İDE222

Dünya Edebiyatından Seçmeler

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
İngilizce
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
Lisans
Ders Tanımı
Öğrencilerin dünya edebiyatından çeşitli eserler okuyacakları bu derste farklı ülkelerin ve çağların sosyal, kültürel ve felsefi konuları üzerinde durulmasının yanı sıra anlatım yapıları, türleri, konuları ve önemli motifleri edebi tarihle bağlantılı olarak çalışılacaktır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Gabriel García Márquez: Kocaman Kanatlı İhtiyar Adam, Kendimi Rüya Görmek İçin Kiralıyorum, Dünyanın
Boğulmuş En Güzel Adamı; Jorge Luis Borges: Öteki, Kum Kitabı; Rubén Darío, Thanatopía. (Nikaragua
Edebiyatı); Horacio Quiroga, Kuştüyü Yastık. (Uruguay Edebiyatı); Julio Cortázar, Vampirin Oğlu. (Arjantin
Edebiyatı); Luis Sepúlveda: Martıya Uçmayı Öğreten Kedi. (Şili Edebiyatı); Pablo Neruda (Şili edebiyatı);
Gabriela Mistral (Şili edebiyatı); Jorge Luis Borges (Arjantin edebiyatı)
Ders Amaçları
Bu dersin amacı öğrencilerin çeşitli kültürlere ve dünya görüşlerine farklı bir açıdan bakma ve ufuklarını genişletmelerinde yardımcı olacak dünya edebiyatına ait başlıca eserleri incelemektir.
Ders Çıktıları
1. Dünya edebiyatında iz bırakan önemli edebi ekoller, yazarlar ve eserler hakkında bilgi sahibi olmak.
2. Kimi ülkelerin edebiyat iklimlerinde ortaya çıkan, gelişen edebi türlerin temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak.
3. Edebi eserlere yönelik analitik yaklaşımlar üretebilmek.
4. Farklı kültürlerde ortaya konan edebi eserlerin yazıldıkları dönemlerle ilgili toplumsal ve tarihi arka plan bilgileri öğrenmek.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Neden Edebiyat?: Kişinin kendini tanımasında, benlik arayışında, hayatı anlamlandırmasında, bir durum veya problem karşısında karar almasında veya başına gelen herhangi bir olayı derinlikli bakış açısıyla değerlendirmesinde nitelikli edebi eserin rolü
2. Hafta: Yazarın sesini duyabilmek için bir eser nasıl okunmalıdır?: Metin incelemesi nasıl yapılır?
3. Hafta: Düş ve Hakikat Arasında Tuhaf Olanın Sıradanlığı: Büyülü Gerçekçilik: Başlangıcından günümüze Latin Amerika Edebiyatının oluşum sürecinde öne çıkan edebi dönemlerin genel çerçevede aktarılması
4. Hafta: Latin Amerika edebiyatında büyülü gerçekçilik kavramı; Büyülü gerçekçiliğin tanımı, kökeni, özellikleri ve öne çıkan yazarları
5. Hafta: Jorge Luis Borges’in Dünyasına Yolculuk: İç İçe Geçen Evrenler, Labirentler ve Sonsuz Döngü: Borges’in hayatı, Latin Amerika edebiyatındaki yeri ve felsefesinin değerlendirilmesi
6. Hafta: Borges nasıl okunur?; Borges ve semboller
7. Hafta: Latin Amerika Edebiyatında Alacakaranlık Kuşağı: Karanlık, kasvetli ve boğucu: Gotik edebiyat
8. Hafta: Vampir imgesinin kültürel ve tarihsel sürecinin incelenmesi; Yaşam enerjisini sömürenler: Metafor olarak vampir İmgesi; Latin Amerika edebiyatında vampir öyküleri
9. Hafta: İçimdeki Çocuk: “Yalnızca Cesareti Olanlar Uçabilir”: Çocuk ve Gençlik Edebiyatının tanımı; Çocuk ve Gençlik Edebiyatının temel unsurları
10. Hafta: Çocuk kitapları sadece çocuklar için midir?; Farkındalığın gelişmesinde ve kişinin kendini gerçekleştirmesinde nitelikli çocuk kitaplarının rolü
11. Hafta: Şiir: Duyguların aktarımında şiirin rolü; Aşk ve şiir
12. Hafta: Latin Amerika edebiyatında şiir anlayışının genel çerçevede değerlendirilmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Derse Katılım % 10
• Quizler % 20
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Ders Çıktısı
1
2
3
4