İDE323

Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Fen Edebiyat Fakültesi \ İngiliz Dili ve Edebiyatı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Seçmeli
İngilizce
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
Lisans
Ders Tanımı
Bu ders, toplumdaki "cinsiyet" kavramına eleştirel yaklaşarak, disiplinlerarası bir çalışma alanının edebiyattaki ele alınışını inceler. Edebi eserlerde yansıtılan cinsiyete dayalı performans ve güç temaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlanır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Henrik Ibsen's A Doll's House; Toni Morrison's The Bluest Eye; James Baldwin's Giovanni's Room
R. W. Connell's Masculinities
J. Browne's Dialogue, Politics and Gender
J. Butler's Gender Trouble
Ders Amaçları
Bu dersin birincil amacı, toplumsal cinsiyet çalışmaları alanında irdelenen tarihsel ve güncel konular, sorunlar ve tartışmalarla öğrencileri tanıştırmaktır.
Ders Çıktıları
1. Toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki merkezi tartışmaları anlamak
2. Birincil ve ikincil kaynaklardan yararlanarak toplumsal cinsiyet kavramını analiz etmek
3. Alanla ilgili temel kavramları öğrenmek
4. Toplumsal cinsiyet çalışmalarının edebiyattaki yansımalarını görmek
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Giriş: Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarının Tarihsel Gelişimi
2. Hafta: Giriş: Toplumsal Cinsiyet Çalışmalarının Temel Kavramları
3. Hafta: Cinsiyet Rolleri; Weisstein, N. “Kinder, Küche, Kirche as Scientific Law: Psychology Constructs the Female.”
4. Hafta: Henrik Ibsen's A Doll's House
5. Hafta: Cinsiyet, Irk ve Kadın Hareketleri: Sojourner Truth's "Ain't I a Woman?"
6. Hafta: Toni Morrison's The Bluest Eye
7. Hafta: Midterm & T. Morrison's The Bluest Eye
8. Hafta: Queer Bedenler: J. Butler's Gender Trouble'dan bölümler
9. Hafta: James Baldwin's Giovanni's Room
10. Hafta: James Baldwin's Giovanni's Room
11. Hafta: Farklı Erkeklikler: R. W. Connell's Erkeklikler'den bölümler & William Faulkner's Sanctuary
12. Hafta: William Faulkner's Sanctuary
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Ödevler % 20
• Derse Katılım % 10
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Ders Çıktısı
1
2
3
4