END396

Servis Sistemleri Tasarım ve Planlama

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mühendislik Fakültesi \ Endüstri Mühendisliği
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
END 214
Dersi Alan Programlar
Endüstri Mühendisliği Lisans Programı
Ders Tanımı
Hizmetlerin doğası ve rolü. Hizmet Stratejisi. Yeni Hizmet geliştirme. Hizmetlerde teknoloji. Hizmet kalitesi ve sürekli iyileştirme. Hizmet verimliliği ve performans ölçümü. Hizmet karşılaşmaları. Destek tesisleri. Hizmetlerde tesis yerleşimi. Projelerin yönetimi. Hizmetler için talep tahmini. Arz ve talebi ve hizmet beklemesinin yönetimi. Kapasite planlaması, bekleme hattı modelleri ve destek ürünler. Hizmet arz ilişkileri. Hizmetlerde öğrenme eğrileri, Kamu ve kâr amaçsız organizasyonların yönetimi, araç rotalama ve çizelgeleme. Hizmet bilgi sistemleri.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
1. J. A. Fitzsimmons, M.J. Fitzsimmons, Bordoloi S.K., Service Management Operations,
Strategy, Information Technology. McGraw-Hill, 8th Edition , 2014 (Text Book).
2. C. Haksever, B. Render, R. S. Russell, R. G. Murdick. Service Management and
Operations. Prentice Hall, 2nd Edition, 2000.
Ders Amaçları
Hizmet sistemleri ile üretim sistemleri arasındaki farkları anlama yeteneği
Aşağıdaki teknikleri öğrenme ve gerçek yaşam hizmet sistemlerine uygulama yeteneği:
Veri Zarflama Analizi
Çok kriterli karar verme
Hedef Programlama
Envanter Yönetimi
Arz ve talep yönetimi.
Kapasite ve talep planlaması.
Araç rotası.
Proje yönetimi.
Ders Çıktıları
1. Öğrencilere, hizmetlerin ekonomideki rolünü, ayırt edici özelliklerini, doğasını ve stratejik önemini anlamalarını sağlamak; üretim ve hizmet kuruluşları ile bunların işleyişleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları vurgulamak.
2. Öğrencileri vaka çalışmaları aracılığıyla güncel küresel eğilimler ve sorunlarla tanıştırmak.
3. Öğrencilere, hizmet operasyonlarının daha etkili ve verimli hale getirilmesinde etkili olabilecek teknik ve yöntemleri tanıtmak.
4. Hizmet verimliliği ve performans ölçümünde Veri zarflama analizinde sorunları çözme yeteneği
5. Kapasite, talep ve verim yönetimindeki sorunları çözme yeteneği
6. Çok amaçlı karar almada sorunları çözme yeteneği
7. Araç rotalamada sorunları çözme yeteneği
8. Sonuçları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme yeteneği
9. Hedef programlamada sorunları çözme yeteneği
10. Proje yönetimindeki sorunları çözme yeteneği
11. Öğrencilere sürdürülebilirlik hedeflerini ve bunların optimizasyon problemleri içinde nasıl ele alınacağını öğretme yeteneği
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Hizmet Stratejisi
2. Hafta: Hizmet Stratejisi
3. Hafta: Veri Zarflama Analizi
4. Hafta: Veri Zarflama Analizi
5. Hafta: Çok Kriterli Karar Verme
6. Hafta: Çok Kriterli Karar Verme
7. Hafta: Hedef Programlama
8. Hafta: Hedef Programlama
9. Hafta: Kapasite ve Talebi Yönetme.
10. Hafta: Araç Rotalama Uygulamaları
11. Hafta: Projeleri Yönetme
12. Hafta: Projeleri Yönetme
Referans Değerlendime Ölçütleri
Midterm Exam % 30
Lab Quizzes % 15
Pop-up Quizzes % 15
Final Exam % 40
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Ders Çıktısı
1 C
2 C A
3 C A, B, C A, B A
4 C A, B, C A, B C
5 C A, B, C A, B C
6 C A, B, C A, B C
7 C A, B, C A, B C
8 B
9 C A, B, C A, B C
10 C A, B, C A, B C A
11 C