Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu derste öğrenciler 17. yüzyıl ve Restorasyon döneminin temel özelliklerini inceler ve öğrenirler. Dönemde üretilen eserleri ve dönemle ilgili kavramları ve terimleri öğrenir, eleştirel bir bakış açısı ile bu eserleri yorumlama ve eserler üzerine fikir üretme yollarını kavrarlar.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
The Norton Anthology of English Literature by M.H. Abrams et al.
Bu ders İngiliz edebiyatının 17. yüzyılda ve Restorasyon döneminde ortaya koulan eserlerini, dönemlerin belli başlı yazarlarını çalışmayı, öğrenmeyi amaçlar.
1. 17. yüzyıl ve Restorasyon dönemi İngiliz edebiyatının temel özellikleri hakkında yeterli (lisans düzeyinde) bilgiye sahip olmak.
2. Dönemin belli başlı, önemli edebi eserlerine yönelik analitik yaklaşımlar üretebilmek.
3. Dönemin yazarlarının eserlerini üretmelerine zemin hazırlayan toplumsal ve tarihsel arka planın özelliklerini öğrenmek.
1. Hafta: Dönemin tarihi ve kültürel arkaplanı
2. Hafta: Metafizik Şiir; John Donne ve şiirleri
3. Hafta: John Donne ve şiirleri
4. Hafta: George Herbert ve şiirleri
5. Hafta: Andrew Marvell ve şiirleri
6. Hafta: John Milton ve Paradise Lost; Sone ve "When I Consider How My Light is Spent"
7. Hafta: "Eve's Apology in Defense of Women" (Amelia Lanyer); "Milton, Mary Shelley and Patriarchy (Burton Hatlen)
8. Hafta: Düzyazı; John Locke ve "Essay on Human Understanding"
9. Hafta: Thomas Hobbes ve Leviathan'dan The Natural Condition of Man: Felicity and Misery
10. Hafta: Restorasyon dönemi komedyası; William Congreve ve The Way of the World;
11. Hafta: Mock-Epic; Alexander Pope ve "The Rape of the Lock"
12. Hafta: Genel tekrar
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Dönem Sonu Sunumu % 10
• Quizler % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|