GİT221

Tasarım Stüdyosu I

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
4
10
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
GİT 102
Dersi Alan Programlar
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Ders Tanımı
Bu ders, görsel iletişim tasarımı ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi ele alarak, kültür-tasarım etkileşimini ve görsel kültürün iletişim tasarımında kullanımını incelemeyi amaçlar. İletişim tasarımında problem çözme süreçleri, araştırma, hedef kitle analizi ve görsel çözümleme yöntemleri üzerine odaklanır. Canlı ve cansız objelerden hareketle aşamalı soyutlama çalışmaları yapılırken, temel tasarım öğeleriyle sembolleştirme süreçleri geliştirilir. Piktogram, ideogram, amblem ve logotype uygulamalarına yer vererek, dil bütünlüğü içinde bir kurum ya da kişinin görsel kimlik tasarımına yönelik çalışmalar yapılması hedeflenir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
“Sanatın Öyküsü” – E. H. Gombrich
“Görme Biçimleri” – John Berger
“Fotoğraf Üzerine” – Susan Sontag
“Akışta” – Boris Groys
“Tasarım ve Suç” – Hal Foster
“Tipografinin Temelleri” – Gavin Ambrose & Paul Harris
“Grafik Tasarımda Tasarım İçin Araştırma” – Neil Leonard & Gavin Ambrose
“İletişim ve Grafik Tasarım” – Emre Becer
Ders Amaçları
Bu ders, öğrencilerin iletişim tasarımında problem çözme becerilerini geliştirerek araştırma, hedef kitle analizi ve görsel çözümler üzerine odaklanmasını sağlar. Öğrenciler, tutarlı kurumsal kimlik tasarımları oluşturacak ve basılı reklamlar için etkili görseller ve sloganlar üretecektir. Ders sonunda, öğrenciler tasarım düşünme ve uygulama becerilerini geliştirerek profesyonel düzeyde projeler üretmeye hazır hale gelecektir.
Ders Çıktıları
1. Tasarım kampanyasının temelini oluşturan tasarım ilkeleri ve elemanlarını bütünsel olarak kullanarak, projelerinde tutarlı bir görsel dil oluşturur.
2. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi kampanya geliştirme sürecine entegre ederek, özgün tasarım stratejileri geliştirir.
3. Grafik, tipografi ve illüstrasyon gibi temel görsel öğeleri, kampanya konseptine uyumlu biçimde kullanır.
4. Estetik ve işlevselliği dengeleyerek, bütünsel bir görsel anlatım dili oluşturur.
5. Tasarım projesi sürecinde planlama, problem çözme ve proje yönetimi becerilerini etkin bir şekilde uygular.
6. Sembollerin evrensel görsel anlamlarını projelerine entegre ederek, güçlü ve net mesajlar oluşturur.
7. Çoklu medya ortamlarında edinilen temel teknik bilgileri, kampanya çalışmalarında bütünleşik görsel unsurlar haline getirir.
8. Proje geliştirme aşamasında eleştirel bir yaklaşımla mevcut tasarım çözümlerini değerlendirip, iyileştirme yolları geliştirir.
9. Yaratıcı fikirleri, görsel dilin tutarlılığını koruyarak somut tasarım çözümlerine dönüştürür.
10. Kampanya projelerinde farklı tasarım unsurlarının uyumunu sağlayarak, bütünsel bir konsept oluşturur.
11. Farklı tasarım disiplinlerinden gelen yaklaşımları sentezleyerek, kapsamlı bir kampanya stratejisi geliştirir.
12. Tasarım sürecinin her aşamasında, görsel dil bütünlüğünü koruyacak stratejiler geliştirip uygular.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: Derse Giriş, Logo/logotype ve Amblem – Piktogram– İşaret – Simge – İkon nedir? ÖDEV: Logo / Amblem ve Kurumsal Kimlik hakkında araştırma
2. Hafta: PROJE KONUSU GİRİŞ, PROJE: İsim ve soy isimlerinizin baş harflerinden “logo” çalışması yapılacaktır. 4 adet logo alternatifi çalışılacaktır. Logo ve Kurumsal Kimliğe Giriş (Konu Anlatımı) BRIEF sunumu.
3. Hafta: Logo Tasarımı Kritik (1. Proje) Kareli kağıda el eskizi yapılacaktır. (En az 10 adet)
4. Hafta: Logo Tasarımı Kritik (1. Proje) Eskizler sunulacaktır.
5. Hafta: Logo Tasarımı Kritik (1. Proje)
6. Hafta: Ara değerlendirme proje SUNUMU, DİJİTAL VE BASILI TESLİM (1. PROJE) Dijital olarak teslim edilecek olan dosya formatı A4 300 DPI CMYK PDF ve dosya adı “İSİM SOYİSİM_LOGO” şeklinde olmalıdır.
7. Hafta: PROJE 2 – GİRİŞ Sizin oluşturduğunuz bir meslek grubu seçilecek ve konsept oluşturulacaktır. Seçilen meslek grubu için konsepte uygun isim, logo/amblem ve kurumsal kimlik çalışılacaktır. Bu kapsamda bir BRIEF hazırlanıp sunulacaktır. Önemli: Bu projede LOGOTYPE dışındaki logo türlerinden biri seçilecektir. Kurumsal Kimlik Tasarımı ve Basılacak Ürünler: Logo şablonu üzerinde gösterilen 1 adet renkli ve 1 adet siyah beyaz logo. Kartvizit (2 alternatif) Dosya, Antetli Kağıt ve Zarf (2 alternatif)
8. Hafta: Logo/amblem ve Kurumsal Kimlik Kritik (2. Proje), Brief Teslimi
9. Hafta: Logo / Amblem ve Kurumsal Kimlik Kritik (2. Proje)
10. Hafta: Logo / Amblem ve Kurumsal Kimlik Kritik (2. Proje)
11. Hafta: Logo / Amblem ve Kurumsal Kimlik Kritik (2. Proje)
12. Hafta: Logo / Amblem ve Kurumsal Kimlik Kritik (2. Proje), Final hazırlığı: Tüm dijital ve basılı işlerin teslimi.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme Projesi % 50
• Final Jüri Değerlendirmesi % 50
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12