GİT218

Bilgisayar Destekli Tasarım II

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
3
6
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
GİT 217
Dersi Alan Programlar
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Ders Tanımı
Bu ders, Blender programında 3 boyutlu objelerin prosedürel kaplamasına odaklanmaktadır. Öğrenciler, grafik tasarım, kompozisyon ve illüstrasyon prensiplerine bağlı kalarak 3 boyutlu objeleri kaplamayı öğrenir. Bu süreç, ileride alınacak 3D modelleme, hareketli grafik, 3D animasyon ve görsel efekt dersleri için temel oluşturur.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
https://www.turbosquid.com/

https://polyhaven.com/

https://www.solarsystemscope.com/textures/
Ders Amaçları
Tasarımda üç boyutlu düşünme becerisinin geliştirilmesi ve sanatsal çalışmalara derinlik kazandırılması amaçlanır. İki boyutlu tasarımlarda üçüncü boyutun rolünün anlaşılması ve uygulanması hedeflenir.
Ders Çıktıları
1. İleri seviye bilgisayar destekli tasarım programlarını (Photoshop, Illustrator veya Blender) kullanarak, temel tasarım ilke ve elemanlarını karmaşık dijital projelere uyarlayarak profesyonel ürünler oluşturur.
2. Gelişmiş yazılım araçlarını etkin biçimde kullanarak, yaratıcı ve yenilikçi tasarım fikirlerini dijital ortamda hayata geçirir.
3. Grafik, fotografik, tipografik ve 3 boyutlu tasarım ifadelerini ileri dijital tekniklerle uygulayarak, özgün ve çarpıcı ürünler ortaya koyar.
4. Tasarım projelerinde estetik ve işlevselliği dengeleyerek, görsel iletişim ilkelerini ileri düzeyde uygular.
5. Yeni medya teknolojileri ve yazılım özelliklerini kullanarak, dinamik, etkileşimli ve çok katmanlı dijital tasarımlar geliştirir.
6. Proje geliştirme sürecinde, ileri düzey planlama, problem çözme ve yönetim becerilerini dijital uygulamalara entegre eder.
7. Dijital tasarım projelerinde, tasarım ile estetik değerler arasındaki ilişkiyi derinlemesine kavrayıp, etkili kompozisyonlar oluşturur.
8. Ürettiği dijital tasarım projelerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, sürekli gelişim ve yenilikçi çözümler üretir.
9. Evrensel görsel kültüre dayalı sembollerin kullanımıyla, dijital ürünlerde güçlü ve net mesajlar iletir.
10. Gelişmiş tasarım yazılımlarının sunduğu araçlar ve teknikleri kullanarak, karmaşık görsel anlatım stratejilerini başarıyla uygular.
11. Farklı dijital ortam ve teknikleri sentezleyerek, çok yönlü ve yenilikçi tasarım çözümleri üretir.
12. Tüm dijital çalışmalarını profesyonel dokümantasyonu sunum teknikleri ile destekleyerek, piyasaya hazır bir tasarımcı profili sergiler.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: PROJELER HAKKINDA BİLGİLENDİRME
2. Hafta: BLENDER ARAYÜZÜ VE TEMEL MODELLEME, Blender arayüzünde viewport hakimiyeti, kısayolları öğrenme, menülerin anlamları, primitif objeleri modelleme, hazır modellerin kontrolü ve harici modelin atanması. Temel modelleme yasaları. Basit ışıklandırma.
3. Hafta: SHADER NODE’A GİRİŞ ve ÇEVRESEL DOKU, Shader Node temel prensipleri ve basit çevresel dokuların yaratılması: Gökyüzü, uzay, deniz altı.
4. Hafta: SHADER NODE İLE OBJE KAPLAMASI-1, Gezegen ve Asteroidler
5. Hafta: SHADER NODE İLE OBJE KAPLAMASI-3, Su yüzeyi ve organik su objeleri.
6. Hafta: ARA DEĞERLENDİRME PROJESİ: SHADER NODE İLE OBJE KAPLAMASI, Verilen tema çerçevesinde bir objenin kaplanması ve bunun nasıl yapıldığının Sınıfta sunulması.
7. Hafta: SHADER NODE ve COMPOSITOR, Compositor ile kaplanan objelerin başka programa gerek kalmadan optimize edilmesi.
8. Hafta: SHADER NODE ve COMPOSITOR - 2, Compositor ile kaplanan objelerin başka programa gerek kalmadan optimize edilmesi.
9. Hafta: SHADER NODE ile KOMPLEKS KAPLAMA, IŞIKLANDIRMA ve RENDER Shader node, compositor, ışıklar ve Render’ın ortak kullanımı ile kompleks dokular yaratma.
10. Hafta: SHADER NODE ile KOMPLEKS KAPLAMA, IŞIKLANDIRMA, ve RENDER -2 Shader node, compositor, ışıklar ve Render’ın ortak kullanımı ile kompleks dokular yaratma.
11. Hafta: FİNAL PROJESİ, PROJE VE SUNUM (TUTORIAL)
12. Hafta: FİNAL PROJESİ (DEVAM) Verilen tema çerçevesinde serbest bir proje yaratımı ve bunun nasıl yapıldığına dair bir videonun yapılması.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara değerlendirme projesi % 50
• Final Projesi % 50
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12