Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
	
	
	
 
	Mimarlık ve Tasarım Fakültesi \ Mimarlık
	
	
	
 
				
	Kredi
	AKTS
	Ders Türü
	Öğretim Dili
 
				
				
				
	Ders, sorgulama ve araştırma aracı olarak felsefe, sanat, tasarım ve mimari mekanı; felsefe, sanat, mimarlık ilişkisini; araştırma ve deneyim olarak tasarımı; tasarım araştırması, deneyi ve deneyimi olarak mekanı tartışır. 
	
	
	
 
				
	Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
	
	
	
 
	Danto, A. C. (2014). Sanat Nedir. Sel Yayınları 
Glancey, E. (2016). Önsöz. İçinde E. Denison (derleyen), 30 Saniyede Mimarlık (ss. 6-7). Caretta. 
Pollan, M. (2015). Bana Ait Bir Yer: Hayallerin Mimarisi. Sinek Sekiz Yayınevi 
Zumthor, P. (2006). Thinking Architecture. Birkhauser. 
Güvenç, B. (1991). İnsan Nedir? Kimdir O İnsan?. İçinde İnsan ve Kültür (ss. 316-325). Remzi Kitabevi. 
Clarke, Arthur, C. (1970). Geleceğin Çehresi: Geleceğin teknik imkanları hakkında araştırma. Yapı ve Kredi Bankası Kültür Yayınları. 
Picon, Antoine, (2019). Mimarlığı Düşünmek. İçinde Mimarlığın Maddiliği (ss. 9-19). Alp Tümertekin (çev. ). Janus Yayınları. 
Rodin, A. (2017). Cehennem Kapısına Doğru: Düşünce Kıvılcımları. Kırmızı Kedi Yayınevi. 
Read, H. (1960). Sanatın Anlamı. Türk Tarih Kurumu Basımevi. 
Vitruvius. (1998). Mimarlık Üzerine On Kitap. (S. Güven, Çev. ). Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları. 
Shiner, L. (2004). Sanatın İcadı. (İ. Türkmen, Çev. ). Ayrıntı Yayınları. 
	
	
	
 
				
	1. Mimarlık 1. sınıf öğrencilerinin bilişsel esnekliklerini, üstbilişsel farkındalıklarını, görsel-mekansal düşünme ve algılama becerilerini, tasarım ve mimarlığa dair entelektüel farkındalıklarını ve perspektiflerini genişletmek; 
2. Öğrencilerin tasarım araç, ortam ve yöntemleri, tasarım yolu ile araştırma ve düşünme, mekan ve mimarlığa dair/özgü kavram, terim ve konularda farkındalık yaratmak ve bu farkındalığın tasarım egzersizleri aracılığı ile işevuruk bir bilgiye ve kalıcı bir öğrenmeye dönüşmesini sağlamak
3. Öğrencilerin, felsefe ve sanat ile tasarım, mimarlık ve mekân arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşime dair farkındalık oluşturmak; 
4. Öğrencilerin kişisel bilgi ve becerileri konusunda farkındalıklarını artırmak; 
5. Ekip çalışması becerilerini arttırmak;
6. İnsan ve onun yapılı, kültürel ve sosyal çevresine karşı farkındalık ve duyarlılık kazandırmak. 
	
	
	
 
				
	
					
						1. Felsefe, sanat, estetik, tasarım, mekân ve mimarlık kavramları üzerine farkındalık ve bilgisi artar.
					
						2. Tasarım araç, ortam ve yöntemleri üzerine farkındalık ve bilgisi artar.
					
						3. Görsel-mekansal düşünme ve algılama farkındalığı ve becerisi artar.
					
						4. Kısa tasarım egzersizleri aracılığı ile öğrendiklerini sınama, deneyimleme ve bilgiye dönüştürme becerisi kazanır.
					
						5. Kişisel bilgi ve becerilerine göre ekip çalışmasında sorumluluk alır ve yerine getirir.
					
						6. İnsan ve onun yapılı, kültürel ve sosyal çevresi ile ilişkisine ve bir tasarım ve mekan araştırması olarak bu ilişkiyi anlamaya, değiştirme ve sürdürmeye yönelik etkinlikler yapabilir.
					
				
	
	
	
 
				
	1. Hafta: Tanışma. Dersin içerik ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi. Öğrencilerin alan-bölüm hakkındaki bilgi ve beklentilerinin alınması. . Tanışma oyunları. Hazine Avı  Ankara Gezisi 
2. Hafta: Ankara gezisi değerlendirmeleri. Film Gösterimi.  Tuz Gölü Gezisi  Bir maddilik biçimi olarak mimarlık üzerine tartışma
3. Hafta: Tuz Gölü ve Ankara Gezileri üzerine sunum ve tartışmalar. Parça bütün ilişkisi, bağlam ve içerik çalışmaları. Incredibox 
4. Hafta: Tulumtaş Mağarası Gezisi  Hacim-Form-İçerik çalışmaları 
5. Hafta: Gamejam
6. Hafta: İnönü Mağaraları - Kırsal yerleşmeler Gezisi  Bağlam-malzeme-mekan 
7. Hafta: Atölye çalışması
8. Hafta: İklim değişikliği temalı tasarla-yap atölye çalışması (Koşullar uygun olduğunda İlkokul/ortaokul öğrencileri ile birlikte). 
9. Hafta: İklim değişikliği temalı tasarla-yap atölye çalışması (Koşullar uygun olduğunda İlkokul/ortaokul öğrencileri ile birlikte). 
10. Hafta: Pirinçhan ve Pilavoğluhan Gezisi  Kolektif Mekânsal Denemeler 
11. Hafta: CSO Ada ve CerModern Gezisi   Kolektif Mekânsal Denemeler 
12. Hafta: Kolektif Mekânsal Denemeler 
	
	
	
 
				
				
					
					
						
							
								
									| Referans Değerlendirme Ölçütleri | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı | Katkı Payı (%) | 
							
							
								
									
										| Derse Devam / Katılım | 24 | %20 | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | 
								
									
										| Proje | 4 | %80 | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | - | - | 
								
									
										| Alan Çalışması | - | - | 
								
									
										| Staj | - | - | 
								
									
										| Kurul | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | 
								
							
							
								
									|  | Toplam | %100 | 
							
						
						
						
							
								
									| Referans AKTS-İş Yükü Tablosu | 
								
									| Etkinlikler | Sayısı/Hafta | Süresi (Saat) | İş Yükü | 
							
							
								
									
										| Ders Süresi (ilk 6 hafta) | 6 | 8 | 48 | 
								
									
										| Ders Süresi (son 6 hafta) | 6 | 9 | 54 | 
								
									
										| Laboratuvar | - | - | - | 
								
									
										| Uygulama | - | - | - | 
								
									
										| Ödev | - | - | - | 
								
									
										| Proje | 4 | 34 | 136 | 
								
									
										| Sunum / Sözlü Sınav | - | - | - | 
								
									
										| Alan Çalışması | - | - | - | 
								
									
										| Staj | - | - | - | 
								
									
										| Kurul | - | - | - | 
								
									
										| Kısa Sınav (Quiz) Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Ara Sınav Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Final | - | - | - | 
								
									
										| Final Hazırlık | - | - | - | 
								
									
										| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön Çalışma, Pekiştirme vb.) | - | - | - | 
								
							
							
								
									| Toplam İş Yükü |  |  | 238 | 
								
									| Toplam İş Yükü / 30 |  |  | 238 / 30 | 
								
									|  |  |  | 7.933333 | 
								
									| Dersin AKTS Kredisi |  |  | 8 | 
							
						
					
				
			
				
					
						
							|  | Program Çıktısı
								** | 
						
							
								| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 
					
					
						| Ders Çıktısı | 
|---|
						
							
								| 1 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 2 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 3 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 4 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 5 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | 
						
							
								| 6 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |