• Ruhdan Uzun (2009), İletişim Etiği: Sorunlar ve Sorumluluklar, Dipnot Yayınları, Ankara
• Alptekin Sökmen, Serdar Tarakçıoğlu (2013), Mesleki Etik, Detay Yayıncılık, Ankara
• Hüseyin Ali Kutlu (2011), Meslek Etiği, Nobel, Ankara
• AKÇAY, E. Dijital Çağda Açıklık Etiği ve Etik Tercihinin İmkansızlığı: The Circle
Filmi. International Journal of Information, Technology and Philosophy, 1.
• BAYRAK, T. (2017). Sosyal Medyada Dijital Etik: Twitter’da Şiddet İçerikli İletilerin
İncelenmesi. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 1(1), 32-46.
• Doğan Özlem (2014), Etik Ahlak Felsefesi, Notos Kitap
• ÇAPCIOĞLU, İ. (2019). Sosyal Medya,‘Yeni İnsan Tipi’ve Etik Sorunlar.
• Okmeydan, S. B. (2017). Yeni iletişim teknolojilerini sorgulamak: Etik, güvenlik ve
mahremiyetin kesiştiği nokta. Gümüşhane Üniversitesi İletişim Fakültesi Elektronik
Dergisi, 5(1), 347-372.
• Göker, G. (2017). Dijital heterotopyalar:“Başka” bir bağlamda yeni medya.
• Kocamemi, F. B. (2002). Reklamlar ve reklam etiği: sınırları nerede ve nasıl çizelim?
• Bülent Çaplı, Hakan Tuncel (edt.) (2010), Televizyon Haberciliğinde Etik, Ankara
• Raphael Cohen-Almagor (2002), İfade, Medya ve Etik, S. Nihad Şad (çev.), Phoenix,
Ankara
• Gezgin, S., & İralı, A. E. (2017). Yeni Medya Analizleri. Eğitim Yayınevi
• Özcan, E. (2019). Yeni Medya Ve Etik: Türkiye'De Internet haberciliğinde karşılaşılan Etik
Sorunlar üzerine Bir araştırma (Doctoral dissertation, Marmara Universitesi (Turkey))
• ÖZDEN, Z. Film Eleştirisinde Etik Sorunlar. Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni
Düşünceler Hakemli E-Dergisi, (1), 185-200.
• Özdemir, B. (2020). İnternet araştırmaları: Etik Kılavuz 3.0, Alternatif Bilişim
• Ruken, E. S. E. N., & Yengin, D. Yeni Medya Bağımlılığnda Photolurking Sonucu Ortaya
Çıkan Dijital Şiddet Üzerine Bir İnceleme. Yeni Medya Elektronik Dergisi, 5(2), 156-171.
• Atilla Girgin (2000), Yazılı Basında Haber ve Habercilik Etik’i, İnkılap Kitabevi, İstanbul
• İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi, https://dergi.neu.edu.tr/public/journals/7/sayi/NEU-
Journal-of-Social-Science-Vol-I-No-1.pdf#page=7
• Kuçuradi, İonna, Etik ve Etikler, https://ww4.ticaret.edu.tr/icm/wp-
content/uploads/sites/121/2020/03/Etik-ve-Etikler.pdf
• Zinderen, İ. E. (2020), Televizyon Haber Bültenlerinde Görsel Efekt Kullanımının Yarattığı
Etik Sorunlar, e-GİFDER, Cilt 8. .337-362
• Parsa, A. F. (2007), Görsel Okuryazarlık: Görselleri Okuma Değerlendirme ve Yaratma
Süreci, Yeni Düşünceler, Sayı:2, s.111-127
• Öztürk, S. (2013). Filmlerle görünürlüğün dönüşümü:
panoptikon, süperpanoptikon, sinoptikon. İletişim Kuram
ve Araştırma Dergisi, (36).
• YILDIZ, İ. (2021). Sosyal medya ve mahremiyet sorunsalı:
Panoptikondan süperpanoptikona mahremiyetin
dönüşümü. Abant Kültürel Araştırmalar Dergisi, 6(11), 122-
132.
• UGAN, K. A., & ERDOĞAN, T. (2022). Panoptikon
Gözetimden Dijitalleşen Gözetime Değişen “Mahremiyet”
Olgusu Üzerine Film Analizi: The Circle Örneği. Elektronik
Cumhuriyet İletişim Dergisi, 4(2), 33-43.
1. İletişim ve etik alanındaki temel kuramları, kavramları ve ilgili kuramcıları teorik olarak tanır ve açıklar.
2. Ulusal ve uluslararası etik kurallar, standartlar ve yasal düzenlemeleri iletişim uygulamaları bağlamında değerlendirir.
3. İletişim süreçlerinde etik ilkelerin uygulanış biçimlerini, teorik yaklaşımlar ve örnek olaylar üzerinden analiz eder.
4. Medya etiği ve iletişim kuramları arasındaki ilişkileri, toplumsal etkiler ışığında eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar.
5. İletişim araçlarının ve stratejilerinin etik sorumluluklarını, teorik çerçeve ve güncel tartışmalar doğrultusunda değerlendirir.
6. Güncel iletişim ve medya etiği tartışmalarını takip ederek, farklı perspektifleri karşılaştırmalı olarak analiz eder.
7. İletişim süreçlerinde kullanılan sembolik ve görsel unsurların etik boyutunu, evrensel değerler çerçevesinde tartışır.
8. İletişim etiği konusundaki temel kavramları, teorik yaklaşımlarla karşılaştırmalı olarak ele alır ve yorumlar.
9. Medyanın toplumsal sorumluluklarını ve etik yükümlülüklerini, teorik bilgiler ışığında değerlendirir.
10. İletişim ve etik kavramlarının tarihsel gelişimini ve güncel uygulamalarını teorik olarak inceler.
11. Akademik metinler, örnek olay incelemeleri, kurumların etik kodlarının incelenmesi ve eleştirel değerlendirmeler yoluyla iletişimde ortaya çıkan etik sorunları tanımlar ve çözüm önerileri geliştirir.
12. Kazandığı teorik bilgileri, yazılı ve sözlü sunumun yanı sıra tartışmalar aracılığıyla etkili biçimde ifade ederek, iletişim ve etik arasındaki bağlantıyı derinlemesine kavrar.
1. Hafta: Tanışma. Dersin kapsamı, işleyişi, süreç, değerlendirme ölçütleri, sunum ve ödevler konusunda genel bilgilendirm
2. Hafta: Etik Kavramı, Ahlak Kavramı, Etik-Ahlak Ayrımı Üzerine Değerlendirme, Kamuda Etik
3. Hafta: Ahlaki Gelişim Konusundaki Güncel Çalışmalar: Karen Wynn ve Paul Bloom’un Deneyleri, Meslek Etiği, Etik Kod ve Örnek Olay İncelemesi, Meslek Etiği Açısından Film Değerlendirmesi: Nightcrawler
4. Hafta: İletişim ve Etik, Medya ve Etik, Yeni Medya ve Etik, Yeni Medya ve Etik Açısından Film Değerlendirmesi: Citizenfour
5. Hafta: Yeni Medyada Karşılaşılan Etik Sorunlar, Dijital Şiddet, Ders Okuması Üzerine Tartışma, Yeni Medya ve Etik Açısından Film Değerlendirmesi: Circle
6. Hafta: Ara Değerlendirme
7. Hafta: Öğrenci Sunumları
8. Hafta: Öğrenci Sunumları
9. Hafta: Öğrenci Sunumları
10. Hafta: Öğrenci Sunumları
11. Hafta: Öğrenci Sunumları, Yeni Medyadan Örnek Olay İncelemesi
12. Hafta: Öğrenci Sunumları, Yeni Medyadan Örnek Olay İncelemesi, Genel Değerlendirme