https://www.itsnicethat.com/advertising
https://eyeondesign.aiga.org/tag/advertising/
https://www.creativeboom.com/advertising/
https://www.instagram.com/wearecreativeguild?igsh=eG16azRuMm9wejVh
https://www.instagram.com/creativeboom?igsh=MTNwYndhdXk2MHEyNQ==
https://www.instagram.com/itsnicethat?igsh=MXc4cmdiZnBneWVwYQ==
https://youtube.com/@thefutur?si=olsEdX40J6pL29jD
https://www.instagram.com/thefuturishere?igsh=MTc5bnEyNzVubGJycA==
Banu Dağtaş (2003), Reklamı Okumak, Ankara: Ütopya Yayınları
Banu Dağtaş (2009), Reklam, Kültür, Toplum, Ankara: Ütopya Yayınları
Bülent Fidan (2007), Reklam ve Karikatür, Reklam Yaratıcıları Derneği
Doğan Günay (2013), Görsel Göstergebilim, Es Yayınları
Evrim Töre (2011), “Türkiye’de Reklam Endüstrisi Değer Zinciri ve Temel
Göstergeler”, TOJDAC, Vol. 1, Issue:2
Fulya Şen & Şule Y. Altın (2018), “1980’lerden 2000’lere Reklamın Söylemsel ve
Görsel D.nüşümünün Göstergebilimsel Analizi”, Ata İlet Dergi
Judith Williamson (2001), Reklamların Dili: Reklamlarda Anlam ve İdeoloji,
1. basım, Ütopya yayınları, Ankara
Jean Baudrillard (2004), Tüketim Toplumu, Hazal Deliceçaylı, Ferda Keskin (çev.),
Ayrıntı Yayınları, İstanbul
John Berger, (2004), Görme Biçimleri, Yurdanur Salman (çev.), Metis Yayınları,2
İstanbul
George Ritzer (2011), Toplumun McDonaldlaştırılması, Şen Süer Kaya (çev.),
İstanbul: Ayrıntı Yayınları
George Ritzer (2016), Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek, Funda Payzın (çev.),
İstanbul: Ayrıntı Yayınları
Gökçe Zeybek Kabakçı (2019), Maksimum Korunma-Korku Çağında Reklam, İletişim
Yayınları
Güler, M. (2017). Parfüm Reklamlarının Psikanalitik ..zümlenmesi: Freudyen
Bakış Açısı ve Hermeneutik Yaklaşım. Düşünme Dergisi/Journal of Thinking.
İlhan, N., & Aygün Cengiz, S. (2013). Psikanalitik Bir okuma Denemesi: Düş Olarak
Reklam. Posseible Düşünme Dergisi, 2(4), 1-25.
Kalaman, S., & Mikail, B. A. T. (2014). Toplumsal cinsiyet açısından axe basın
ilanlarının göstergebilimsel analizi. Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Sosyal ve
Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 2014(3), 128-136.
Kenan Demirci (2017), Reklam Dayatır, Ankara: Ütopya Yayınevi
Leyla Melak (Der.) (1995), Reklam Terimleri S.zlüğü (İngilizce/Türk.e), İstanbul:
Yayınevi
Meltem Güler (2017), Parfüm Reklamlarının Psikanalitik ..zümlenmesi: Freudyen
Bakış Açısı ve Hermeneutik Yaklaşım, Düşünme Dergisi, Sayı:11
Müge Elden, Özkan Ulukök, Sinem Yeygel, (2005), Şimdi Reklamlar, 2. baskı, İletişim
Yayınları, İstanbul.
Müge Elden&Uğur Bakır (Edt.) (2017), Reklamın Ustaları, Ankara: Detay Yayıncılık
M.Nur Erdem, “Dijital Çağda Kültür, Yeni Tüketici Kapitalizmi ve Reklam Anlatısı”,
1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı
Nilüfer Sarı Sezer (2009), Sınır Tanımayan Reklam Ortamı Açıkhava Reklamcılığı, Beta
Ömer Kutlu (Edt.) (2019), Reklam Araştırmaları, Detay Yayıncılık
Pierre Guiraud (2016), Göstergebilim, Mehmet Yalçın (çev.), İmge Kitabevi
Recep Yılmaz, “Türkiye’de Reklam Anlatısının Dijital Çağdaki Yapısal Dönüşümü”,
1. Uluslararası İletişimde Yeni Yönelimler Konferansı
Serpil Aygün Cengiz (2009), Modernizm, Otomobil Kültürü ve Reklam, Ankara:
Ütopya Yayınevi
Tarık Emre Yıldırım (2013), Klinik Reklamcılık, Yıldız Teknik Üniversitesi
Tufan Özsoy (2015), Reklamı Okumak, İstanbul: Hiperlink
Umut Tümay Aslan (2003), ‘Görsel Olanı Okumak: Eleştirel Görsel Okur-Yazarlık',
İletişim Araştırmaları, 1(1)
Uğur Batı (2010), Reklamın Dili, Alfa Yayınları, İstanbul
Uğur Batı (2018), Markethink ya da Farkethink, Destek Yayınları
Uğur Bakır, Müge Elden (2010), Reklam Çekicilikleri: Cinsellik, Mizah, Korku, İletişim
Yayıncılık
Yılmaz, F. B. (2018). Carl Gustav Jung’un arketipleri bağlamında “Persil, Magnum
ve Eti Canga” reklam filmlerinin ..zümlemeleri. Uluslararası Halkla İlişkiler ve
Reklam Çalışmaları Dergisi, 1(1), 98-114
Dalby, L. (2000). Geisha. University of California Press.
Okakura, K. (2006). The book of tea. Dover Publications.
Varley, H. P., & Kumakura, I. (1995). Japanese culture. University of Hawaii Press.
Kerr, A. (1996). Lost Japan. Lonely Planet.
Statler, O. (1983). Japanese inn. University of Oklahoma Press.
Wichmann, S. (1981). Japonisme: The Japanese influence on Western art since
1858. Thames and Hudson.
Friday, K. (2012). Japan emerging: Premodern history to 1850. Westview Press.
Davies, R. J., & Ikeno, O. (2002). The Japanese mind: Understanding contemporary
Japanese culture. Tuttle Publishing.
Dower, J. W. (1999). Embracing defeat: Japan in the wake of World War II. W. W.
Norton & Company.
Murasaki Shikibu. (2006). The tale of Genji. Penguin Classics.
Bix, H. P. (2001). Hirohito and the making of modern Japan. HarperCollins.
Vollmer, A. (2015). Japanese woodblock print workshop: A modern guide to the
ancient art of mokuhanga. Watson-Guptill.
1. Temel tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak, reklam kampanyalarının yapısal temelini oluşturur.
2. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi reklam tasarım süreçlerine entegre ederek, özgün kampanya stratejileri geliştirir.
3. Grafik, tipografik ve illüstratif unsurları etkili biçimde kullanarak, reklam ürünlerine özgün görsel ifadeler kazandırır.
4. Reklam kampanyalarında görsel hiyerarşi ve kompozisyon kurallarını uygulayarak, mesajın net ve etkili iletilmesini sağlar.
5. Reklamın psikolojik etkilerini, görsel dil ve sembolik unsurlar aracılığıyla hedef kitleye aktarır.
6. Proje geliştirme sürecinde problem çözme, planlama, proje yönetimi ve sunum becerilerini entegre ederek kapsamlı kampanyalar üretir.
7. Reklam tasarımının etik, yasal ve teorik temellerini öğrenip, kampanyalarında bu prensiplere uygun çözümler geliştirir.
8. Çoklu medya ortamlarında reklam tasarımı uygulamalarını kullanarak, farklı iletişim kanallarına uygun ürünler ortaya koyar.
9. Yaratıcı fikirleri reklam kampanyası çerçevesinde görsel ifadelere dönüştürerek, özgün reklam ürünleri üretir.
10. Tipografi, renk ve kompozisyon öğelerini uyumlu bir şekilde harmanlayarak, reklamın estetik ve işlevsel dengesini sağlar.
11. Reklam projelerini eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirip, sürekli gelişim için yenilikçi çözümler geliştirir.
12. Reklam tasarımlarını portföy dokümanı halinde sunarak, profesyonel reklam sunumları gerçekleştirir.