GİT222

Tasarım Stüdyosu II

Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
4
10
Zorunlu
Türkçe
Ön Koşullar
GİT 221
Dersi Alan Programlar
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Ders Tanımı
İletişim tasarımında problem çözme yöntemleri, soruna yaklaşım, araştırma, problemin tanımlanması, hedef kitle, problemin görsel olarak çözümü ve değerlendirilmesi gibi tasarım süreçlerini öğrenme. Hedef kitleye uygunluğunu gözeterek, dil bütünlüğünü sağlamış yaratıcı kurumsal kimlik tasarımına ait ürünler oluşturabilme. Bir kurum için etkili görseller ve sloganlar üreterek kampanya hazırlama.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
“Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them” – Timothy Samara, 2014, 2nd Edition, Rockport.
“Graphic Designer's Essential Reference: Visual Elements, Techniques, and Layout Strategies for Busy Designers” – Timothy Samara, 2011, Rockport.
“Grafik Tasarımın Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür.
“Grafik Tasarım Ne İçindir?” – Alice Twemlov, 2008, Yem Yayın.
“Tipografinin Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür
“Görsel İletişim ve Grafik Tasarım” – Tevfik Fikret Uçar
“Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü” – Gavin Ambrose & Paul Harris
“Grafik Tasarım Kuramı” – Helen Armstrong
“Görme Biçimleri” – John Berger
“Graphic Design: The New Basics” – Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips
“Sanatın Öyküsü” – Ernst Gombrich
“Güzelliğin Tarihi” – Umberto Eco
Ders Amaçları
Temel tasarım öğelerinin stüdyo dersi bağlamında çalışılmasıyla öğrencilerin tasarım prensiplerine yönelik gerekli terminoloji ve pratiği kazanmaları amaçlanır. Edinilen bilgiler doğrultusunda, logo, amblem, piktogram ve kurumsal kimlik tasarımı gibi projeler geliştirerek yaratıcı ve işlevsel tasarımlar üretmeleri hedeflenir. Tasarım süreçlerinde temel ilkeleri uygulayarak, görsel iletişimde etkili ve verimli çözümler üretmeleri amaçlanır.
Ders Çıktıları
1. Geniş kapsamlı tasarım kampanyalarında, temel tasarım ilke ve elemanlarını derinlemesine kullanarak bütünsel ve etkili görsel dil oluşturur.
2. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi projelerine entegre ederek, özgün ve kapsamlı tasarım stratejileri geliştirir.
3. Çoklu medya ortamlarının teknik ve özellik bilgilerini kullanarak, kampanyalarında zengin görsel unsurlar üretir.
4. Artan proje kapsamı doğrultusunda, planlama, problem çözme, proje yönetimi ve sunum becerilerini etkin biçimde uygular.
5. Grafik, tipografik ve illüstratif öğeleri uyumlu bir şekilde sentezleyerek, profesyonel ve estetik tasarım çözümleri ortaya koyar.
6. Sembollerin evrensel görsel anlamlarını kampanya mesajlarına entegre ederek, güçlü ve etkili anlatım sağlar.
7. Tasarım projelerini eleştirel yaklaşımla değerlendirip, sürekli gelişim ve yenilikçi çözümler üretir.
8. Estetik ve işlevselliği bir araya getirerek, projelerinde dengeli ve bütünsel kompozisyonlar oluşturur.
9. Farklı tasarım disiplinlerinden edinilen bilgileri sentezleyerek, tutarlı ve kapsamlı kampanya stratejileri geliştirir.
10. Genişletilmiş proje kapsamı ile iletişim stratejilerini ve sunum tekniklerini kullanarak, tasarım fikirlerini etkili biçimde sergiler.
11. İleri seviye uygulamalarla, detaylara odaklanarak özgün kampanya çözümleri üretir ve görsel anlatım gücünü artırır.
12. Kampanya çalışmalarında, tasarım unsurları ile görsel simgelerin bütünleşmesi sayesinde, güçlü ve net mesajlar iletir.
Referans Ders Çizelgesi
1. Hafta: KURUMSAL KİMLİK PROJESİNE GİRİŞ
2. Hafta: LOGO / LOGOTYPE / SLOGAN OLUŞTURMA SÜRECİ
3. Hafta: LOGO / LOGOTYPE / SLOGAN OLUŞTURMA SÜRECİ
4. Hafta: KURUMSAL KİMLİK ÜRÜN TASARIMI OLUŞTURMA SÜRECİ
5. Hafta: KURUM MASKOT TASARIMI
6. Hafta: KURUM MASKOT TASARIMI
7. Hafta: KURUM MASKOT TASARIMI
8. Hafta: SOSYAL MEDYA TASARIMLARI
9. Hafta: HAREKETLİ LOGO
10. Hafta: HAREKETLİ LOGO
11. Hafta: KURUMSAL KİMLİK KİTAPÇIĞI
12. Hafta: FİNAL SINAVI JÜRİ SUNUMU
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final Juri Değerlendirmesi % 100
Program Çıktısı *
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Ders Çıktısı
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12