Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Postmodern yazının özdüşünümsellik, ironi, metinlerarasılık, parodi ve pastiş gibi temel özellikleri ile postmodernizm felsefesi dersin odak noktası olacaktır. Üstkurmaca ve tarihyazımsal üstkurmaca Jean Rhys ve Peter Ackroyd romanları üzerinden; postmodern yazın tarzı olarak büyülü gerçekcilik ise Jeanette Winterson'ın romanı üzerinden örneklendirilecektir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Jean Rhys’ Wide Sargasso Sea (1966); Peter Ackroyd’s Chatterton (1987); Jeanette Winterson’s Passion (1997)
Linda Hutcheon A Poetics of Postmodernism
Tim Woods Beginning Postmodernism
Bu dersin amacı, İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra post-yapısalcılığın etkisi altında başlayan postmodern kurgu
ile öğrencileri tanıştırmaktır.
1. Postmodernizm hakkında yeterli bilgiye sahip olmak
2. Postmodernizmle ortaya çıkan farklı yazım türlerini öğrenmek
3. Meta-anlatılara eleştirel yaklaşım geliştirmek
4. Bir postmodern romanı incelemek
1. Hafta: 1960'ların sosyal, siyasi, edebi altyapısı
2. Hafta: Postmodern yazının yükselişi, geleneklere ve realizme karşı çıkışı, üstkurmaca kavramı.
3. Hafta: Jean Rhys, Wide Sargasso Sea (1966)
4. Hafta: Jean Rhys, Wide Sargasso Sea (1966)
5. Hafta: Jean Rhys, Wide Sargasso Sea (1966)
6. Hafta: Arasınav & Peter Ackroyd’s Chatterton (1987)
7. Hafta: Arasınav & Peter Ackroyd’s Chatterton (1987)
8. Hafta: Arasınav & Peter Ackroyd’s Chatterton (1987)
9. Hafta: Büyülü gerçekçilik & Jeanette Winterson, Passion (1997)
10. Hafta: Büyülü gerçekçilik & Jeanette Winterson, Passion (1997)
11. Hafta: Büyülü gerçekçilik & Jeanette Winterson, Passion (1997)
12. Hafta: Büyülü gerçekçilik & Jeanette Winterson, Passion (1997)
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Ödevler % 30
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|