EÜT330

Pazarlama

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Endüstriyel Tasarım
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
2
4
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Dersi Alan Programlar
Endüstriyel Tasarım Lisans Programı
Ders Tanımı
Bu ders temel pazarlama kavramları, pazarlama fırsatlarının analizi pazarlama stratejisi, küresel pazarlama, tüketici davranışları, yeni ürün tasarımında trend analizi, pazarlama kararları, marka yönetimi, reklam ve halkla ilişkiler yönetimi, pazar araştırması, yüksek teknoloji ve inovatif ürünlerin pazarlanması ve tasarım firmaları ve tasarımcılar için pazarlama yöntemleri konularını içermektedir. Konular, ders anlatımı sırasında tartışmalar ve dünyadaki vakalardan örneklerle desteklenmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Kotler, P. , Armstrong, G. , Harris, L. C. and He, H. , 2020. Principles of marketing, 8th
European edition. London: Pearson.
Ders Amaçları
Bu dersin amacı, öğrencilere endüstriyel tasarım alanında etkili pazarlama stratejileri geliştirme becerisi kazandırmaktır. Pazarlama araştırmaları, marka yönetimi ve tüketici davranışları gibi temel kavramlar üzerinden, tasarım odaklı ürünlerin rekabetçi pazarlarda nasıl konumlandırılacağına dair pratik bilgiler sunar. Ders, öğrencilerin pazarlama teorisini tasarım süreçlerine entegre ederek yenilikçi ve sürdürülebilir çözümler üretmelerini hedefler.
Ders Çıktıları
1. Endüstriyel tasarımın ilgili olduğu alanlarda farklı disiplinlerle bir arada çalışarak çözümler geliştirebilir.
2. Küresel tasarım trendlerini takip edebilir, uluslararası ortamlarda etkin iletişim kurarak mesleki gündemi izleyebilir; yeni iş fikirleri geliştirip girişimde bulunabilir.
3. Tasarımda sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri dikkate alarak toplumsal faydayı gözeten sürdürülebilir çözümler üretebilir.
4. Tasarım fikirlerini yazılı, sözlü ve görsel olarak etkili biçimde ifade edip, mesleki iletişim becerilerini geliştirir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: İzlencenin paylaşılması ve dersin genel tanıtımı
2. Hafta: Pazarlama nedir? Tasarımcıların bakış açısından pazarlama, pazar ve müşteri ihtiyaçlarını anlama, pazarlama stratejisi oluşturma, pazarlama yönetimi
3. Hafta: Müşteri (algılanan değer, ilişkiler, katılım, sadakat), pazarlama dünyası, vizyon, misyon ve hedefler, iş portföyü (BCG Matrisi)
4. Hafta: Ödev 1: Kişisel BCG Matrisi, pazarlama stratejisi ve planlama, pazarlama karması, pazarlama analizi
5. Hafta: Ödev 2: Kişisel SWOT analizi, pazarlama ortamı, mikro çevre, makro çevre
6. Hafta: Pazarlama bilgisi, müşteri içgörüleri, pazarlama bilgisini yönetme ve geliştirme, pazarlama araştırması
7. Hafta: Tüketici davranışı modeli, tüketici davranışını etkileyen özellikler, alıcı karar süreci
8. Hafta: Ödev 3: Marka kimliği prizması araştırması, pazar segmentasyonu, konumlandırma stratejileri
9. Hafta: Araştırma süreci raporlama I
10. Hafta: Araştırma süreci raporlama II
11. Hafta: Araştırma süreci raporlama III
12. Hafta: Final raporu, dönem sonu değerlendirmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım % 15
• Ödev 1 % 10
• Ödev 2 % 10
• Ödev 3 % 15
• Final raporu % 50
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4