Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Yabancı Diller \ Yabancı Diller Bölümü
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
	3
	5
	Zorunlu
	Almanca, İspanyolca, İtalyanca, Japonca, Çince, Fransızca, Rusça, Arapça
 
				
				
				
	Bu seviyede, öğrenciler daha basit ve temel dilbilgisel yapıları kullanabilmekle birlikte, günlük konuşmalar için yeterli kelime bilgisine sahip olmaya başlarlar. A2.1, bir dilin temel yapılarını anlamaya ve küçük, basit iletişim ihtiyaçlarını  karşılamaya yönelik bir seviyedir.
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	STUDIO D A2 (ALM), ESPRESSO 2 (ITA),TENDANCES A2 (FRA), DEVELOPING CHINESE 2 (CIN), SİLSİLETUL LİSAN 2(ARP), TRY N5 BUNPOU KARA NOBASU NIHONGO (JAP), NUEVO PRISMA A2(İSP), Дорога В Россию 2. ( Rusya'ya yol)
	
	
	
 
				
	Bu ders, öğrencilerin A2 seviyesinde temel seviyeden daha güçlü bir iletişim kurmalarına yardımcı olmayı amaçlar. Öğrenciler, geçmiş deneyimlerinden bahsedebilir ve daha karmaşık cümleler kurabilir.
	
	
	
 
				
	
					
						1. Dinleme: Günlük yaşamda geçen basit hikâyeleri ve duyuruları anlayabilir.
					
						2. Konuşma: Geçmiş deneyimler, planlar ve niyetler hakkında konuşabilir.
					
						3. Okuma: Basit hikâyeleri, gazete haberlerini ve tarifleri anlayabilir.
					
						4. Yazma: Günlük yaşamla ilgili kısa metinler, e-postalar ve davetiyeler yazabilir.
					
						5. Sözcük Bilgisi: Hava durumu, hobiler, sağlık ve seyahat konularına dair kelime bilgisi kazanabilir.
					
						6. Dilbilgisi: Geçmiş zaman kullanımı, kıyaslama cümleleri ve sebep-sonuç ilişkilerini kullanabilir.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Mülkiyet sıfatları
2. Hafta: Aile üyeleri kelime bilgisi
3. Hafta: Dönüşlü  fiillerin geçmiş zamanda kullanımı
4. Hafta: Hikaye zamanı
5. Hafta: Hikaye zamanda kullanılan zaman zarfları, geçmişteki alışkanlıklardan bahsetme, 
6. Hafta: Hikaye zamanda kişi ve yer tasviri yapma
7. Hafta: Geçmişten ve çocukluk anılarından bahsetme
8. Hafta: Fiziksel özelliklerden bahsetmek, kelimelerin verilmesi
9. Hafta: Kişilerin karakter özellikleri ile ilgili konuşma
10. Hafta: Kıyafetler, kişler arasında karşılaştırma yapılması
11. Hafta: Davet etme- davete cevap verme kalıpları, randevulaşma
12. Hafta: Genel tekrar ve değerlendirme
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı | 
									Katkı Payı (%) | 
								
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | 
										2 | 
										%10 | 
									
								
									
										| Ara Sınav | 
										1 | 
										%40 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										%50 | 
									
								
							
							
								
									 | 
									Toplam | 
									%100 | 
								
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
								
									| Etkinlikler | 
									Sayısı/Hafta | 
									Süresi (Saat) | 
									İş Yükü | 
								
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 
										6 | 
										5 | 
										30 | 
									
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 
										6 | 
										5 | 
										30 | 
									
								
									
										| Laboratuvar | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Uygulama | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Ödev | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Proje | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Alan Çalışması | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Staj | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kurul | 
										- | 
										- | 
										- | 
									
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | 
										2 | 
										5 | 
										10 | 
									
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | 
										1 | 
										10 | 
										10 | 
									
								
									
										| Final | 
										1 | 
										2 | 
										2 | 
									
								
									
										| Final Hazırlık | 
										1 | 
										15 | 
										15 | 
									
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | 
										12 | 
										4 | 
										48 | 
									
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 
									145 | 
								
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 
									145 / 30 | 
								
								
									 |  |  | 
									 | 
								
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 
									5 | 
								
							
						
					
				
			
				
					
						
							 | 
							
								Program Çıktısı
								**
							 | 
						
						
							
								| 1 | 
							
								2 | 
							
								3 | 
							
								4 | 
							
								5 | 
							
								6 | 
							
								7 | 
							
								8 | 
							
								9 | 
							
								10 | 
							
								11 | 
							
								12 | 
							
								13 | 
							
						
					
					
						| 
							Ders Çıktısı
						 | 
						
							
								| 1 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 2 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 3 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 4 | 
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
											
										
										
										
										
									
									
									
										
											
												
											 | 
										
										
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
										
										
										
										
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 5 | 
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
							
						
							
								| 6 | 
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 | 
										
									
								
									
									
									
									
									
									
										
										
										
											 |