BİL211

Bilgisayar Programlama II

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Bilgisayar Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
4
8
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
BİL113
Dersi Alan Programlar
Bilgisayar Mühendisliği
Yapay Zeka Mühendisliği
Ders Tanımı
Bu ders Java programlama dilinin ileri bazı özelliklerini kapsar. Bu özellikler genel olarak nesnesel programlama dillerinin bir çoğunda bulunan özelliklerdir. Konular arasında soyut ve iç sınıflar, üreysel veri tipleri, nesne modeli ve grafiksel kullanıcı arayüzü gibi konular bulunur.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
W. Savitch, Absolute Java, Pearson.
Ders Amaçları
Dersin amacı öğrencilere Java dilindeki kalıtım, çok tiplilik ve threadler gibi bazı ileri konuları öğretmektir.
Ders Çıktıları
1. Özyinelemeyi anlar ve uygular
2. Kalıtımın ve Çokbiçimliliğin temel özelliklerini öğrenir ve uygular.
3. Arayüz, soyut sınıflar, iç sınıfları ve anonim sınıfları öğrenir.
4. Aykırı durumların (Exceptions) kullanımını ve yeni aykırı durumları oluşturabilmeyi öğrenir.
5. Dosyalardan okuma ve yazmanın temellerini öğrenir.
6. Koleksiyon çerçevesinden temel sınıfları kullanır.
7. Üreysel veri tiplerinin kullanımını öğrenir.
8. Grafik arayüzü paketlerini kullanmak ve olay güdümlü programlamayı öğrenir.
9. Daha yeni Java sürümleri ile gelen lambda tanımları gibi Java'daki gelişmeleri öğrenir.
10. Birden fazla thread kullanan bir programın Java ile nasıl yazılacağını öğrenir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Özyineleme
2. Hafta: Kalıtım
3. Hafta: Çok tiplilik
4. Hafta: Arayüzler, soyut ve iç sınıflar.
5. Hafta: İstisnalar
6. Hafta: Dosya giriş/çıkış
7. Hafta: Üreysel veri tipleri
8. Hafta: Koleksiyon çerçevesi
9. Hafta: Koleksiyon çerçevesi
10. Hafta: Grafik arayüz programlama
11. Hafta: Çoklu iş parçacıkları
12. Hafta: Lambda ifadeleri
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav %25
• Final %40
• Proje %13
• Laboratuvar %22
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Ders Çıktısı
1 C, D B B
2 C, D B B
3 C, D B B
4 C, D B B
5 C, D B B
6 C, D B B
7 C, D B B
8 C, D B B
9 C, D B B
10 C, D B B