Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
İletişim, görsel iletişim, tasarım, iletişim tasarımı, görsel iletişim tasarımı kavramları konusunda bilgilendirme.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Aybay, Cihan.(2017), "Bilgilendirme tasarımında disiplinlerarası tasarım işbirliği ve grafik
tasarımın bu işbirliğindeki yeri." The Turkish Online Journal of Design, Art and Communication–
TOJDAC, Haziran 7.3: 454-462.
Becer, Emre (2015). İletişim ve Grafik Tasarım. Dost Kitabevi Yayınları.
Berger, John (1999). Görme Biçimleri, Çev. Yurdanur Salman, İstanbul: Metis Yayıncılık.
Civcir, Esma, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi
Güngör, Nazife. İletişime Giriş. Siyasal Kitabevi, 2011.
Özsoy, Vedat & Ayaydın, Abdullah, Görsel Tasarım Öğe ve İlkeleri (20216), Pegem Akademi
Tasçıoglu, Melike (2016) "The Gestalt of Book Design."
Uçar, Tevfik Fikret (2019), Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, İnkılap Kitabevi
Yarman, Es Kibele, “Tasarım Üzerine Skeptik Saltolar Photoshop Tasarıma Karşı”,
https://manifold.press/photoshop-tasarima-karsi
Chermayeff & Geismar Son 50 yılın Amblem, Logo ve Tasarımları, Pera Müzesi Yayını
Sibel Onursoy, Görsel İletişim ve İmge, Pegem Akademi
Umut Tümay Aslan, Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık, İletişim Araştırmaları
“İletişim tasarımı, güzel bir afişten çok daha fazlasıdır”,
http://gmk.org.tr/uploads/news/file-1458588873674562719.pdf
“Icograda 2011 Tasarım Eğitimi Manifestosu”,
http://gmk.org.tr/uploads/news/file-14572083921475065665.pdf
*İNTERNET KAYNAKLARI (Başarılı-Başarısız tasarım seçimlerini buradan yapabilirsiniz. Ayrıca,
günlük hayatınızdan da fotoğraflarını çekerek çeşitli örnekler bulabilirsiniz.)
https://www.behance.net/ (PORTFOLYO)
https://dribbble.com/ (PORTFOLYO)
https://www.awwwards.com/websites/
https://www.deviantart.com
https://www.pinterest.com/
https://www.creativeboom.com/
https://www.itsnicethat.com/
*GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI BÖLÜMÜNE AİT ÇEŞİTLİ DİSİPLİNLERDE GENEL OLARAK
FAYDALANABİLECEĞİNİZ KAYNAKLAR:
TİPOGRAFİ;
https://fonts.google.com/
https://www.dafont.com
RENK:
https://colorhunt.co/
https://coolors.co/
https://color.adobe.com/tr/trends
https://color.hailpixel.com
ANİMASYON - KARAKTER TASARIMI - KONSEPT TASARIMI:
https://www.artstation.com/?sort_by=community
https://www.mixamo.com/#/
https://www.awn.com/
https://www.animationmentor.com/blog/
https://www.animationmagazine.net/
https://carbonmade.com/portfolios/3d-modeling
https://iwanttobeananimator.wordpress.com/
https://motionographer.com/
YOUTUBE KANALLARI:
https://www.youtube.com/user/perhiniak - yes I’m a designer
https://www.youtube.com/user/TheSkoolRocks - The Futur
https://www.youtube.com/user/TastyTuts - TastyTuts
https://www.youtube.com/channel/UCU3feytkHYYS2CoIZKsSMlA - Made By Mighty
https://www.youtube.com/user/TEDtalksDirector - TED TALKS
Öğrencileri Görsel İletişim Tasarımı Bölümü ve bu disiplinin oluşum süreci hakkında bilgilendirmek. Görsel İletişim Tasarımının içerdiği disiplinleri tanıtmak, görsel iletişim tasarımı alanı kapsamındaki farklı disiplinlerin gelen önde gelen temsilcilerini ve çalışmalarını incelemek, tasarımcı adaylarından beklentileri ve mesleki uygulamaları incelemek. Görsel iletişim tasarımı alanındaki güncel yaklaşımların ve uygulamaların örnekler üzerinden incelenmesi. Öğrencilere görsel iletişim tasarımı alanına yönelik teorik alt yapı kazandırmak. Bu bilgi birikiminden hareketle öğrencilerin görsel iletişim tasarımı alanındaki çalışmaları, uygulamaları ve eserleri analiz edebilme, değerlendirebilme yetkinliği kazanmalarını sağlamak.
1. Tasarımın temel ilke ve elemanlarını, ilgili kuram ve kuramcıların yaklaşımlarını teorik olarak öğrenerek, güçlü bir tasarım temeli oluşturur.
2. Manuel çizim ve eskiz teknikleriyle, somut gözlemlerini yalın çizgiler ve formlar aracılığıyla ifade eder.
3. Nesnelerin yapısal özelliklerini, orantı, perspektif ve kompozisyon kuralları doğrultusunda doğru biçimde yansıtır.
4. Giriş seviyesinde soyutlama yaparak, gerçek nesnelerin temel özelliklerini yalınlaştırarak stilize etme becerisi kazanır.
5. Tasarım süreçlerinde problem çözme, planlama ve proje yönetimi gibi temel becerileri, uygulamalı çalışmalarla pekiştirir.
6. Estetik ve işlevselliği, minimalist ve yalın kompozisyonlar oluşturarak dengeler.
7. Temel formların ve sembollerin evrensel anlamlarını, yalın görsel ifadeler üzerinden kavrar ve uygular.
8. Uygulamalı projeler çerçevesinde, sınıf içi tartışma ve eleştiri süreçlerine açık olarak, kendi çalışmalarını değerlendirme yetkinliği geliştirir.
9. Gözlem becerilerini kullanarak, çevresindeki nesnelerin temel yapı ve formlarını detaylıca inceler ve analiz eder.
10. Soyutlama tekniklerini uygulayarak, gerçek objelerin özündeki yapıyı yalın ve etkili çizimlerle ortaya koyar.
11. Temel çizim çalışmalarında, doğru perspektif ve orantı bilgilerini kullanarak, görsel anlatım gücünü artırır.
12. Kazandığı teorik bilgileri, uygulamaya yönelik projeler ve sınıf içi aktiviteler aracılığıyla pekiştirerek, tasarım düşüncesini geliştirir.
1. Hafta: Tanışma. Dersin içeriği, işleyişi, sorumlulukları ve değerlendirme ölçütleri hakkında genel bilgilendirme. Görsel İletişim tasarımı kavramı
2. Hafta: Konu anlatımı, Yapıt araştırma ödevi (Picasso/Guernica), Ders Okumalarının Verilmesi
3. Hafta: Konu anlatımı, Ders Okumalarının Verilmesi
4. Hafta: Konu anlatımı, Görsel İletişim Tasarımı disiplininde üretim yapan önemli tasarımcıların tanıtılması.
5. Hafta: Konu anlatımı, Ödev
6. Hafta: Ara Değerlendirme
7. Hafta: Sunum, Konu Anlatımı: Tasarım eleştirisi nasıl yapılır ve neden önemlidir?
8. Hafta: Sunum
9. Hafta: Sunum
10. Hafta: Final Ödevi: Tasarım Ürünü Eleştiri Yazısı - Başarılı ve Başarısız tasarım
11. Hafta: Final Ödevleri Ön Değerlendirme – Kritik
12. Hafta: Final Ödevleri Ön Değerlendirme – Kritik
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Sunum % 25
• Ara Değerlendirme projesi Teslimi % 30
• Final Ödevi Teslimi % 45
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|