Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Bu ders, kimlik ve markalaşma sistemleri alanında kavramsal temelli 3 boyutlu ambalaj tasarımı ve ambalaj üzerinde ürün grafiği uygulamaları üzerine odaklanmaktadır. Projeler alternatif materyaller ve formatlar kullanır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
• The Packaging Designers’ Book of Patterns by Lászlo Roth
• For Sale: Over 200 Innovative Solutions in Packaging Design by John Foster
• Paper Folding Templates for Print Design: Formats, Techniques and Design Considerations for Innovative Paper Folding by Trish Witkowski
• Best Practices for Graphic Designers: Packaging by Grip
• Amazing Package Design by Editors of HOW Magazine (Digital Download)
Ambalaj Tasarımı dersi, grafik ve üç boyutlu tasarım ilkelerini ambalaj tasarımına uygulamayı amaçlar. Markalaşma ilkelerini anlamayı ve ambalaj tasarım sürecine entegre etmeyi hedefler. Kavramsal gelişim ve problem çözme becerilerini geliştirmeyi, ambalajın işlevsel ve estetik yönleriyle çalışmayı amaçlar.
1. Ambalaj tasarımında temel tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak, estetik ve fonksiyonel çözümler geliştirir.
2. Açık ve kapalı formlarını içeren 3 boyutlu ambalaj tasarımlarında, üretime hazır konseptler oluşturur.
3. Ürettiği ambalaj modellerinde, oran, hacim ve perspektif bilgilerini doğru şekilde uygulayarak gerçekçi tasarımlar ortaya koyar.
4. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi entegre ederek, özgün ambalaj konseptleri geliştirir.
5. Ambalaj tasarımında renk, tipografi ve illüstratif öğeleri markanın kimliğiyle uyumlu biçimde harmanlar.
6. Estetik ve işlevselliği bir arada kullanarak, ambalajın kullanım kolaylığını ve görsel çekiciliğini optimize eder.
7. Ambalaj projelerinde, üretim süreçleri ve baskı tekniklerini göz önünde bulundurarak, tasarımlarını maket halinde geliştirir.
8. 3 boyutlu modelleme teknikleri ve kaplama uygulamalarını kullanarak, ambalaj tasarımlarının yüzey dokusunu ve malzeme özelliklerini gerçekçi biçimde yansıtır.
9. Ambalajın üretime uygunluğunu sağlamak için, detaylı planlama, ölçüm ve test süreçlerini etkin şekilde yönetir.
10. Marka mesajını ve kimliğini yansıtacak bütünsel bir görsel dil oluşturarak, ambalajın tüketici algısına olumlu katkı sağlamasını temin eder.
11. Tasarım süreçlerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirip, sürekli iyileştirme ve inovatif çözümler geliştirir.
12. Ürettiği ambalaj tasarımlarını, portföy dokümanı şeklinde sunarak profesyonel iletişim ve sunum becerilerini sergiler.
Hafta 1: Ambalaj Nedir?
Hafta 2: İyi ambalaj nedir, iyi ambalaj tasarımının kriterleri nedir? Örnekler üzerinden inceleme / Kâğıt malzeme konstrüksiyon çalışması (sadece gazete kağıdı, yapıştırıcı, zımba yok - sınıf içi uygulama)
Hafta 3: Çay bardağı ambalajı tasarımı (sınıf içi uygulama ve dayanıklılık testi 1 gerekli malzemeler: 1 tabaka 5mm dopel oluklu mukavva, kesim matı, çelik cetvel, maket bıçağı, makas, kâğıt yapıştırıcı, zımba ve 4 adet ucuz çay bardağı)
Hafta 4: Geliştirilmiş çay bardağı ambalajı tasarımı (sınıf içi uygulama ve dayanıklılık testi 2 malzemeler 2. Hafta ile aynı)
Hafta 5: Ambalaj tasarımında geştalt (sınıf içi uygulama). Herkes 5 ayrı tür ve dalda iyi karton ambalaj tasarımı önerisi hazırlayacak.
Hafta 6: Karton ambalaj tasarım alanlarının belirlenmesi, uygulama proje için ambalaj seçimleri – taslak çalışmaları
Hafta 7: Tasarım uygulamaları
Hafta 8: Tasarım uygulamaları
Hafta 9: Uygulamaya yönelik vektörel çizimlerde kırım kesim payı gibi dikkat edilmesi gereken hususlar ve ebatlandırma konularında seminer
Hafta 10: Tasarım uygulamaları
Hafta 11: Tasarım uygulamaları
Hafta 12: Final Projesi / Final Project
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım % 10
• Ara Değerlendirme Projesi Teslimi % 30
• Final Projesi Teslimi % 60
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|