Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Bir kurum/kuruluşun tanıtım için farklı mecralara yönelik uygulamaları içeren kapsamlı bir tanıtım kampanyası gerçekleştirebilme. Kampanya kurgusu bağlamında hedef kitlenin belirlenmesi, hedef kitle analizi, kavram paftalarının hazırlığı, kampanya öncesi araştırmaların analizi ile yaratım sürecinde fikir gelişimi, ön taslaklarının hazırlanması ve ardından sunum taslaklarının hazırlanması. Kavram oluşturmayla başlayan uygulama çalışması sürecinde öğrencilerin kuramsal alt yapılarını, tasarım yeteneklerini ve teknik becerilerini birleştirerek yaratıcı, özgün çözümler üretmeleri beklenir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
“Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them” – Timothy Samara, 2014, 2nd Edition, Rockport.
“Graphic Designer's Essential Reference: Visual Elements, Techniques, and Layout Strategies for Busy Designers” – Timothy Samara, 2011, Rockport.
“Grafik Tasarımın Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür.
“Grafik Tasarım Ne İçindir?” – Alice Twemlov, 2008, Yem Yayın.
“Tipografinin Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür
“Görsel İletişim ve Grafik Tasarım” – Tevfik Fikret Uçar
“Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü” – Gavin Ambrose & Paul Harris
“Grafik Tasarım Kuramı” – Helen Armstrong
“Görme Biçimleri” – John Berger
“Graphic Design: The New Basics” – Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips
“Sanatın Öyküsü” – Ernst Gombrich
“Güzelliğin Tarihi” – Umberto Eco
Tasarım Stüdyosu dersi, ileri düzey tasarım ilkelerini uygulayarak yaratıcı ve özgün projeler geliştirmeyi amaçlar. Çoklu medya ortamlarını etkili kullanarak estetik ve işlevselliği dengelemeyi, proje yönetimi ve sunum becerilerini geliştirmeyi hedefler. Grafik, tipografi ve sembollerin anlamlarını entegre ederek güçlü görsel anlatım stratejileri oluşturulması amaçlanır.
1. Kapsamlı tasarım kampanyalarında temel tasarım ilke ve elemanlarını ileri düzeyde uygulayarak, projelerinde tutarlı ve bütünsel bir görsel dil oluşturur.
2. Yaratıcı, yenilikçi ve eleştirel düşünceyi entegre ederek, geniş kapsamlı projelerde özgün stratejiler geliştirir.
3. Çoklu medya ortamlarının teknik ve estetik özelliklerini harmanlayarak, projelerine zengin ve çeşitli görsel unsurlar ekler.
4. Artan proje detayları doğrultusunda, planlama, problem çözme, proje yönetimi ve sunum becerilerini etkin biçimde uygular.
5. Grafik, tipografi, illüstrasyon ve diğer görsel öğeleri sentezleyerek, projelerinde uyumlu ve etkili mesajlar sunar.
6. Sembollerin evrensel görsel anlamlarını projelerine entegre ederek, güçlü anlatım stratejileri geliştirir.
7. Estetik ve işlevselliği harmanlayarak, karmaşık kompozisyonlar ve detaylı tasarım çözümleri üretir.
8. Farklı tasarım disiplinlerinden edinilen bilgileri sentezleyip, kapsamlı kampanya stratejileri oluşturarak projelerinin bağlamını genişletir.
9. Proje süreçlerinde eleştirel bakış açısını benimseyerek, sürekli iyileştirme ve yenilikçi çözümler sunar.
10. Genişletilmiş proje kapsamı ile detaylı planlama ve uygulama stratejilerini kullanarak, projelerini profesyonel sunumlarla destekler.
11. Tasarım projelerini, portföy dokümanı haline getirip etkili sunum becerilerini geliştirerek, ürün gruplarını kapsamlı biçimde sergiler.
12. Estetik değerler ile işlevsel gereksinimleri dengeleyerek, projelerinde detaylı ve net görsel anlatım çözümleri üretir.
1. Hafta: Proje hakkında bilgilendirme.
2. Hafta: Araştırma Sunumları
3. Hafta: ‘’UNESCO Dünya Kültür Mirası’’ sunumu - Projenin 1. Zorunlu Tasarım Çalışması
4. Hafta: Projenin 1. Zorunlu Tasarım Çalışması (Anadolu Medeniyetleri Gezisi)
5. Hafta: Projenin 2. Zorunlu Tasarım Çalışması.
6. Hafta: Projenin 2. Zorunlu Tasarım Çalışması.
7. Hafta: Projenin 3. Zorunlu Tasarım Çalışması.
8. Hafta: Projenin 3. Zorunlu Tasarım Çalışması.
9. Hafta: Ara Değerlendirme teslimi -Projenin 3. Zorunlu Tasarım Çalışması.
10. Hafta: Projenin 4. ve 5. Seçime bağlı Tasarım Çalışmaları.
11. Hafta: Projenin 4. ve 5.Seçime bağlı Tasarım Çalışmaları.
12. Hafta: Projenin 4. ve 5.Seçime bağlı Tasarım Çalışmaları.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme Teslimi % 50
• Final Jüri Değerlendirmesi % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|