Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu dersin önkoşulu bulunmamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Program arayüzünün tanıtımından sonra şekil animasyonlarıyla animasyon anlatılmaya başlanır. 2 boyutlu içerik algısının anlaşıldığından emin olunduktan sonra 3 boyutlu animasyona geçilir. Bu sırada efekt kütüphanesinden efektler de sık sık kullanılarak öğrencinin simülasyon sistemleriyle aşina olması sağlanır. Kamera ve hareket takibi, rotoskop ve jenerik çalışmaları ileri seviye kompleks uygulamalarla ders sonlandırılır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Solarsystemscope.com
Maxon.net
Videvo.net
Hareketli grafik tasarımı dersi, animasyon ve dinamik görsel ögeler kullanarak etkili, yaratıcı hikaye anlatımı ve iletişim becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
1. Hareketli grafik tasarım projelerinde, temel tasarım ilke ve elemanlarını kullanarak, dinamik animasyon ve görsel anlatım ürünleri oluşturur.
2. Hareketli tipografi uygulamalarıyla, metin ve görsel unsurların dinamik etkileşimini sağlayarak, mesajın çarpıcı bir şekilde iletilmesini temin eder.
3. Renk, form ve kompozisyon prensiplerini hareketli grafik tasarımda uygulayarak, estetik ve işlevselliği dengeler.
4. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi, hareketli grafik tasarım projelerine entegre ederek özgün animasyon çözümleri geliştirir.
5. Dijital medyayı ve animasyon programlarını kullanarak, geçiş efektleri ve hareket teknikleriyle dinamik görseller üretir.
6. Hareketli grafik projelerinde, video ve animasyon entegrasyonunu sağlayarak, etkili bir anlatım dili oluşturur.
7. Proje yönetimi, planlama ve sunum becerilerini hareketli grafik tasarım süreçlerine yansıtarak, detaylı ve kapsamlı projeler geliştirir.
8. Sembollerin evrensel görsel anlamlarını hareketlendiren tasarımlarda kullanarak, mesajın güçlendirilmesini sağlar.
9. Farklı dijital teknikleri deneyimleyerek, hareketli grafik tasarımda yenilikçi ve özgün çözümler üretir.
10. Hareketli grafik projelerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip, sürekli iyileştirme ve yenilikçi uygulamalar geliştirir.
11. Estetik değerler ile işlevselliği bütünleştirerek, izleyici etkileşimini arttıran dinamik görsel kompozisyonlar oluşturur.
12. Ürettiği hareketli grafik tasarım ürünlerini, portföy dokümanı şeklinde sunarak profesyonel iletişim becerilerini ortaya koyar.
1. Hafta: After Effects Arayüzü ve Çizim, Arayüzü kişiselleştirme
2. Hafta: Temel şekil çizimleri ve şekiller arası ilişkiler
3. Hafta: Basit Animasyonlar: Primitif şekilleri hareket ettirme, birbirine bağlama ve modifiye etme
4. Hafta: Video ve Kurgu, Eğitmen tarafından verilen videolarla bir müzik klibi yaratma
5. Hafta: Eğitmen tarafından sağlanan görüntüleri kullanarak bir müzik videosu oluşturma.
6. Hafta: Efekt ve Simülasyon Kütüphanesini Tanıma - 2, Efekt kütüphanesi ile 3 boyutlu Jenerik yaratma
7. Hafta: Resim hareketlendirme (Ara Değerlendirme Teslimi), Puppet ve diğer elementlerle bir müzik albüm kapağını hareketlendirme
8. Hafta: Ses ve Müzik, Ses ve müziği modifiye etme ve görüntü ile ilişkilendirme
9. Hafta: Motıon Trackıng, Bir videoda belli bir görüntünün sabitlenmesi, takibi ve yeşil ekran çalışmaları
10. Hafta: Rotoskop ve İleri Maskeleme, Rotoskop ve maskeleme ile bir video elementini modifiye etme.
11. Hafta: Jenerik Çalışması, Öğrenilmiş tüm öğelerin kullanılmasıyla jenerik tasarımı
12. Hafta: Final, Öğrenciler istedikleri bir konuyu seçerek 15-20 dakika sınıf önünde uygulayıp anlatacaklardır.
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Final Projesi Teslimi % 100
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|