1. Hafta: Proje 1: Grup çalışması: Öğrencilerin, ev-son kullanıcı tipi ÜTÜ aletini tanımaları, tarihçesini, ülkelere, dönemlere ve kültürlere göre farklılıkları öğrenmeleri, ürün gelişimini anlamaları, potansiyel kullanıcıları-kullanım süreçlerini, mevcut "piyasada bulunan" rakip ürünleri, piyasaya çıkacak yeni ürünleri, gelecek "konsept" ürün çalışmalarını, çeşitleri, malzemeleri, ara yüzleri, teknolojik değişimi-ilerlemesini, enerji kullanımını- ekolojik sorgulama vb. araştırmaları yapmaları beklenmektedir. İlk ders, gruplar oluşturulacak ve çalışma konuları belirlenecektir. 6 ekip belirlenecektir. Tanımlanan 6 dönem, 6 coğrafi bölge (1890-1904, 1905-1919, 1920-1934, 1935-1949, 1950-1964, 1965-1979 dönemler. Ortadoğu-Kuzey Afrika, Uzakdoğu-Hindistan-Japonya-Çin, Kuzey Avrupa-Finlandiya-Hollanda-Rusya SSCB, Kuzey Amerika, Güney Amerika, Doğu Avrupa-Balkanlar bölgelerdir). Belirlenen 6 ekip farklı görevlerden sorumlu olacaktır. Tarih, kültür, dönem, bölge, piyasa araştırması, gelecek 2030-2040 arası dönem öngörüleri, malzeme, elektrik-elektronik değişimleri, enerji kullanımları, sürdürülebilirlik, ara yüz gelişimi, detay değişimi, kullanıcı gelişimi (kullanıcıya verilen önem, güvenlik vb. ), kullanıcı hataları, ürün otopsisi, yeni ürün parçaları, stil, trend, tarz vb. başlıklar araştırılıp üniversite öğrencisi düzeyinde sunulacak. Her bir grup bir ürün parçalayacak, bir ürün teorisi üzerinde çalışıp sunum yapacaktır. 3 grup eski (ölü) ürün ile otopsi yapacak, 3 grup yeni (çalışır durumda) ürünü anlayarak parçalayacak ve stant gibi tek parça halinde sunacaktır. İkinci ders, ekipler ürünleri temin etmiş ve araştırma konuları hakkında yol haritasını belirleyerek ilk sunumlarını yapacaklardır.
2. Hafta: Elektrikli aletler (eski-yeni) bileşenlerine ayrılacak, exploded hale getirilecek, ürün analizine ve otopsisine başlanacaktır. Teknik çizimleri yapılacak ve parçalanmış ürün için stand tasarlanmaya başlanacaktır. Bu hafta herkes kendi projesi için (bireysel) çalışmaya da devam edecektir. Dönem ve bölge araştırması, filmler, belgeseller, makaleler ile yapılacak dönem ütüsü çalışması alt yapısı kurgulanacaktır.
3. Hafta: Tüm ekipler: Grup çalışmasından ve grup içindeki görevleri (iki öğrenci ürün patlatma, ikisi teorik araştırmanın bir kısmı diğerleri diğer kısımları ve sunum gibi) yerine getirerek sunum yapacaklar (stand dahil). Bireysel dönem ürünü konusunda da teorik çalışmayı tamamlamış ve bunları (moodboard, story board vb. her türlü sunum tekniğini kullanarak) sunmuş olacaklar.
4. Hafta: Proje 2: Dönemsel Bölgesel Ütü Tasarımı: Bu ürün için kişisel, önceden seçilmiş döneme ve bölgeye uygun tasarım yapılacaktır. İkinci proje için ön görülen süreç 3 haftadır. Konsept, kavramsal tasarım sorgusu gelecek değil, "Retro", "vintage" kavramlarıyla, geçmiş ve dönemler üzerinden yapılacaktır. Öğrenci bu projeye yaklaşımını tanımlamış (textile değişimi, trend, tarz, stil, çizgisel, teknolojik, üretim kısıtları vb. bilgileriyle ürün tasarımına eskizler, maketler ile başlamış olacaktır.
5. Hafta: Günlük eskiz çalışmaları yapılacak ve stüdyo dersleri sırasında kritik alma süreçleri devam edecektir.
6. Hafta: Öğrenciler, pafta-sunum kritiği alarak tasarımlarını sonuçlandıracaklardır. İkinci ders, Proje 2 jürisi yapılacaktır. Değerlendirme: Dönem-bölge kurgusu, o bölge, o tarih için teknoloji, kullanıcı, üretim, tasarım algısının oluşturulmasına (öğrencinin proje tanımı ve yaklaşımına) göre ürün tasarımının değerlendirilmesidir. Sonuç 2023 yılında yapılan bir tasarım olacağının kabulüdür, "O dönem insanı nasıl düşünürdü" araştırması değildir. Günümüz tasarım ölçütlerine göre değerlendirme yapılacaktır.
7. Hafta: Proje 3-Final: Re-design Ütü 2030plus: Ürünün 2030+ için yeniden tasarlanması. Öğrencilerin 1 ve 2. projelerde tanıdıkları ürünü yeniden sorgulayacaklardır. Ürün analizi, ürünün parçalarının anlaşılması, değerlendirilmesi, kullanıcı belirlenmesi üzerine çalışılması beklenmektedir. Ancak bu çalışmalar yakın gelecek için yapılacaktır. Her ürün gelecek için tasarlanır ve gelecek oluşturulur. Bu bağlamda "Yakın Gelecek" tanımı tartışılacaktır. Sonuç olarak, tanımlı, ayakları yere basan, iç-dış ilişkisi doğru bir ürün tasarımı beklenmektedir.
8. Hafta: Kullanım ve ürün bileşenleri düşünülerek ürün tasarım çalışmalarının yapılması: İçten dışa tasarım çalışması, kesitler, malzeme detayları ve ilişkilerinin incelenerek (yakın gelecek) stil, tarz, çizgi sorgulanarak ilerlenecektir.
9. Hafta: Kullanıcı ara yüz kararlarının verilmesi: Maketler üzerinden ergonomi çalışması, gerçek ağırlıklar, tasarım kesitleri, ürünlerin iç-dış ilişkilerinin netleştirilmesi beklenmektedir.
10. Hafta: Ara jüri-sunum: Gerçeğe yakın ve eksiksiz maket ve sunum paftaları ile ürün ara jürisi yapılacaktır. Ara jüri: Öğrencinin proje sürecinde nerede olduğunu anlamak, kararları netleştirmek, eksikleri belirlemek için yapılır. Öğrencinin süreçte bitirmeye yakın olması, sunumlarını en iyi şekle getirmesi önemlidir. Bitmiş iyi sunulmuş bir tasarım için verimli kritik vermek daha doğru olduğundan öğrenciler bu sürece iyi hazırlanmalıdır. Bu çizgiden sonra değişiklik yapmak sadece ürün geliştirmek için olacaktır. Bu jüriye çıkmayan öğrenci finale çıkamayacaktır.
11. Hafta: Tasarımlarda, (ön jüri sonrasında ve bu jüriye göre) son revizelerin yapılması ve nihai tasarım kararlarının verilmiş olması, detaylara, dokulara tasarımcı dokunuşuna odaklanılması, yüzey kalitesi yüksek maket çalışması altyapısına hazırlanılması beklenmektedir.
12. Hafta: Sunum değerlendirmeleri ve final jürisi için son hazırlıklar yapılmalıdır. Bu aşamada yeni fikirler, yeni yaklaşımlar kesinlikle yapılmayacaktır sadece sunum odaklı çalışılacaktır.