmak ve yaratıcılık katmak
Dijital marka yönetimine yönelik entegre bir çalışma modeli sunmak
1. Dijital platformların farklılıklarını ve işlevlerini anlar.
2. Marka ve pazarlama stratejilerini dijital dünyanın gerekliliklerine göre şekillendirir.
3. Dijital tüketiciyi, davranış biçimlerini ve beklentilerini anlar.
4. Dijital iletişim tekniklerini kullanarak doğru bir marka stratejisi izler.
5. Dijital medya iletişiminde doğru pazarlama araçlarını, doğru kanallardan kullanma becerisi kazanır.
1. Hafta: Yeni dünya ve Yeni normal düzenin tanımlanması, bilimsel araştırmalarda temel yaklaşımlar
2. Hafta: Marka ve hedef kitleyi anlamak
3. Hafta: Doğru Markalama için stratejiler
4. Hafta: Dijital platformlar, dijital pazarlama, ve markalaşmada kurumsal sosyal medya kullanımı
5. Hafta: Reklamcılık, reklamın dili, dijital reklamcılık
6. Hafta: Gerilla pazarlama ve dijital versiyonları
7. Hafta: Sosyal medya reklamcılığı ve reklam türleri
8. Hafta: Dijital çağda teknik araçlar
9. Hafta: Dijital kriz yönetimi
10. Hafta: Dijital itibar
11. Hafta: Proje sunumları
12. Hafta: Proje sunumları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Proje % 30
• Final Sunumu: % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|