Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Mimarlık
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Mimari Tasarım Stüdyoları tasarım alıştırma ve deneylerinde farklı düşünme, tasarlama ve anlatım ortam ve araçlarını kullanır. Bunlar konvansiyonel araçlarla yapılan alıştırmalar, dijital araçlarla yapılan alıştırmalar, fiziksel modellemelerle yapılan alıştırmalar, film ve benzeri sanatsal yöntemlerle yapılan alıştırmalardır. Öğrencilerden ilk tasarım fikrinden sonuç ürüne kadar farklı ortam ve araç ve medyayı kullanmaları beklenir. Sonuç ürün bir yapı olarak ele alınmamaktadır. Sonuç ürün, tasarım sürecinin ve stüdyo ortamının bağlamı ve çerçevesine göre süreç tasarımı, metin, görsel ya da yazılı anlatı, kent ölçeğinde müdahale veya yerleştirme olabilir. Mimari Tasarım Stüdyoları dikey stüdyo olarak kurgulanmıştır.
Stüdyo içeriği Ek olarak verilmiştir.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
Tüm tasarım kitapları, dergiler ve çevrimiçi platformlar.
Dönem konusuna paralel olarak öneri kaynaklar her dönem öğrencilere ayrıca iletilir.
Mimari Tasarım Stüdyolarını alan öğrencilerin, araştırma, kavram geliştirme ve teknik becerilerin geliştirilmesine yönelik farklı ölçeklerde mimari tasarım projelerinde deneyim kazanmaları ve mimari tasarım alanında olduğu kadar kentsel tasarım alanında da deneyim kazanmaları amaçlanmıştır. Bu amaca ulaşmak için öğrencinin farklı düşünmenin ve üretmenin yollarını stüdyo ortamında tartışabilmesi; düşünce ve üretime yönelik kişisel araçlarını geliştirmesi de amaçlanmaktadır.
1. Mimari tasarımda kuramlar hakkında bilgi sahibidir, çağdaş yaklaşımları takip eder (Bilgi).
2. Tasarım sürecinde geleneksel, deneysel ve yenilikçi yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur (Bilgi).
3. Mimari tasarım fikrini kavramsal bir yaklaşım üzerine kurabilir (Beceri).
4. İnsanlar ve mimari mekânlar arasındaki sürdürülebilir fiziksel, sosyal, kültürel, tarihi ve ekonomik ilişkileri araştırır, analiz eder ve karşılaştırır (Beceri).
5. İki ve üç boyutlu mimari temsil, ifade ve anlatım araçlarını kullanabilir (Beceri).
6. Farklı dönem ve sınıflardan akranları ile yaratıcı işbirliği içerisinde takım çalışması yürütür, grup içinde sorumluluk alır ve ortak karar ve üretim süreçlerine katkıda bulunur (Beceri)
7. Mekânı kişisel alandan kentsel ölçeğe kadar farklı bağlamlarda kuramsal ve uygulamalı olarak tartışır ve bu tartışmaları tasarım sürecine dahil eder (Yetkinlik).
8. Mimari tasarım sürecinin başından sonuna kuram ve uygulama ilişkisi içerisinde bir tasarım fikrini geliştirebilir ve iki ve/veya üç boyutlu mimari temsil, ifade ve anlatım araçları kullanarak bu fikrini geliştirerek mimari projeye dönüştürebilir (Yetkinlik).
9. Mekan program yapı ilişkisini tartışır, eleştirel bir yaklaşımla kurabilir ve bir mimari tasarım ürününe dönüştürerek tartışmaya açabilir (Yetkinlik).
10. Stüdyo tartışma ve üretimlerini farklı etellektüel/profesyonel tartışma ve değerlendirmeye açar. Ulusal ve/veya uluslararası platformlarda (kongre/konferans/seminer/yarışma) üretimlerini paylaşır (Yetkinlik).
1. Hafta: Tanışma. Dersin içerik ve işleyişi hakkında bilgi verilmesi.
2. Hafta: Konu ile ilgili kavramsal araştırmalar. Sınıf içi sunum ve tartışmalar
3. Hafta: Konu ile ilgili kavramsal araştırmalar. Sınıf içi sunum ve tartışmalar
4. Hafta: Üst Ölçekte tasarım yaklaşımının belirlenmesi (1/1000 – 1/2000)
5. Hafta: Masa Başı Kritik (1/500 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
6. Hafta: 1. Ara Jüri Değerlendirmesi
7. Hafta: Masa Başı Kritik (1/500 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
8. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200 yakın çevre) – Öneri Mimari Program
9. Hafta: 2. Ara Jüri Değerlendirmesi
10. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) Öneri proje üzerinde çalışmalar
11. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) Öneri proje üzerinde çalışmalar
12. Hafta: Masa Başı Kritik (1/200) sunum çalışmaları
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Derse Katılım: % 10
• Ara jüri:% 10
• Final Teslimi ve Jüri: % 80
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|