Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Bir kurum, mesaj veya markanın tanıtımını farklı mecralara entegre eden kapsamlı ve stratejik bir kampanya oluşturmayı amaçlayan bir derstir. Kampanya süreci; hedef kitlenin belirlenmesi, detaylı hedef kitle analizi, kavramsal çerçevenin oluşturulması, ön araştırmaların yapılması ve bu verilerin yaratıcı süreçle sentezlenmesi ile başlar. Öğrencilerden, stratejik planlama doğrultusunda özgün fikirler geliştirmeleri, profesyonel sunum standartlarına uygun ön taslaklar hazırlamaları ve kampanyanın tüm aşamalarını bütüncül bir yaklaşımla yönetmeleri beklenir. Kuramsal altyapı, ileri düzey tasarım becerileri ve teknik uygulamaların birleşimiyle, yenilikçi ve sektörel beklentilere uygun çözümler üretilmesi hedeflenmektedir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
“Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them” – Timothy Samara, 2014, 2nd Edition, Rockport.
“Graphic Designer's Essential Reference: Visual Elements, Techniques, and Layout Strategies for Busy Designers” – Timothy Samara, 2011, Rockport.
“Grafik Tasarımın Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür.
“Grafik Tasarım Ne İçindir?” – Alice Twemlov, 2008, Yem Yayın.
“Tipografinin Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür
“Görsel İletişim ve Grafik Tasarım” – Tevfik Fikret Uçar
“Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü” – Gavin Ambrose & Paul Harris
“Grafik Tasarım Kuramı” – Helen Armstrong
“Görme Biçimleri” – John Berger
“Graphic Design: The New Basics” – Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips
“Sanatın Öyküsü” – Ernst Gombrich
“Güzelliğin Tarihi” – Umberto Eco
Öğrencilerin toplumsal sorunları fark etmeleri, doğru şekilde tanımlamaları ve çözüm önerileri geliştirmeleri amaçlanır. Hedef kitleye uygun araştırma ve uygulamalar yaparak bilinçli tasarım süreçleri yürütmeleri hedeflenir. Etkili görsel içerik ve sloganlar üreterek afiş tasarlamaları, tasarımın hedef kitleye uygunluğunu gözetmeleri ve dil bütünlüğünü sağlayarak yaratıcı afişler oluşturmaları amaçlanır.
1. Kapsamlı tasarım kampanyalarında temel tasarım ilke ve elemanlarını ileri seviye kullanarak, projelerinde tutarlı ve etkili bir görsel dil oluşturur.
2. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi, geniş çaplı tasarım projelerine entegre ederek özgün stratejiler geliştirir.
3. Çoklu medya ve basılı ortamların teknik özelliklerini harmanlayarak, projelerinin kapsamını genişleten zengin görsel unsurlar üretir.
4. Artan proje kapsamı doğrultusunda, problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum becerilerini etkin bir şekilde uygular.
5. Grafik, tipografi ve illüstrasyon gibi temel tasarım öğelerini, daha karmaşık ve çok ürünlü kampanyalarda uyumlu bir şekilde kullanır.
6. Sembollerin evrensel görsel anlamlarını, geniş kapsamlı kampanya mesajlarına entegre ederek güçlü ve etkili anlatım sağlar.
7. Tasarım projelerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, sürekli gelişim ve yenilikçi çözümler üretme yeterliliği kazanır.
8. Estetik ve işlevselliği dengeleyerek, projelerinde bütünsel ve tutarlı kompozisyonlar oluşturur.
9. Farklı tasarım disiplinlerinden edinilen bilgileri sentezleyerek, kapsamlı kampanya stratejileri geliştirir.
10. İleri seviye projelerde, iletişim stratejilerini ve sunum tekniklerini kullanarak tasarım fikirlerini etkili biçimde sergiler.
11. Estetik ve işlevi harmanlayarak, geniş kapsamlı ürün gruplarında özgün tasarım çözümleri üreterek görsel anlatım gücünü artırmak.
12. Tasarım sürecinin her aşamasında bütünsel değerlendirme yaparak, karmaşık projelerde güçlü ve net mesajlar iletir.
Hafta 1: Ders ve proje tanıtımı.
Hafta 2: Proje 1 çalışma süreci
Hafta 3: Proje 1 çalışma süreci
Hafta 4: Proje 2 çalışma süreci
Hafta 5: Proje 2 çalışma süreci
Hafta 6: Ara değerlendirme proje teslimi
Hafta 7: Proje 3 çalışma süreci
Hafta 8: Proje 3 çalışma süreci
Hafta 9: Proje 3 çalışma süreci
Hafta 10: Proje 3 çalışma süreci
Hafta 11: Proje 3 çalışma süreci
Hafta 12: Proje 3 çalışma süreci
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara değerlendirme proje teslimi % 50
• final jüri değerlendirmesi % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|