Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Endüstriyel Tasarım
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Bu ders, tüketici davranışı teorisi ile tasarım pratiğinin kesişimini incelemektedir. Öğrenciler, tüketici motivasyonları, tutumları ve karar verme süreçlerini anlamanın, ürün, hizmet ve deneyim tasarımını nasıl bilgilendirdiğini inceleyeceklerdir. Öğrenciler, vaka çalışmaları, araştırma projeleri ve pratik etkinlikler aracılığıyla tüketici davranışı ilkelerini tasarım sorunlarına uygulamayı öğreneceklerdir. Ayrıca, tüketici alışkanlıklarını belirleyen psikolojik, sosyolojik ve ekonomik faktörleri inceleyeceklerdir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Solomon, M. R. (2019). Consumer behavior: Buying, having, and being. Pearson.
Norman, D. A. (2013). The design of everyday things. Basic Books.
Cagan, J. , & Vogel, C. M. (2002). Creating breakthrough products: Innovation from product planning to program approval. FT Press.
Pine, B. J. , & Gilmore, J. H. (1999). The experience economy: Work is theatre & every business a stage. Harvard Business Press.
Thaler, R. H. , & Sunstein, C. R. (2009). Nudge: Improving decisions about health, wealth, and happiness. Penguin Books.
Norman, D. A. (2004). Emotional design: Why we love (or hate) everyday things. Basic Books.
Kim, Y. S. (2018). Design for behaviour change: Theories and practices of designing for change. Routledge.
Lupton, E. , & Miller, A. (2016). Design thinking: Basic guide for designers. Bloomsbury Publishing.
Lockwood, T. (Ed. ). (2010). Design thinking: Integrating innovation, customer experience, and brand value. Allworth Press.
Alter, A. (2017). Irresistible: The rise of addictive technology and the business of keeping us hooked. Penguin.
"Tüketici davranışıyla ilgili temel kavramlar ve teorileri anlamak. Tüketici motivasyonları, tutumları ve karar verme süreçlerini analiz etmek. Tüketici davranışı kavramlarının tasarım araştırması, fikir üretimi ve prototiplenmesi. Tasarım kararlarının tüketici algısı ve davranışı üzerindeki etkisini değerlendirmek. Tasarım pratiği bağlamında eleştirel düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek. "
1. Tasarım süreçlerini planlama, yürütme ve yönetme becerilerini kazanarak tüm proje sürecini etkin şekilde ilerletebilir.
2. İnsan merkezli tasarım yaklaşımını benimseyerek, kullanıcının ihtiyaçlarını ve beklentilerini belirler, bunları analiz ederek kullanıcı odaklı etkileşim ve deneyimler tasarlayabilir.
3. Endüstriyel tasarımın ilgili olduğu alanlarda farklı disiplinlerle bir arada çalışarak çözümler geliştirebilir.
4. Tasarımda sosyal, kültürel, ekonomik ve çevresel faktörleri dikkate alarak toplumsal faydayı gözeten sürdürülebilir çözümler üretebilir.
1. Hafta: Tüketici Davranışı ve Tasarıma Giriş
2. Hafta: Tüketici Davranışı Modeli - Bireysel Etkiler
3. Hafta: Tüketici Davranışı Modeli - Psikolojik Etkiler
4. Hafta: Tüketici Davranışı Modeli - Bireysel Etkiler
5. Hafta: Tüketici Davranışı Modeli - Sosyal ve Kültürel Etkiler
6. Hafta: Tüketici Davranışı Modeli - Sosyal ve Kültürel Etkiler
7. Hafta: Ev Ödevi Sınavı
8. Hafta: Tüketim Süreci Aşamaları
9. Hafta: Tüketici Davranışında Araştırma Yöntemleri
10. Hafta: Vaka Çalışması
11. Hafta: Rapor Hazırlığı
12. Hafta: Sunum
Referans Değerlendime Ölçütleri
Derse Katılım % 20
Ödev % 20
Final % 60
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|