Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
İngiliz dili ve edebiyatı okuyan öğrenciler için akademik
yetenekler, faydalı kelimeler ve eleştirel düşünme becerileri temeli oluşturmak için kimlik, ev, doğa, iş,
teknoloji, küresel edebiyatlar gibi tematik bir yaklaşım benimser.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Charles R Cooper, Rise Axelrod - The St. Martin’s Guide to Writing-Bedford St. Martin’s (2018)
Laurie G. Kirszner, Stephen R. Mandell - Patterns for College Writing, Brief Edition A Rhetorical Reader and
Guide-Bedford St. Martin’s (2015)
Helen Sword - Stylish Academic Writing-Harvard University Press (2012)
İleri İngilizce Uygulamaları, öğrencilerin akademik amaçlar için İngilizce becerilerini geliştirmek ve
yükseltmek ve öğrencileri üniversite öğrencisi olarak karşılaşacakları okuma, yazma ve sunum ödevleri
türleriyle tanıştırmak için tasarlanmıştır.
1. Öğrenciler akademik makale yazma sürecinin tüm adımlarını öğreneceklerdir (ödevlerin yakından okunması, argüman/tez geliştirme, argümanların yapılandırılması, özet ve gözden geçirme ve düzenleme).
2. Öğrenciler aynı zamanda düşünce ve fikirlerini akademik yollarla sunmayı ve tartışmayı da öğreneceklerdir, bu nedenle sınıf katılımı ve fikirlerin tartışılması da önceliklidir.
1. Hafta: Edebiyat ve Sanat Yoluyla Yazmaya Giriş
2. Hafta: Bir deneme nasıl yazılır: taslak plan oluşturma/organize etme ve başlama: yapı, tez, gerekçe, kanıt, akademik kelime dağarcığını tartışma
3. Hafta: Akran değerlendirmesi, yazıdaki potansiyel güçlü/zayıf yönler üzerine sınıf tartışması
4. Hafta: Paragraf tasarlama/nasıl not alınır/anlama/sınıf içi düşünme/organize ederek yazma
5. Hafta: Okuduğunu anlama - Ralph Waldo Emerson'ın Nature adlı eseri
6. Hafta: Ara Sınav
7. Hafta: Eleştirel okuma anlama/analitik akademik İngilizce kullanma; Akademik sunumlardan (dersler, konuşmalar, sözlü sunumlar) nasıl not alınır
8. Hafta: Dinleme ve Okuduğunu Anlama, Analiz / Anlama / Tartışma (nasıl "akademik" konuşulur)
9. Hafta: Her şeyi bir araya getirme/deneme yazma
10. Hafta: Ted Chiang'ın kısa öyküsü "The Great Silence"/ Anlama/Sınıf Tartışması/ Notları organize etme
11. Hafta: Akademik eleştirel düşüncelerin yazıya dökülmesi
12. Hafta: Becerilerin gözden geçirilmesi; Final sınavına hazırlık
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Sınıf İçi Yazma Çalışmaları % 30
• Final % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|