Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı
Bu derste dönemde yaşanan başlıca sosyal ve tarihsel gelişmeler, önemli temalar, önemli dramatik ve performans özelliklerinin yanı sıra Harold Pinter, Caryl Churchill, Peter Shaffer, Sarah Kane, Anthony Neilson ve Mark Ravenhill gibi çağın önde gelen oyun yazarları incelenecektir. Harold Pinter'ın Old Times, Caryl Churchill'in Top Girls, Peter Shaffer'ın Equus, Sarah Kane'in Cleansed, Anthony Neilson'ın Penetrator ve Ravenhill'in Faust is Dead oyunları dönemin dramatik, In-Yer-Face ve post-dramatik estetiğini ne ölçüde ve nasıl yansıttıklarını görmek için analiz edilecek ve örneklendirilecektir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. Old Times (1971) - Harold Pinter
2. Top Girls (1982) - Caryl Churchill
3. Equus (1973) - Peter Shaffer (metin ve film versiyonları)
4. Penetrator (1993) - Anthony Neilson
5. Faust is Dead (1997) - Mark Ravenhill Yardımcı Kaynaklar: 1. BAL, Mustafa. “Memory Plays: Harold
Pinter’s Old Times and Anthony Neilson’s Penetrator.” Pamukkale University Journal of Social Sciences
Institute, No: 42, January 2021. pp. 155-167. DOİ:10.30794/pausbed.697184
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/989684
2. BAL, Mustafa. “Elements of Brecht’s Epic Theatre in Caryl Churchill’s Mad Forest and Sarah Kane’s
Cleansed.” RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (Ö8), November 2020. pp. 678-692. DOI:
10.29000/rumelide.816670
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1364856
3. MAROHL, Joseph. “De-realised Women: Performance and Identity in Caryl Churchill’s Top Girls.” In
Contemporary British Drama: 1970-90. Edited by Hersh Zeifman and Cynithia Zimmerman.
4. Extracts from In-Yer-Face Theatre: Contemporary British Theatre Today by Aleks Sierz. London: Faber and
Faber, 2000.
5. Extracts from “The End: The Apocalyptic in In-Yer-Face Drama.” PhD Dissertation by Mustafa Bal. Middle
East Technical University, 2009.
6. The Methuen Drama Guide to Contemporary British Drama. Editors: Martin Middeke, Peter Paul
Schneirer, and Aleks Sierz. London: Methuen Drama, 2011.15:15
Bu ders, 1960'lardan bu yana yazılan, sahnelenen ve oynanan İngiliz tiyatrosunu incelemeyi amaçlamaktadır.
1. Çağdaş Britanya Tiyatrosunun temel özellikleri, kökleri ve gelişim evreleri hakkında yeterli (lisans düzeyinde) bilgiye sahip olmak.
2. Çağdaş Britanya Tiyatrosunun belli başlı önemli oyunlarına yönelik analitik yaklaşımlar üretebilmek.
3. Çağdaş Britanya Tiyatrosu oyunlarındaki temel dramatik dinamiklerin belirli özelliklerini tanımlayabilmek.
4. Dönemin oyun yazarlarının oyunlarını üretmelerine zemin hazırlayan toplumsal ve tarihsel arka planın özelliklerini öğrenmek.
5. Önceki dramatik eserleri bu dönemde üretilen oyunlarla karşılaştırmak ve kıyaslamak.
1. Hafta: Tarihsel (siyasi, sosyolojik, ekonomik) ve edebi arka plan
2. Hafta: Harold Pinter ve Pinteresk kavramı; Pinter'ın tehdit komedisi; Bir absürdist olarak Pinter; Old Times
3. Hafta: Caryl Churchill; Churchill'in oyunlarında feminizm
4. Hafta: Top Girls
5. Hafta: Peter Shaffer; Psikolojik tiyatro; Equus
6. Hafta: In-Yer-Face Tiyatrosu
7. Hafta: Anthony Neilson; Penetrator
8. Hafta: Bellek oyunları olarak Old Times ve Penetrator oyunlarının incelenmesi;
9. Hafta: Mark Ravenhill; Faust is Dead
10. Hafta: Sarah Kane; Cleansed
11. Hafta: Churchill'in Mad Forest ve Kane'in Cleansed adlı oyunlarında Brecht tiyatrosu öğelerinin incelenmesi
12. Hafta: Churchill'in Mad Forest ve Kane'in Cleansed adlı oyunlarında Brecht tiyatrosu öğelerinin incelenmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Quizler % 30
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|