Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Görsel İletişim Tasarımı
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Görsel İletişim Tasarımı Lisans Programı
Her öğrencinin bireysel olarak yürüteceği kapsamlı bir görsel iletişim tasarımı projesini geliştirmesi beklenir. Belirlenen konu üzerine ya da probleme yönelik olarak proje önerisi hazırlayabilmek, öneriyi yazılı, sözlü ve görsel olarak sunabilmek, projeye ilişkin süreçleri planlayabilmek, proje için gerekli olan kuramsal ve teknik altyapıyı öngörebilmek ve belirlenen süre içerisinde projeyi başarılı olarak tamamlayabilmek bu dersin gereksinimlerindendir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
“Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them” – Timothy Samara, 2014, 2nd Edition, Rockport.
“Graphic Designer's Essential Reference: Visual Elements, Techniques, and Layout Strategies for Busy Designers” – Timothy Samara, 2011, Rockport.
“Grafik Tasarımın Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür.
“Grafik Tasarım Ne İçindir?” – Alice Twemlov, 2008, Yem Yayın.
“Tipografinin Temelleri” – Paul Harris, Gavin Ambrose, 2012, Literatür
“Görsel İletişim ve Grafik Tasarım” – Tevfik Fikret Uçar
“Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü” – Gavin Ambrose & Paul Harris
“Grafik Tasarım Kuramı” – Helen Armstrong
“Görme Biçimleri” – John Berger
“Graphic Design: The New Basics” – Ellen Lupton, Jennifer Cole Phillips
“Sanatın Öyküsü” – Ernst Gombrich
“Güzelliğin Tarihi” – Umberto Eco
Bir görsel iletişim tasarımı projesinin ürüne dönüşüm aşamasına kadar; araştırma, geliştirme, fikir bulma, kavram geliştirme, sunum, mecraya uygunluk, üretime uygunluk gibi hazırlık aşamaları, karşılaşılan sorunlar, çözüm bulmaya ilişkin gerekli bilgiyi ve deneyimi kazandırmak.
1. Tasarım ilke ve elemanlarını yetkin bir şekilde kullanarak, kapsamlı proje kampanyalarında çok disiplinli ve özgün tasarım çözümleri üretir.
2. Yaratıcı ve yenilikçi düşünceyi tüm tasarım süreçlerine entegre ederek, projelerinde özgün stratejiler geliştirir.
3. Çoklu medya ortamlarında kullanılan görsel iletişim tekniklerini yetkin bir şekilde sentezleyerek, ileri düzey anlatım dilini ortaya koyar.
4. Estetik ve işlevselliği profesyonel biçimde dengeleyerek, detaylı kompozisyonlar ve güçlü görsel ifadeler oluşturur.
5. Proje geliştirme sürecinde, detaylı planlama, problem çözme, proje yönetimi ve sunum becerilerini en üst seviyede kullanır.
6. İleri konseptlerin ve soyutlamaların çok katmanlı yorumunu yaparak, projelerinde derin ve etki gücü yüksek tasarım ürünleri ortaya çıkarır.
7. Sembollerin evrensel görsel kültürle olan bağlarını etkili şekilde kullanıp, projelerine anlamlı ve güçlü mesajlar entegre eder.
8. Tasarım projelerini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek, sürekli gelişim ve yenilikçi çözümler üretecek stratejiler geliştirir.
9. Tasarım ile estetik değerler arasındaki bağı, detaylı analiz ve yorumlar yoluyla projelerine yansıtarak, özgün ve etkileyici anlatımlar sunar.
10. Çok disiplinli tasarım yaklaşımlarını sentezleyerek, geniş ürün gruplarını kapsayan projelerde bütünsellik ve detay odaklı çözümler üretir.
11. Projelerinde, hedef kitleye yönelik etkin görsel iletişim stratejilerini uygulayarak, ikna edici ve net mesajlar iletir.
12. Final seviyesindeki tasarım projelerinde, yaratıcı, yenilikçi ve eleştirel yaklaşımları bütüncül olarak entegre edip, profesyonel sunum ve portföy dokümantasyonu ile tasarım sürecini başarıyla tamamlar.
1. Hafta: ARAŞTIRMA, Dijital gözetim, veri güvenliği ve gizlilik üzerine kapsamlı bir araştırma yapılır. Öğrenciler, dijital dünyadaki veri toplama ve işleme süreçlerini inceler ve farkındalık yaratacak kampanya konuları üzerinde çalışır. Referans kaynaklar ve örnek kampanyalar paylaşılır. Öğrenciler, farkındalık kampanyası için ilham alabilecek içeriklere ulaşır ve kendi projeleri için stratejiler geliştirir. Kampanya kapsamında öğrenciler aşağıdaki 9 tasarım öğelerinden 5 tanesi seçer: Poster/Afiş Tasarımı, Sosyal Medya Görselleri (Statik), Outdoor Reklam Tasarımı, Sosyal Medya Story (Hareketli Grafik), Broşür, Video/Animasyon/Hareketli Grafik Tasarımı, Web Sitesi Tasarımı, İnfografik (Statik veya Hareketli Grafik), Maskot (Karakter Tasarımı), Dijital gözetim ve veri güvenliği konusunda yapılan araştırmanın sunumu. Seçilen farkındalık kampanyası temasını içeren kısa bir sunum hazırlanır ve sınıfta sunulur.
2. Hafta: KONSEPT ESKİZLERİ, Proje konseptine uygun eskiz çalışmaları tamamlanır ve fikir geliştirme süreci belge halinde sunulur.
3. Hafta: KONSEPT ESKİZLERİNİN TAMAMLANMASI
4. Hafta: TASARIM ÇALIŞMALARINA BAŞLANGIÇ, Öğrenciler seçtikleri proje türüne göre çalışmalara başlar (poster/afiş, sosyal medya görseli, infografik, animasyon vb.). Eskizlerden nihai tasarıma geçiş süreci başlar.
5. Hafta: İLK TASLAKLARIN SUNUMU VE GERİ BİLDİRİM, İlk dijital taslaklar sunulur ve geri bildirim alınır.
6. Hafta: TASARIM DÜZENLEMELERİ VE UYGULAMALAR, Poster ve infografik gibi statik tasarımlar için detaylandırmalar yapılır. Sosyal medya story, animasyon veya video tasarımlarında sahnelerin hareketlendirilmesine başlanır.
7. Hafta: TASARIMLARIN DETAYLANDIRILMASI
8. Hafta: İKİNCİ SUNUM VE DEĞERLENDİRME, Tasarımlar için ikinci sunum yapılır. Grafik dili, tipografi ve renk paleti gibi detaylar üzerinden değerlendirme yapılır.
9. Hafta: REVİZYON SÜRECİ
10. Hafta: REVİZYON SÜRECİ
11. Hafta: PROJE TESLİM HAZIRLIKLARI, Tüm tasarım projeleri tamamlanır ve kontrol edilir. Eksiklikler giderilir ve tasarımlar final versiyonuna getirilir. Prova çıktıları değerlendirilir.
12. Hafta: -
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ara Değerlendirme Proje Teslimi % 50
• Final Jüri Değerlendirmesi % 50
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|