Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Biyomedikal Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Biyomedikal Mühendisliği Bölümü
BMM 207L dersi Biyomedikal Mühendisliği ikinci sınıf öğrencilerine Biyomedikal Mühendisliğinde Elektronik Devrelerin laboratuvar uygulamaları hakkında genel bilgi verir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
• Electric Circuits, James W. Nilsson, Susan A. Riedel, 8th Edition. ISBN-13: 978-0131989252
• The Analysis & Design of Linear Circuits. Roland E. Thomas, Albert J. Rosa & Gregory J. Toussaint. 8th Ed. Wiley, ISBN-13: 978-1119235385
BMM 207 laboratuvar dersinin amacı Biyomedikal Mühendisliği ikinci sınıf öğrencilerine Elektronik devrelerin kurulum ve ölçüm uygulamalarını tanıtmak ve bunların analizlerinin yapılmasını sağlamaktır.Bu derste laboratuvar ekipmanını tanıma, PSpice kullanarak devre tasarlama, Temel Elektronik Ölçümler, Resistif devreler, Thevenin/Norton Eşdeğer Devreleri ve Süperpozisyon İlkesi , RL,RC ve RLC Devreleri İncelenmesi, Pasif süzgeçlerin uygulamalarının gerçekleştirilmesi amaçlanmaktadır.
1. Elektrik devreleri ve elemanlarının farklı uygulamaları hakkında genel bilgi sahibi olunması.
2. Ölçüm aletlerinin kullanımı hakkında genel bilgi sahibi olunması.
3. Devre üzerinde yapılan ölçümlerin, farklı akım ve gerilim koşullarında nasıl sonuçlar verebileceğine dair ilişki kurulması.
1. Hafta: Lab ekipmanını tanıma,
2. Hafta: PSpice Temel kavramlar,
3. Hafta: Temel Elektronik Ölçümler,
4. Hafta: Resistif devreler,
5. Hafta: Thevenin/Norton Eşdeğer Devreleri ve Süperpozisyon İlkesi ,
6. Hafta: RL,RC ve RLC Devreleri İncelenmesi,
7. Hafta: Pasif süzgeçler
8. Hafta: -
9. Hafta: -
10. Hafta: -
11. Hafta: -
12. Hafta: -
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final % 20
• Derse Katılım % 10
• Laboratuvar % 70
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
A, B
|
A, B
|
A, B
|
A, B
|
|
A, B
|
A, C
|
|
|
|
|
2 |
A, B
|
A, B
|
B, A
|
A, B
|
|
A, B
|
C, A
|
|
|
|
|
3 |
A, B
|
A, B
|
A, B
|
B, A
|
|
A, B
|
C, A
|
|
|
|
|