Dersi Veren Fakülte \ Bölüm
Güzel Sanatlar Fakültesi \ Mimarlık
Kredi
AKTS
Ders Türü
Öğretim Dili
Bu ders, MIM 205 ve MIM 206 derslerine tamamlayıcı nitelikte olup, Yapı Bilgi Modellemesi (BIM) teorisi ve pratiğine odaklanmaktadır. Revit kullanarak BIM uygulamalarına temel oluşturduktan sonra, MIM 350, mimarlık alanındaki güncel teknolojileri tanıtarak tasarım, üretim ve dokümantasyon süreçlerine bütüncül bir bakış açısı kazandırmayı amaçlamaktadır. Ders özellikle dokümantasyon, analiz süreçleri ve bunların BIM ortamındaki uygulamalarına vurgu yapmaktadır.
Ders Kitapları ve/veya Kaynaklar
BIM ortamında tasarım, üretim ve mimari açıklama ile dokümantasyon süreçlerine yönelik bütünleşik bir yaklaşımı teşvik etmek.
1. Revit'te açıklama ve dokümantasyon süreçlerini anlayarak bunları mimari iş akışlarına uygulamak.
2. Sürdürülebilir tasarım kararlarını yönlendirmek için simülasyon tabanlı bir yaklaşımla çevresel koşulları analiz etmek.
3. Modelleme, analiz ve dokümantasyon arasındaki koordinasyonu artırmak için entegre bir tasarım ortamı kullanmak.
4. Parametrik tasarım yeteneklerini geliştirmek amacıyla Revit ve Dynamo'da ileri düzey çizim ve modelleme teknikleri geliştirmek.
5. Verimliliği ve yeniliği optimize etmek için bilgi teknolojilerini tasarım ve üretim süreçlerine entegre etmek.
1. Hafta: Giriş: Ders Yapısı, Müfredat, Derse Katılımlılık, Beklenen Sonuçlar, Genel Beklentiler, Dönem Projesi, Tasarım Seçenekleri, Grupların Oluşturulması ve Düzenlenmesi
2. Hafta: Tavan Oluşturma / Tavandaki Koordinasyon
3. Hafta: Çatı Sistemleri
4. Hafta: Çatı Kaplamaları / Çatı Eğimlerinin Düzenlenmesi
5. Hafta: Çizelgelerin Oluşturulması / Malzeme Metrajı
6. Hafta: Ara Sunum / Teslim: Çizelgeler, malzeme metrajları ve ilk ödev konularıyla birlikte gerekli detayları içeren uygun çatı sistemini içermelidir
7. Hafta: Basit Yapısal / Mekanik / Elektriksel Elemanların Oluşturulması
8. Hafta: Revit Modellerini Bağlama / Kopya İzleme
9. Hafta: Tavan Üzeri Koordinasyon
10. Hafta: İş Paylaşımını Etkinleştirme / Merkez Dosya Oluşturma
11. Hafta: Çalışma Gruplarının Oluşturulması ve Kullanımı
12. Hafta: Final Sunumu / Teslim: Modeller, bu derste ele alınan konuları içerecek şekilde teslim edilmelidir
Referans Değerlendime Ölçütleri
• Ödev % 30
• Proje % 20
• Final % 40
|
Program Çıktısı
*
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
Ders Çıktısı
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|