Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Elektrik ve Elektronik Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Lisans Programı
Ders, BIL141 kodlu bilgisayar programlama dersinin devamı niteliğinde olup C++ dili örneği üzerinden nesne yönelimli programlamanın kapsülleme, çokbiçimlilik, kalıtım ve dinamik bellek gibi temel kavramları aktarılacaktır. Bu çerçevede derste sınıf ve nesne yapılarıyla tanışılacak, kapsüllenmiş bu yapıların üyelerine ulaşım incelenecektir. Farklı nitelikte yapıların çokbiçimli olarak işlenmesine olanak tanıyan fonksiyonların üste yüklemesi ve bastırılması gibi özellikler tanıtılacaktır. Var olan yapılardan yeni yapıların türetilmesi gösterilecek ve aradaki kalıtım ilişkisi incelenecektir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. J. Liberty, D.B Horvath* / R. Cadenhead**, Sams Teach Yourself C++ (*ed.4/**5-6)
C++ programa dilini kullanılarak nesne yönelimli programlamanın temel kavramlarının öğretilmesi
1. C++ ve diğer tüm nesne yönelimli programlama dillerinde ortak olan paradigmaları kullanma becerisi
2. Dizayn ve tasarım yapabilme becerilerinin kazanılması
3. Temiz kod yazma alışkanlıklarının kazanılması
1. Hafta: Temel Kavramlar, Değişkenler, Komutlar, Bloklar
2. Hafta: Program Akışı, Fonksiyonlar, Aşırı Yükleme
3. Hafta: Diziler, Göstericiler ve Dinamik Bellek
4. Hafta: Sınıflar ve Nesneler
5. Hafta: Göstericiler ve Nesneler, Nesne Dizileri
6. Hafta: Referanslar ve Göstericiler
7. Hafta: Üye Nesneler ve Göstericiler, Nesne Kopyalama
8. Hafta: Değişmeyen Üyeler, Operatör Aşırı Yükleme
9. Hafta: Kalıtım, Korunaklı Üyeler, Üye Fonksiyonların Bastırılması
10. Hafta: Çokbiçimlilik, Dinamik Bağlantı, Soyut Veri Tipleri
11. Hafta: Bağlı Listeler, Şablonlar
12. Hafta: -
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Sınav % 30
• Final % 40
• Kısa Sınav % 10
• Proje % 20
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
A
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
B
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|