BİL141

Bilgisayar Programlama I

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Bilgisayar Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
4
8
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
Biyomedikal Mühendisliği, Elektrik-Elektronik Mühendisliği, Endüstri Mühendisliği, Makine Mühendisliği, Malzeme Bilimi ve Nanoteknoloji Mühendisliği
Ders Tanımı
Yapısal programlamaya giriş, temel girdi-çıktı deyimleri, aritmetik ifadeler, değişkenler, eşitlik ve diğer ilişkisel oparatörler, temel akış kontrol deyimi (if), yineleme (while döngüsü), yineleme (for ve do-while döngüsü), kütüphane fonksiyonu kullanma ve fonksiyon tanımlama, basit özyineleme, diziler, dizgiler, işaretçiler, kullanıcı tanımlı veri tipleri (struct, enum ve union), dosya işlemleri (metin dosyası girdi-çıktı)
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Ders Kitabı:
Deitel, H. M., & Deitel, P. J. (2023). C: How to program (9. Baskı). Pearson Education.

Ek Kaynaklar:
• Hanly, J. R., & Koffman, E. B. (2015). Problem solving and program design in C (8. Baskı). Pearson Education.
• Griffiths, D., & Griffiths, D. (2012). Head First C. O'Reilly Media, Inc.
Ders Amaçları
Bu dersin amacı, mühendislik öğrencilerine algoritmik düşünme becerisi kazandırmak ve C programlama dili kullanarak mühendislik problemlerine yönelik doğru, verimli ve yapılandırılmış çözümler geliştirme yetkinliği kazandırmaktır.
Ders Çıktıları
1. Öğrenciler, temel programlama kavramlarını açıklayabilir, mühendislik problemlerini modelleyip çözmek için algoritmalar geliştirebilir.
2. C programlama dilinde yapılandırılmış, hatasız kod yazabilir, yazdığı kodları derleyip çalıştırabilir.
3. Öğrenciler, değişkenler, aritmetik/mantıksal/atama operatörleri ve girdi/çıktı işlemlerini kullanarak mühendislik hesaplamaları ve veri etkileşimi sağlayan programlar geliştirebilir.
4. Öğrenciler, koşul ifadeleri (if-else, switch) ve döngü yapıları (for, while, do-while) kullanarak mühendislik süreçlerini modelleyen ve tekrarlayan işlemleri yöneten programlar yazabilir.
5. Öğrenciler, diziler ve karakter dizileri kullanarak mühendislik uygulamalarında verileri organize edebilir ve bu veriler üzerinde işlemler yapabilir.
6. Öğrenciler, struct yapısı ve fonksiyonlar kullanarak modüler, okunabilir ve yeniden kullanılabilir programlar tasarlayarak karmaşık mühendislik problemlerine çözüm geliştirebilir.
7. Öğrenciler, işaretçiler ve dinamik bellek yönetimi kullanarak, mühendislik uygulamalarında bellek kullanımını optimize eden programlar yazabilir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Programlamaya giriş
2. Hafta: C Programlama Diline giriş, değişkenler, aritmetik/mantıksal operatörler, atama ve giriş/çıkış işlemleri
3. Hafta: Program akışı ve denetimi (if-else, switch)
4. Hafta: Döngüler (for, while, do-while)
5. Hafta: Diziler (arrays)
6. Hafta: Dizgiler (strings)
7. Hafta: Fonksiyonlar
8. Hafta: Fonksiyonlar (devam)
9. Hafta: İşaretçiler (pointers)
10. Hafta: İşaretçiler (devam)
11. Hafta: Kullanıcı tanımlı veri tipleri: structs
12. Hafta: Kullanıcı tanımlı veri tipleri (devam) ve dosya işlemleri
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav %35
• Final %50
• Uygulamalı Dersler %15
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Ders Çıktısı
1 A, B
2 A, B
3 A, B
4 A, B
5 A, B
6 A, B
7 A, B