EÜT421

Endüstri Ürünleri Tasarımı Stüdyosu V

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Endüstriyel Tasarım
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
6
10
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
EÜT 322
Dersi Alan Programlar
Endüstriyel Tasarım Lisans Programı
Ders Tanımı
Ürün tasarımında yaratıcı düşünme teknikleri ve tasarım yöntemleri tasarımın diğer bileşenleri ile tamamlanarak örnek projelerde uygulanır. Tasarım süreci belirli bir zaman çizelgesine bağlı olarak, fikir geliştirme, değerlendirme, tasarım problemine dönüştürme, alternatif geliştirme ve alternatiflerin nesnel ölçütlere göre değerlendirilmesi ders konularını oluşturur. Proje süreci dâhilinde öğrencilerin kullanıcı ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda tasarım problemleri tanımlamaları ve bu problemlere önerdikleri çözümlerin kavramsal çeşitlilik, detay, işlevsel ve görsel bütünlük içermesi beklenir. Öğrencilerin kendi zaman planlamaları yapmaları ve bu plan dâhilinde projeyi tamamlamaları beklenir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Ders Kitabı yoktur. Yardımcı Kaynaklar: - Delft Design Guide: Design Strategies and Methods (Jansen A. et al) - Design Research Methods and Perspectives (Laurel B) - The Industrial Design Reference and Specification Book (Cuffaro et al)
Ders Amaçları
Öğrencilerin dersi başarılı bir şekilde tamamladıklarında; ürün tasarım dili konusunda bilgi sahibi olmaları, ürün tasarım süreçlerinde deneyim ile yaratıcı düşünce teknikleri ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olmaları beklenmektedir. Dersin temel amacı öğrencileri profesyonel hayatta karşılaşacakları tasarım problemlerini tek başlarına çözebilmelerine destek sağlayacak teorik ve pratik bilgiyle donatmaktır.
Ders Çıktıları
1. Tasarım problemlerini tanımlayarak özgün fikirler geliştirebilir; eleştirel düşünme becerileriyle bilgileri sentezleyip yenilikçi çözüm önerileri oluşturabilir.
2. Tasarım süreçlerini planlama, yürütme ve yönetme becerilerini kazanarak tüm proje sürecini etkin şekilde ilerletebilir.
3. Tasarım sürecinde ihtiyaç duyulan araştırma yöntemlerini planlayıp analiz ederek elde edilen sonuçları projelerde kullanabilir.
4. İnsan merkezli tasarım yaklaşımını benimseyerek, kullanıcının ihtiyaçlarını ve beklentilerini belirler, bunları analiz ederek kullanıcı odaklı etkileşim ve deneyimler tasarlayabilir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Proje 1 tanıtımı ve tanışma, Ön araştırma sunumları, kullanıcı ihtiyaçları analizi
2. Hafta: Ürün-kullanıcı ilişkisi analizi, yöntem uygulaması, Ürün-kullanıcı ilişkisi, serbest kritik
3. Hafta: Ürün geliştirme, yöntem uygulaması, Ürün geliştirme, serbest kritik
4. Hafta: Alternatif form değerlendirmesi, yöntem uygulaması, Üretim yöntemi ve malzeme değerlendirme, serbest kritik
5. Hafta: Proje 1 Jüri, Proje 2, Ön araştırma sunumları, kullanıcı ihtiyaçları
6. Hafta: Ürün kullanıcı ilişkisi, yöntem uygulaması, Ürün kullanıcı ilişkisi, serbest kritik
7. Hafta: Kurban Bayramı Tatili
8. Hafta: Kavramsal tasarım ve form-işlev değerlendirmeleri (Dersten vazgeçme için son gün), Alternatif değerlendirme
9. Hafta: Ürün geliştirme, yöntem uygulaması, Ürün geliştirme, serbest kritik
10. Hafta: Üretim yöntemi ve malzeme değerlendirme, yöntem uygulaması, Üretim yöntemi ve malzeme değerlendirme, serbest kritik
11. Hafta: Demokrasi ve Milli Birlik Günü, Serbest kritik
12. Hafta: Serbest kritik, Sunum değerlendirmesi
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım 10%
• Proje 1 Jüri 25%
• Proje 2 Ara Jüri 12%
• Proje 2 Final Jüri 48%
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Ders Çıktısı
1
2
3
4