Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Biyomedikal Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Biyomedikal Mühendisliği Bölümü
BMM 316L laboratuvarı kapsamında, biyoalgılayıcı sistemlerin üretimi, modifiye edilmesi ve biyomedikal çevirici sistemlerinin kullanılmasına yönelik uygulamalı eğitim bulunmaktadır. Bu kapsamda; plazma yüzey modifikasyonu, elektro-eğirme yöntemiyle fiber üreterek sensör modifikasyonu yapılması, elektrokimyasal ölçüm ve fizyolojik sinyal ölçümleri bulunmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
• Karagöz, İ., & Eroğul, O. Tıbbi Görüntüleme Sistemleri. Haberal Eğitim Vakfı Yayınları, (1998).
• Mutlu, Mehmet, (ed). Biosensors in food processing, safety, and quality control. CRC Press, (2016).
Bu dersin amaçları;
1. Biyosensörlerin işleyiş prensiplerini ve üretim yöntemlerini anlamalarında yardımcı olacak psikomotor davranışların geliştirilmesi. 2. Laboratuvar yoluyla edindikleri bilgileri temel biyomedikal mühendisliği problemlerine uyarlayabilme becerisi edinilmesi
1. Deney sonuçlarını analiz edebilme ve raporlayabilme
2. Amperometrik glikoz ölçüm ve QCM-temelli kütle tespit düzeneklerinin anlaşılarak analit tespit edebilme
3. Biyosensör uygulamaları için elektroeğrilmiş matlarla ve plazma uygulamalarıyla sağlanacak avantajların kavranması
4. Fizyolojik sinyal ölçümlerini gerçekleştirebilme
5. Laboratuvar güvenliği ve etik kurallarına uygun çalışma alışkanlığı edinme
1. Hafta: Biyosensörler ve Biyoalgılayıcılar Laboratuvarına Giriş
2. Hafta: Amperometrik Enzim Elektrodu ve Glikoz Ölçümü
3. Hafta: Biyosensör Uygulamaları için Elektroeğirme
4. Hafta: Kütle Hassas Biyosensör Prensipleri
5. Hafta: PPG ve Kalp Sesleri
6. Hafta: PPG ve LDF
7. Hafta: LDF
8. Hafta: -
9. Hafta: -
10. Hafta: -
11. Hafta: -
12. Hafta: -
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final % 30
• Kısa Sınav % 30
• Laboratuvar % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
Ders Çıktısı
|
1 |
B
|
|
|
A
|
|
B
|
A, C
|
|
|
|
|
2 |
B
|
|
B, A
|
A
|
|
|
A, C
|
|
|
|
|
3 |
A, B
|
|
|
A
|
|
|
A, C
|
|
|
|
|
4 |
B, A
|
|
B, A
|
A
|
|
|
C
|
|
A
|
|
|
5 |
|
|
|
A
|
|
A
|
A, C
|
|
A
|
|
|