Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi \ İktisat
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Mikroiktisadi çözümlemeye giriş ve temel kavramlar: tüketici tercihleri, arz ve talep, esneklik, üretim ve maliyet çözümlemesi. Piyasa yapıları: tam rekabet, tekel, tekelci rekabet ve oligopol. Makroiktisadi çözümlemeye giriş ve temel kavramlar: milli gelir muhasebesi, büyüme, çevrimsel dalgalanmalar, işsizlik, enflasyon, toplam talep ve toplam arz. Çarpan modeli. Maliye politikası ve finansal kesim. Para talebi ve para politikası. Uluslararası ticaret ve finans.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Introduction to Economics-I by Ahmet Tiryaki (ed.) (Anadolu Univ. Yayınevi) 
Principles of Economics by Karl E. Case, Ray C. Fair and Sharon Oster (Pearson) 14th Edition or earlier
	
	
	
 
				
	Bu dersin amacı, öğrencilere iktisadın temel kavram ve ilkelerini tanıtmak, iktisatçı bakış açısıyla analitik düşünme becerilerini geliştirmek, piyasaların işleyişini anlamalarını sağlamak ve makroekonomik ve mikroekonomik sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını kavratmaktır.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Mikroekonomi ve makroekonomiye ilişkin temel kavram ve terimleri anlar.
					
						2. Arz, talep ve fiyat mekanizmalarının farklı piyasa yapılarında nasıl işlediğini analiz eder.
					
						3. GSYİH, enflasyon ve işsizlik gibi temel makroekonomik göstergeleri değerlendirir ve bunların ekonomi üzerindeki etkilerini yorumlar.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Ekonominin Temel Kavramları, Kapsamı ve Metodolojisi
2. Hafta: Piyasalar Nasıl Çalışır? Piyasa Güçleri ve Denge
3. Hafta: Talep, Arz ve Piyasa Dengesi
4. Hafta: Talep ve Arz Uygulamaları
5. Hafta: Esneklik
6. Hafta: Üretim Süreci: Kâr Maksimizasyonu Hedefleyen Firmaların Davranışı
7. Hafta: Girdi Talebi: İşgücü ve Arazi Piyasaları
8. Hafta: Girdi Talebi: Sermaye Piyasası ve Yatırım Kararı
9. Hafta: Genel Denge ve Tam Rekabetin Etkinliği
10. Hafta: Makroekonomiye Giriş
11. Hafta: Ulusal Üretim ve Milli Gelirin Ölçülmesi
12. Hafta: İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Vadeli Büyüme
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										4 | 
										%30 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%35 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%35 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										4 | 
										24 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										3 | 
										18 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										4 | 
										20 | 
										80 | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										40 | 
										40 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										2 | 
										2 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										40 | 
										40 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										12 | 
										3 | 
										36 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									240 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									240 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									8 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
								14 | 
							
								15 | 
							
								16 | 
							
								17 | 
							
								18 | 
							
								19 | 
							
								20 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 2 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 3 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 |