Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Mimarlık
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Ders, sorgulama ve araştırma aracı olarak felsefe, sanat, tasarım ve mimari mekanı; felsefe, sanat, mimarlık ilişkisini; araştırma ve deneyim olarak tasarımı; tasarım araştırması, deneyi ve deneyimi olarak mekanı tartışır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Glancey, E. (2016). Önsöz. İçinde E. Denison (derleyen), 30 Saniyede Mimarlık (ss. 6-7). Caretta.
Pollan, M. (2015). Bana Ait Bir Yer: Hayallerin Mimarisi. Sinek Sekiz Yayınevi
Zumthor, P. (2006). Thinking Architecture. Birkhauser.
Güvenç, B. (1991). İnsan Nedir? Kimdir O İnsan?. İçinde İnsan ve Kültür (ss. 316-325). Remzi Kitabevi.
Clarke, Arthur, C. (1970). Geleceğin Çehresi: Geleceğin teknik imkanları hakkında araştırma. Yapı ve Kredi Bankası Kültür Yayınları.
Picon, Antoine, (2019). Mimarlığı Düşünmek. İçinde Mimarlığın Maddiliği (ss. 9-19). Alp Tümertekin (çev. ). Janus Yayınları.
Rodin, A. (2017). Cehennem Kapısına Doğru: Düşünce Kıvılcımları. Kırmızı Kedi Yayınevi.
Read, H. (1960). Sanatın Anlamı. Türk Tarih Kurumu Basımevi.
Vitruvius. (1998). Mimarlık Üzerine On Kitap. (S. Güven, Çev. ). Şevki Vanlı Mimarlık Vakfı Yayınları.
Shiner, L. (2004). Sanatın İcadı. (İ. Türkmen, Çev. ). Ayrıntı Yayınları.
1. Mimarlık 1. sınıf öğrencilerinin bilişsel esnekliklerini, üstbilişsel farkındalıklarını,görsel-mekansal düşünme ve algılama becerilerini, tasarım ve mimarlığa dair entelektüel farkındalıklarını ve perspektiflerini genişletmek;
2. Öğrencilerin tasarım araç, ortam ve yöntemleri, tasarım yolu ile araştırma ve düşünme, mekan ve mimarlığa dair/özgü kavram, terim ve konularda farkındalık yaratmak ve bu farkındanlığın tasarım egzersizleri aracılığı ile işevuruk bir bilgiye ve kalıcı bir öğrenmeye dönüşmesini sağlamak
3. Öğrencilerin, felsefe ve sanat ile tasarım, mimarlık ve mekân arasındaki karşılıklı ilişki ve etkileşime dair farkındalık oluşturmak;
4. Öğrencilerin kişisel bilgi ve becerileri konusunda farkındalıklarını arttırmak;
5. Ekip çalışması becerilerini arttırmak;
6. insan ve onun yapılı, kültürel ve sosyal çevresine karşı farkındalık ve duyarlılık kazandırmak.
1. Felsefe, sanat, estetik, tasarım, mekân ve mimarlık kavramları üzerine farkındalık ve bilgisi artar.
2. Tasarım araç, ortam ve yöntemleri üzerine farkındalık ve bilgisi artar.
3. Görsel-mekansal düşünme ve algılama farkındalığı ve becerisi artar.
4. Kısa tasarım egzersizleri aracılığı ile öğrendiklerini sınama, deneyimleme ve bilgiye dönüştürme becerisi kazanır.
5. Kişisel bilgi ve becerilerilerine göre ekip çalışmasında sorumluluk alır ve yerine getirir.
6. İnsan ve onun yapılı, kültürel ve sosyal çevresi ile ilişkisine ve bir tasarım ve mekan araştırması olarak bu ilişkiyi anlamaya, değiştirme ve sürdürmeye yönelik etkinlikler yapabilir.
1. Hafta: Güz dönemi değerlendirmesi. 3B Kalem uygulaması
2. Hafta: 3B Kalem uygulaması. Konu: Barbie Evi. Tuz Gölü Gezisi Bir maddilik biçimi olarak mimarlık üzerine tartışma
3. Hafta: Barbie Evi- Jüri Manifold Garden oyunu ile mekanın keşfi: Yer | l | e | ş | ik
4. Hafta: Yer | l | e | ş | ik Ulus gezisi (zamanla - ihtiyaçlarla şekillenen mekân-dolaşım-kullanım)
5. Hafta: Yer | l | e | ş | ik + Jüri
6. Hafta: Deneysel üretimler (Akışkan malzemeler – kalıp denemeleri) Bağlam-malzeme-mekan
7. Hafta: Deneysel üretimler (Akışkan malzemeler – kalıp denemeleri)
8. Hafta: Jüri + Minecraft Coding Challenge
9. Hafta: Deneysel üretimler (Biçim verilebilir malzemeler) Doğaçlama | Biçim | Program ilişkileri
10. Hafta: Deneysel üretimler (Biçim verilebilir malzemeler) Doğaçlama | Biçim | Program ilişkileri + Form-Al
11. Hafta: Deneysel üretimler (Biçim verilebilir malzemeler) Doğaçlama | Biçim | Program ilişkileri Form-Al + Jüri
12. Hafta: Final çalışması
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım % 10
• Final % 30
• Akran Değerlendirmesi % 20 (bonus)
• Rehber, Barınak ve Tasarımcının Sandığı % 20
• Ödev teslimleri % 30
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|